پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از کرمان چه خبر

از کرمان چه خبر





۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۵۵

۲۰۰ هزار تبعه افغان غیرمجاز در کرمان وجود دارد
مهر نوشت: استاندار کرمان گفت: بر اساس آمار موجود ۱۰۷ هزار نفر مهاجر افغان مجاز و ۲۰۰ هزار نفر غیرمجاز در استان کرمان زندگی می‌کنند. علیرضا رزم حسینی دیروز در دیدار با هیئت کمیساریای اتحادیه اروپا اظهار کرد: در دولت یازدهم چند هیئت خارجی برای بازدید از وضعیت پناهندگان به استان کرمان سفرکرده‌اند و کمک‌های ناچیزی هم در این خصوص به پناهندگان داده‌شده است که قدردانی می‌کنیم. وی افزود: وقتی یک پناه‌جو وارد کشوری می‌شود طبعاً مشکلات زیادی را در بخش‌هایی چون تحصیل، سلامت، بهداشت، امنیت، فرصت‌های شغلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد. رزم حسینی گفت: بر اساس آمار موجود ۱۰۷ هزار نفر مهاجر افغان مجاز و ۲۰۰ هزار نفر غیرمجاز در استان کرمان زندگی می‌کنند. وی تعداد دانش آموزان افغان مشغول به تحصیل در استان کرمان را ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد به حدود هزار و ۲۰۰ کلاس درس احتیاج دارند که در این راستا اتحادیه اروپا تنها به راه‌اندازی ۲۵ تا ۳۰ کلاس در استان کرمان کمک کرده است. استاندار کرمان با اشاره به وضعیت سلامت و بهداشت مهاجران افغان گفت: عمده این افراد مهاجر دارای بیماری‌هایی هستند که مجبور هستیم برای سلامت جمعیت سه‌میلیون‌نفری استان کرمان آن‌ها را در قرنطینه‌هایی نگهداری کنیم و این امر ما را متحمل هزینه‌های زیادی کرده است. رزم حسینی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به امنیت مهاجران افغانستان توسط ایران پرداخت می‌شود و این در حالی است که حضور هرکدام از این مهاجران در اروپا نیز می‌تواند مشکلاتی را برای آن منطقه به وجود آورد؛ اشراف اطلاعاتی و امنیتی در تعداد افراد استان اجازه هیچ‌گونه حرکتی را تاکنون نداده است. وی افزود: با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی مجبوریم گاهی سیاست‌هایی را دنبال کنیم که حداقل آثار فرهنگی در جامعه ما داشته باشند تا بتوانیم سلامت فرهنگی جامعه را از این طریق حفظ کنیم. استاندار کرمان با اشاره به اینکه بخشی از فرصت‌های شغلی استان کرمان توسط اتباع بیگانه گرفته‌شده است، گفت: نزدیک ۴۰ سال پذیرای افغان‌ها به‌عنوان مهمان هستیم و این میزبانی طولانی‌مدت قطعاً مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده و می‌کند. وی ابراز کرد: اثرات ناگوار دیگری را هم این میزبانی طولانی‌مدت به وجود آورده است و آن وجود فرزندان بی‌سرپرست است که بخشی از آن حاصل ازدواج‌هایی است که با ایرانیان انجام‌شده است.
کشف 286 کیلوگرم مواد مخدر
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف 286 کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات پلیسی در جنوب کرمان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ ناصر فرشید افزود: «مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های رودبار جنوب و کهنوج با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از انتقال یک محموله مواد مخدر از شهرستان‌های جنوبی استان به مرکز کشور مطلع شدند. » وی ادامه داد: «مأموران ضمن شناسایی مسیر این قاچاقچیان، در توابع شهرستان رودبار به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند و دستور ایست دادند. »
سرهنگ فرشید ادامه داد: «راننده خودرو به‌محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد ولی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه با مأموران نیروی انتظامی، خودرو متوقف شد.» جانشین انتظامی استان کرمان بیان کرد: «مأموران در بازرسی از خودروی یادشده 286 کیلوگرم تریاک، 2 قبضه سلاح ممنوعه و مقادیری مهمات جنگی را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.»
کلاه‌برداری 140 میلیونی زن جوان در سیرجان
ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری زن جوانی که مبلغ 140 میلیون ریال از یک مدیر بنگاه املاکی کلاه‌برداری کرده بود خبر داد. سرهنگ محمدرضا ایران‌نژاد افزود: در پی شکایت مدیر یک بنگاه معاملات املاک مبنی بر این‌که زن جوانی با ارائه تعداد اوراق برگ واگذاری زمین و چندین صورت‌جلسه و اسناد مربوط به شهرداری وی را فریب داده و مبلغ 140میلیون ریال از وی کلاه‌برداری است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی سیرجان قرار گرفت. وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فراوان سرانجام این زن جوان شناسایی و دستگیر و تعدادی برگ واگذاری جعلی نیز از مخفیگاه وی کشف شد.
وی عنوان کرد: در بازجویی‌های پلیس مشخص شد این زن کلاه‌بردار با تهیه اوراق جعلی واگذاری زمین، به بهانه اینکه قادر است از ارگان‌های دولتی زمین دریافت کند، اقدام به فریب طعمه‌های خود می‌کرده است. فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان ضمن اشاره به اینکه متهم پس از جمع‌آوری مستندات جرم ارتکابی تحویل مراجع قضایی شد توصیه کرد: مردم هوشیار باشند و فریب افراد کلاه‌بردار را نخورند و با تحقیق و بررسی کامل، خرید خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: شهروندان در هنگام خرید زمین و املاک از ادارات دولتی مانند شهرداری، مسکن و شهرسازی و اداره ثبت‌اسناد استعلام کنند و از وجود عینی ملک مورد معامله مطمئن شوند.
اتاق اصناف شهرستان نرماشیر پلمپ شد
ایسنا نوشت: فرماندار شهرستان نرماشیر از پلمپ اتاق اصناف این شهرستان بعد از تصویب در کمیسیون نظارت بر اصناف اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خبر داد. رضا مشکی گفت: در راستای تصویب پلمپ اتاق اصناف نرماشیر توسط این کمیسیون، فرماندار به‌عنوان رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان و در راستای اجرای قانون، مصوبه‌ای مبنی بر جلوگیری از ادامه فعالیت این نهاد صنفی را به دایره اماکن نیروی انتظامی ارجاع داد تا از ادامه فعالیت غیرقانونی اتاق اصناف ممانعت به عمل آید. وی در خصوص فعالیت‌های پیشین اتاق اصناف این شهرستان توضیح داد: در سال گذشته و پس‌ازآنکه در روند برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اتاق شائبه‌هایی مطرح‌شده بود، ناظران کمیسیون استان به روند برگزاری انتخابات اعتراض کرده و خواستار لغو آن شده بودند.
مشکی تصریح کرد: بعد از مطرح‌شدن روند انتخابات در کمیسیون استانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت، این کمیسیون با استناد به مواد قانونی و در تاریخ پنجم مهر سال 94 مصوبه ابطال انتخابات و ممانعت از ادامه فعالیت اتاق اصناف نرماشیر را صادر و به فرماندار وقت و رئیس کمیسیون نظارت شهرستان ابلاغ و خواستار اجرایی شدن مصوبه شد. وی ادامه داد: درهرصورت در سال گذشته نظر فرماندار وقت مبنی بر ادامه فعالیت این اتاق بوده که اخیراً موضوع مجدداً در کمیسیون نظارت استان مطرح شد و هفته گذشته رأی کمیسیون مبنی بر پلمپ و جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اتاق تصویب شد.
فرماندار نرماشیر گفت: به همین منظور این رأی قانونی توسط کمیسیون نظارت شهرستان اجرایی و دفتر اتاق اصناف نرماشیر پلمپ شد. وی تصریح کرد: تأکید مجموعه مسئولین دولت تدبیر و امید در استان و شهرستان مبنی بر محور بودن قانون در فعالیت نهادهای صنفی و دولتی است و ما نیز همواره سعی می‌کنیم پاسدار قانون باشیم. مشکی خاطرنشان کرد: در همین راستا در تدارک برگزاری انتخابات اتاق اصناف نرماشیر با حضور تمامی صنوف و بازاریان شهرستان هستیم و امیدواریم به‌زودی با مشارکت مردم و صنوف مختلف شاهد راه‌اندازی این نهاد صنفی جهت پیگیری مشکلات و دغدغه‌های بازاریان محترم و مردم باشیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *