پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شب گذشته و توسط اهالی محل اتفاق افتاد بازگشایی خودجوش بریدگی خیابان جهاد

شب گذشته و توسط اهالی محل اتفاق افتاد بازگشایی خودجوش بریدگی خیابان جهاد





۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۲۴

شب گذشته و توسط اهالی محل اتفاق افتاد
بازگشایی خودجوش بریدگی خیابان جهاد

اهالی خیابان جهاد شب گذشته در یک عمل خودجوش اقدام به بازگشایی بریدگی وسط بلوار جهاد روبروی کوچه 46 این خیابان کردند.
به گفته س-خ یکی از ساکنین این محدوده، چند وقت قبل شهرداری با هماهنگی با راهنمایی و رانندگی کرمان اقدام به بلوک گذاری و مسدود کردن این بریدگی می کنند، عملی که به مذاق مغازه داران و کاسبین این حوالی خوش نمی آید وآنها هم برای اعتراض به این کار اقدام به تهیه طوماری برای شهرداری می کنند.
اما ظاهرا و به اذعان خود مردم، به این خواسته آنها زیاد توجه نمی شود و حدود سه تا چهار ماه بی جواب و بی اثر می ماند تا اینکه مردم خودشان تصمیم می گیرند تا با کمک یک جرثقیل شخصی اقدام به برداشتن این بلوک ها کنند و این بریدگی مجددا باز گشایی شود.
شب گذشته و حدود ساعت 19 به کمک یک جرثقیل این بلوک ها برداشته می شود، اما همزمان افراد و مغازه دارانی که منافع خود را در خطر می دیدند، به پلیس و راهنمایی و رانندگی و گشت های شهرداری اطلاع می دهند و آنها هم بعد از جمع آوری بلوک ها و در حالیکه هنوز جرثقیل در محل حضور داشته، سر می رسند و مانع از حرکت جرثقیل می شوند.
این حضور نیروها و اجتماع مردم باعث به وجود آمدن ترافیک وکندی حمل ونقل و درگیری لفظی ولی آرام و مودبانه می شود. مردم از یک سو خواهان باز شدن این بریدگی بودند اما مامورین اصرار داشتند این بریدگی بنا بر تصمیم شورای ترافیک شهری مسدو شده و این اقدام و بازگشایی آن باید از طریق قانون و تصمیم مسئولان به سرانجام برسد و این عمل خودسرانه آنها به معنی نفی قانون محسوب می شود. پس از یک ساعت که از حضور مردم و مسئولین می گذرد در نهایت آن طور که از قرائن و شواهد مشخص بود، تصمیم بر این می شود که فعلا جرثقیل بلوک هایش را در محل دیگری تخلیه کند و صبح امروز با حضور نمایندگان اهالی محل و مسئولان شهری، درباره آن تصمیم گیری نهایی انجام شود.
ح- د یکی دیگراز اهالی محل با بی فایده خواندن بلوک گذاری این بریدگی می گوید: وضعیت اقتصادی و درآمد مغازه های ما بد بود و از وقتی که این بریدگی را بسته اند ضربه هولناکی به وضعیت کاسبی ما خورده ضمن اینکه برای دور زدن باید مسافت طولانی تری را طی کنیم وهمین باعث گره خوردن بیشتر ترافیک این منطقه شده است.
متاسفانه به نظر می رسد بستن این بریدگی هیچ گره ای را از ترافیک این محل باز نکرده و بیشتر باعث سردرگمی مردم و مغازه داران خیابان جهاد گردیده است و تاسف بار تر اینکه در این باره با هرکدام از مسئولان که قصد صحبت و اطلاع از جزئیات داشتم با جواب «من نمی دانم و من هیچ کاره ام» برخورد کردم و همه از جواب دادن طفره رفتند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *