پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کرمان آغاز شد اولین جشنواره عکس و پوستر خشت اول

با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کرمان آغاز شد اولین جشنواره عکس و پوستر خشت اول





۴ آبان ۱۳۹۵، ۰:۳۰

با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کرمان آغاز شد
اولین جشنواره عکس و پوستر خشت اول

هادی کاربخش
دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه فرهنگی و هنری خشت اول ، اداره کل بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، اولین جشنواره عکس و پوستر خشت اول را با محوریت ” پیشگیری از آسیب های اجتماعی ” برگزار می کند. کنفرانس مطبوعاتی این جشنواره عصر دیروز در محل موزه صنعتی کرمان برگزار گردید.
محمدرضا علیزاده، رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست گفت: آسیب های اجتماعی و راههای پیشگیری از آن بحث جدید و تازه ای نیست و منشا بسیاری از مشکلات و معضلاتی که گریبانگیر همه جامعه ما اعم از باسواد و بی سواد، پولدار و فقیر ماست، همین معضلات و آسیب های اجتماعی جامعه است.رهبر معظم انقلاب در سخنانشان همواره تاکید داشتند تا از ابزارهای متفاوت در راستای پیشگیری از این معضل ها استفاده شود و حتی به تاثیر نماز در آن اشاره داشته اند، هنر، یکی از این ابزارهاست که نقش بسیارپررنگ و موثری در این رابطه دارد.
وی ادامه داد: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد این جشنواره را به ستاد مبارزه با مواد مخدر داد و خوشبختانه مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد با همکاری سایر ادارات و نهادها نخستین جشنواره عکس و پوستر با موضوع آسیب های اجتماعی در کرمان برگزار گردد.
علیزاده افزود: اثرات زیادی که یک پوستر وعکس به علت ماندگاری بر انسان می گذارد چنان عمیق است که گاها می تواند همه رسانه ها و فضاهای مجازی را تحت تاثیر خود قرار دهد و امیدواریم با تولید آثار قوی شاهد برپایی جشنواره ای خوب و منظم و اثرگذار باشیم.
سردار حسین چناریان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در سخنانی به موضوع شوم مواد مخدر و راههای مبارزه با آن پرداخت و گفت: عمدتا تصور می کنند نگرش کلی پلیس در برخورد با مواد مخدر، همان برخورد فیزیکی و پلیسی است در صورتی که این نگرش تغییر کرده و وقتی بحث آسیب های جامعه پیش می آید، باید تلاش خود را در زمینه های دیگری که تاثیر بیشتری دارند، متمرکز کرد.
وی افزود: اگر می خواهید پیامی را منتقل کنید و اثر داشته باشد، باید هیجانی باشد و دوران سخنرانی و نصیحت کرذن گذشته است و باید از راههای دیگر با این معضل جامعه مبارزه کرد و هنر های متفاوت از جمله عکس و پوستر یکی از بهترین راههاست.
مهلت ارسال آثار در بخش پوستر و عکس تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.kheshtaval.com و تا اول آذرماه سال جاری می باشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *