پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نخستین تجربه دختران فوتبالی استان کرمان در قالب تیم ملی ایران باخت شیرین در قاره سبز

نخستین تجربه دختران فوتبالی استان کرمان در قالب تیم ملی ایران باخت شیرین در قاره سبز





۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۵۲

نخستین تجربه دختران فوتبالی استان کرمان در قالب تیم ملی ایران
باخت شیرین در قاره سبز

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام بازی دوستانه تیم منتخب ایران و تیم ملی سوئد در ورزشگاه گوته‌ بورگتا شهر گوتنبرگ سوئد برگزار شد. در این دیدار تیم ایران که منتخبی از دو تیم شهرداری سیرجان، قهرمان فصل قبل و شهرداری بم، قهرمان 4 دوره لیگ برتر بانوان آن را تشکیل می دادند به مصاف تیم قدرتمند سوئد، نایب قهرمان جهان رفت و در پایان با نتیجه 7-0 مغلوب میزبان قدرتمند خود شد. بازی ای که نتیجه آن برای ما ایرانیان بی ارزش بود وتنها حضور تیم ایران و رویارویی با تیمی قدرتمند از قاره سبز بسیار شیرین و اتفاق میمونی بود.
تیم ایران که در این بازی با ترکیب مهدیه مولایی (دروازه بان)- ساناز اباذر نژاد- کوهستان خسروی (کاپیتان)- نرگس کوهستانی نژاد- سارا ظهرابی نیا- زهرا قنبری- طاهره سلیم پور- عاطفه رمضانی زاده- پروین فرهادی خواه( از دقیقه 42 سمیه اسدیان)- سهیلا نظام آبادی و سارا قمی و با سرمربی گری مرضیه جعفری و مریم جهان نجاتی به عنوان مربی بازی می کرد و مهدیه عمیقی (دروازبان)- سمیه اسدیان-سارا مصیب پور- زهرا کوهستانی- سمیه موسایی پور- فاطمه رضوانی پور- سارا موسایی پور را در نیمکت ذخیره ای خود می دید، در نیمه اول تحت تاثیر جو بازی و حریف قدرتمند خود قرار گرفت و 7 گل از حریف سرشناس خود دریافت کرد. گل های تیم میزبان را در این نیمه الیویا شائو و مادلنا اریکسون هر کدام دو گل و می می لارسون هم دیگر گل این بازی را به ثمر رساندند. تیم سوئد در نیمه دوم دست به تغییرات فراوان زد و 8 بازیکن خود را عوض کرد و تقریبا تیم دوم خود را به زمین فرستاد. کاری که سرمربی ایران در واکنش به آن اعتراف کرد این کار مربی سوئدی ها درس بزرگی برای تمام مربیان بود.
همین تغییر بازیکن تیم سوئد در برابر آشنا شدن بازیکنان ایرانی به وضعیت بازی باعث شد این نیمه بدون رد و بدل شدن گل و کل بازی هم با همان نتیجه نیمه اول به پایان برسد.
فارغ از نتیجه، آنچه که بیشتر از هر چیز برای ما اهمیت دارد، همین حضور دختران بی ادعای فوتبالیست ایرانی در سطح عالی مسابقه ملی بود که تابوی این کار را شکست و نشان داد که می توانند با کمترین امکانات در کنار محدودیت ها و حجاب کامل در این چنین مسابقه ای شرکت کرد و بدون هیچ گونه حاشیه و اتفاقی آن را به پایان رساند.
در نشست خبری پس از بازی که رسانه های میزبان به آن لقب «دیدار تاریخی» داده بودند و کوزواره اصلانی، کاپیتان تیم ملی سوئد و بازیکن باشگاه منچستر سیتی آن را فراتر از یک مسابقه فوتبال نامیده بود، مرضیه جعفری سرمربی تیم ایران و شهرداری بم گفت: تیم ملی ایران، امسال بعد از مدت ها سر و سامان گرفت با 90 درصد بازیکنان تیم ملی ایران در این مسابقات شرکت کردیم و به دلیل اینکه دو سه تا از مهره های ما که در مسابقات زیر 19 سال آسیا حضور نداشتند، نتوانستیم از آنها در این مسابقه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: حضور ما در این مسابقه در هاله ای از ابهام قرار داشت و زمان و فرصت کمی برای این مسابقه داشتیم، همین باعث شد روند بازی تغییر کند و علیرغم اینکه تیم ما خیلی خوب بود اما بچه ها ترسیده بودند و مقابل تیم سوئد، نایب قهرمان جهان و بازی می کردند ولی در نیمه دوم وقتی گلی دریافت نکردیم و مساوی شدیم، یعنی این تیم را برده ایم. اگر بتوانیم روند اردوها و مسابقات خود را ادامه دهیم ، تیم بزرگسالان ما تیم خوب و موفقی خواهد شد.
وی در پایان از مسئولان و سفارت ایران و سوئد که بالاخره امکان حضور تیم ایران را فراهم آوردند و همچنین از ایرانیان مقیم و مردم خوب سوئد تشکر و قدردانی کرد.
همچنین مهدیه مولایی، دروازه بان تیم منتخب ایران نیز این بازی را خیلی خوب و مثمر ثمر برای ایران خواند و گفت: تیم سوئد بازی ماشینی و سریعی انجام می داد بازیکنان ما هم تحت تاثیر بازی آنها قرار گرفته بود ولی در نیمه دوم ما بازی را در دست گرفتیم و تا حدودی نیز موفق عمل کردیم، ضمن اینکه حمایت و تشویق تماشاگران نیز نقش به سزایی داشت و به ما انرژی خوبی منتقل می کردند.
سارا قمی، خانم گل مسابقات لیگ برتر بانوان ایران که با شماره 99 بازی می کرد، هم در پایان اظهار کرد: در ایران تمام تلاشم را انجام دادم تا گل های بیشتری بزنم و رکورددار شوم، تیم ما تیم خوبی است هرچند تا رسیدن به سطح اول دنیا راه طولانی و زیادی در پیش داریم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگارسوئدی درباره اینکه آیا دوست داری در آینده در کشورهای خارج از ایران و سوئد بازی کنی، گفت: مسلما آرزوی هر فوتبالیستی که روزی لژیونر شود و بتواند در نقاط مختلف دنیا بازی کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم وآرزو دارم تجربه بازی در اروپا را کسب کنم.
کوهستان خسروی، یکی دیگر از بازیکنان ایران بود که در پایان بازی مصاحبه کرد و گفت: بازی و تجربه فوق العاده خوبی بود و تازه در نیمه دوم متوجه شدیم که باید برابر این تیم دفاعی بازی کنیم تا بتوانیم موفق شویم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

سایهٔ سنگین «ترامپ» بر بازار مسکن

سایهٔ سنگین «ترامپ» بر بازار مسکن

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزد کارگران هم کفایت نمی‌کند

افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزد کارگران هم کفایت نمی‌کند

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

جهش تورم اجاره نشینی

بانک مرکزی می‌گوید شاخص اجاره مسکن در آبان امسال نسبت به آبان پارسال در کشور ۵۷.۷ درصد افزایش یافت

جهش تورم اجاره نشینی

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *