پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سرهنگ پرواز، رئیس پلیس امنیت عمومی استان خبر داد پلمپ 90 درصدی باغ تالارهای متخلف

سرهنگ پرواز، رئیس پلیس امنیت عمومی استان خبر داد پلمپ 90 درصدی باغ تالارهای متخلف





۴ آبان ۱۳۹۵، ۰:۳۳

سرهنگ پرواز، رئیس پلیس امنیت عمومی استان خبر داد
پلمپ 90 درصدی باغ تالارهای متخلف

نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان، صبح دیروز در محل سالن کنفرانس این مجموعه برگزارشد. دراین نشست که رئیس پلیس امنیت عمومی و همکاران وی حضور داشتند، سرهنگ محمدرضا پرواز، رئیس پلیس امنیت عمومی به در پیش بودن راهپیمایی عاشقان امام حسین(ع) دراربعین حسینی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 95 هزارو 49 جلد گذرنامه از سوی اداره گذرنامه استان صادر شده و با توجه به در پیش بودن اربعین و تقاضاهای فراوان برای صدور گذرنامه، با تلاش همکاران ما شماره گذرنامه 24 ساعته و صور آن در مدت 48 ساعت انجام و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی در توصیه های خود به زائران عتبات عالیات گفت: امسال بدون گذرنامه به هیچ عنوان عبور از مرزهای ایران و ورود به عراق امکان پذیر نمی باشد، همچنین از تردد زائران با گذرنامه های جعلی و تقلبی و با اعتبار کمتر از سه ماه و در قالب کاروان های غیرمجازبه طور جدی، ممانعت به عمل آمده و از مرز به داخل کشور بازگردانده می شوند.
سرهنگ پرواز در ادامه آماری از اقدامات انجام شده این را ارائه کرد که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:
3247 مورد پلمپ واحدهای صنفی فاقد جواز کسب. 353 مورد مجوز اقامت برای افراد بدون مدرک شناسایی. 28 درصد کاهش دستگیری اتباع بیگانه به دلیل سخت گیری در ورودی مرزهای کشور.66 مورد کشف گذرنامه های تقلبی. 19 مورد جعل مدارک هویت ایرانی. انهدام 2 باند جعل اسناد ومدارک. 11 مورد دستگیری اشرار و آدم ربایی. 12 نفر دستگیری گروگانگیر و 13 مورد آزادی از دست گروگان گیرها. 1مورد انهدام باند فروش عتیقه. 358 مورد بازدید از طلافروشی ها و 2 مورد پلمپ. 1953 مورد بازدید از تولید و عرضه کنندگان مانتوهای نامتعارف و 13 مورد پلمپ. 483 مورد برخورد و تذکر با اسامی و عناوین نامتعارف و بیگانه که در پی عدم توجه به تذکرات 8 واحد پلمپ شدند. تذکر و توضیح به 189 آرایشگاه مردانه و پلمپ 23 مورد و 293 آرایشگاه زنانه و پلمپ 42 واحد. بازدید از 93 قهوه خانه و پلمپ 23 مورد. بازدید از 620 سفره خانه و پلمپ 221 سفره خانه و در نهایت بازدید و سرزدن به 268 تالار و باغ پذیرایی که در نهایت 221 مورد پلمپ شدند یعنی 90 درصد آنها تعطیل شده اند.
سرهنگ پرواز با اشاره به عملیات‌های انهدام باندهای شرارت در استان اظهار داشت: 25 مهر ماه امسال شرور مسلحی دستگیر شد که چهار سال متواری بوده و در تعداد زیادی از تیراندازی‌های ایذایی، آدم‌ربایی، گروگانگیری در جنوب استان دخالت داشته است و از این شرور مسلح دو قبضه سلاح شکاری و سرد کشف شد و دستگیری وی در کاهش تیراندازی‌های ایذایی جنوب استان موثر بوده است.
پرواز از انهدام باند قاچاق سلاح غیرمجاز در استان خبر داد و افزود: چند باند شرارت دیگر نیز در استان منهدم شدند که در کاهش جرائم استان سهم قابل توجهی دارند.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان درباره طرح برخورد با عرضه قلیان بیان داشت: سال 84 که در نیروی انتظامی سیرجان خدمت می کردم، طرح مبارزه و جلوگیری از عرضه قلیان مطرح شد و چند روزی هم با آن برخورد شد اما چون قانون مشخصی در این باره وجود ندارد، این طرح با شکست روبرو شد. اگر قرار است این چنین طرح هایی اجرا شود باید سراسری و با پشتوانه باشد.
وی درباره برخورد با تالار باغ های عروسی که در ساعات پایانی شب اقدام به برگزاری مراسم و جشن می کنند گفت: اگر این مراسم ها مزاحمتی برای دیگران ایجاد و از سوی آنها شکایتی به ما برسد، ابتدا به آنها تذکر و اخطار می دهیم و در صورت ادامه نسبت به پلمپ آن و حتی دستگیری افراد اقدام می کنیم.
در ادامه محمد باقر فلسفی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان کرمان، به بحث این روزهای استان کرمان یعنی قلیان اشاره کرد و گفت: متولی برخورد با قلیان اداره بهداشت و درمان و سلامت است نه نیروی انتظامی، ما فقط پشتیبانی کننده و حامی این کار هستیم نه برخورد کننده. اگر مجموعه بهداشت به استناد فلان قانون از ما بخواهد تا با متولیان عرضه قلیان برخورد کنیم، ما این کار را انجام می دهیم و این نیست که صفر تا صد مبارزه قلیان به عهده ما باشد. تنها جایی که قانون اجازه برخورد با آن را به ما داده برخورد با محل ها و اماکنی است که به بانوان قلیان عرضه می کنند. ولی در کل بگویم تا وقتی که این کار قانون مشخصی نداشته باشد و فرزندان در کنار والدین اقدام به استعمال قلیان کنند، برخورد با آن بی معنی و تقریبا غیر ممکن است.
وی در ادامه درباره برخورد با باغ تالارها و باغ ها گفت: هرجا این چنین مراسم هایی دیده و یا گزارش شود، خواه آن مراسم دوستانه و با اخلاقیات برگزار شده باشد و خواه با عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی باشد، سریعا با آن برخورد و اقدام قانونی خواهد شد.
در حاشیه این نشست فلسفی با گلایه از خبرنگاران، از آنها خواست سطح سوالات خود را بالا ببرند و در حد مردم عادی نباشند!!

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *