پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بهزیستی: سندی دال بر نقش مربی پیدا نکردیم ورود قوه قضاییه به ماجرای ضرب و شتم نوجوان بمی

بهزیستی: سندی دال بر نقش مربی پیدا نکردیم ورود قوه قضاییه به ماجرای ضرب و شتم نوجوان بمی





۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۲۳

بهزیستی: سندی دال بر نقش مربی پیدا نکردیم
ورود قوه قضاییه به ماجرای ضرب و شتم نوجوان بمی

پیام ما- دادستان بم به‌عنوان مدعی‌العموم در حالی به ماجرای ضرب و شتم نوجوان بمی ورود می‌کند که مدیرکل بهزیستی کرمان گفته «سندی دال بر نقش مربی در این جراحات پیدا نکرده است.»
دادستان بم به‌عنوان مدعی‌العموم به ماجرای ضرب و شتم دانش‌آموز استثنایی بمی ورود می‌کند. ماجرایی که از دو روز پیش به صدر خبرهای استان کرمان رسیده است. روز شنبه بود که پایگاه خبری «کرمان نو» گزارش داد که یکی از دانش‌آموزان ساکن در خوابگاه سپهر بم مورد ضرب و شتم مربی خود در خوابگاه قرارگرفته است. منبع این پایگاه خبری هم، معلم این دانش‌آموز بود. پس از انتشار گسترده این خبر در فضای مجازی، ابتدا آموزش‌وپرورش کرمان که در هفته‌های گذشته به دلیل انتشار فیلمی که در آن ادعاشده بود تعدادی دانش‌آموز رودباری به دلیل پرداخت نکردن شهریه کتک‌خورده‌اند، تحت‌فشار بود، اعلام کرد که «آموزش‌وپرورش هیچ نقشی در ضرب و شتم دانش‌آموز بمی نداشته چراکه در مدرسه رخ نداده است.» شامگاه یکشنبه هم بهزیستی کرمان در بیانیه‌ای مدعی شد: «طبق بررسی‌های کارشناسی شده، شواهد موجود و به استناد گفته‌های فرزندان پسر مقیم در مرکز بعدازظهر جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ تعدادی از پسران با یکدیگر درگیر می‌شوند و علیرغم مداخله مربیان دانش‌آموز مورداشاره در خبر منتشره در این نزاع گروهی توسط سایر فرزندان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است بررسی همه‌جانبه این اتفاق همچنان از سوی بهزیستی ادامه دارد و مدرکی مبنی بر قصور مربیان یا مسئولین مرکز یافت نشد.» دیروز هم واکنش‌ها به این ماجرا ادامه داشت. مهر گزارش داد که عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان گفته: «هیچ سند و شواهدی دال بر کوتاهی مرکز و نقش داشتن مربی در این ماجرا به دست نیاوردیم و این ادعا بر اساس صحبت‌های فرد مضروب و ۲۵ فرزند پسر مقیم در خوابگاه است.» او درباره پسری که مورد ضرب و شتم واقع‌شده، توضیح داد: « فرد مضروب درگذشته به دلیل متارکه پدر و مادر در منزل عمه‌اش سکونت داشته که به دلیل اعتیاد شوهرعمه به مرکز خیریه سپهر انتقال داده می‌شود. این دانش‌آموز از ابتدا دچار مشکل عقب‌ماندگی ذهنی خفیف بوده است، بر اساس تست‌های رفتاری که صورت گرفت این کودک استثنایی ۱۵ ساله به این مرکز انتقال داده شد.» او درباره اتفاق رخ‌داده در خوابگاه سپهر بم اظهار کرد: «عصر جمعه در خوابگاه کودکان معلول و بی‌سرپرست سپهر بم به دلیل اختلافات و بیان برخی الفاظ بین فرزندان پسر مقیم در خوابگاه نزاعی شکل می‌گیرد و منجر به مجروح شدن این فرد می‌شود.» صادق زاده همچنین خبر داد که «مقرر شد دادستان بم به‌صورت مدعی‌العموم در این مسئله ورود پیدا کند.» پایگاه خبری «کرمان نو» هم در این خصوص گزارش داد که به گفته صادق زاده مربی این نوجوان یک خانم دانشجوی ترم ۵ پزشکی است.وی در پاسخ به سؤال خبرنگار که چگونه مربیگری این تعداد نوجوان معلول به یک خانم سپرده‌شده است گفت که در خوابگاه پرسنل دیگر ازجمله پزشک، پرستار، کمک‌مربی، خدمه و نگهبان نیز حضور دارند. او می‌گوید اگر به حداقل مستندی مبنی بر خطاکار بودن پرسنل مرکز برسیم، قطعاً برخورد می‌کنیم. صادق زاده مرکز سپهر را مرکزی مطرح در سطح کشور دانست و اعلام کرد این مرکز تحت نظارت یک شرکت آلمانی است. همچنین خیرینی خارج از کشور به این مرکز رسیدگی می‌کنند. این محل توسط دوربین‌های متعدد کنترل می‌شود و بعید است کسی جرئت انجام چنین کاری را داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *