سایت خبری پیام ما آنلاین | آموزش ‌و پرورش: نقشی نداشتیم ضرب ‌و ‌شتم دانش‌آموز استثنایی در خوابگاه خیریه سپهر بم

آموزش ‌و پرورش: نقشی نداشتیم ضرب ‌و ‌شتم دانش‌آموز استثنایی در خوابگاه خیریه سپهر بم





۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۳۷

آموزش ‌و پرورش: نقشی نداشتیم
ضرب ‌و ‌شتم دانش‌آموز استثنایی در خوابگاه خیریه سپهر بم

پیام ما- یکی از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی کودکان استثنایی شهرستان بم توسط مربی‌اش در خوابگاه خیریه سپهر این شهرستان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
پایگاه خبری «کرمان نو» این خبر را منتشر کرد. این سایت نوشت این دانش‌آموز هنگامی‌که به مدرسه آمده بود حالی نداشت و بر روی بدنش آثار شلاق دیده می‌شد و معلمش متوجه این موضوع شده است. این موضوع توسط معلم مدرسه به اطلاع خبرنگار «کرمان نو» رسید. دانش‌آموزان استثنایی و بی‌سرپرست در خوابگاهی که زیرمجموعه خیریه سپهر در شهرستان بم هست، زندگی می‌کنند. به ادعای معلم دانش‌آموز با اصرار وی دانش‌آموز امیرحسین آبگرمی پرده از ماجرا برداشته و گفته توسط مربی‌اش تنبیه بدنی شده. آثار به‌جامانده بر روی بدن وی حکایت از ضرب و شتم دارد. خانم فراشی مدیر خیریه در تماس تلفنی به خبرنگار «کرمان نو» گفت که هنوز موفق به بررسی موضوع نشده‌ام و به‌زودی و بعد از تحقیق نتیجه را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم. آثار تنبیه بدنی بر روی کمر دانش‌آموز هم وجود داشته که اجازه عکاسی از آن‌ها را نداده است. چندی پیش در اقدامی مشابه دانش‌آموزی در استان سیستان بلوچستان این بار توسط معلم موردحمله قرارگرفته بود. همچنین دو هفته پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ادعا می‌شد تعدادی دانش‌آموز در رودبار جنوب، واقع در استان کرمان، از مدیر مدرسه شلاق خوردند. این فیلم البته پس از یک هفته تکذیب شد. هم‌زمان با این دو رخداد، خبری مبنی بر ضرب و شتم پنج دانش‌آموز در کلاله توسط یک معلم منتشر شد.
ماجرا ازاین‌قرار بود که پنج نفر از دانش‌آموزان با تأخیر وارد مدرسه می‌شوند و در واکنش به این موضوع، یکی از معلمان مدرسه دانش‌آموزان را پای تخته خواسته و آنان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. این موارد باعث شد تا آموزش‌وپرورش ماه مهر را با حاشیه آغاز کند.
آموزش‌ و پرورش نقشی ندارد
مدیرکل روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمان در خصوص ضرب و شتم دانش‌آموز بمی گفت: «ضرب و شتم نوجوان بمی ربطی به آموزش‌وپرورش ندارد چراکه در مدرسه رخ نداده است. » امید سلاجقه پیرامون عکس منتشرشده در فضای مجازی مربوط به ضرب و شتم یک دانش‌آموز استثنایی در خوابگاه زیرمجموعه خیریه سپهر شهرستان بم به ایسنا گفت: «مساله ضرب و شتم نوجوان بمی در خوابگاه خیریه وابسته به بخش خصوصی اتفاق افتاده است و هیچ ارتباطی با آموزش‌وپرورش ندارد.» وی افزود: «درواقع معلم این دانش‌آموز در مدرسه متوجه زخم‌های ناحیه گردن او شده و بعد از پرس‌وجو از این دانش‌آموز متوجه شده که در خوابگاه مورد ضرب و شتم قرارگرفته است.» مدیرکل روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: «آموزش ‌و پرورش هرگونه برخورد فیزیکی و کتک زدن دانش‌آموزان را به‌شدت محکوم می‌کند.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *