پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ترمیم اصلاح‌طلبانه کابینه

ترمیم اصلاح‌طلبانه کابینه





۱ آبان ۱۳۹۵، ۲:۲۰

ترمیم اصلاح‌طلبانه کابینه

پیام ما- گزینه‌های رییس جمهور برای وزارتخانه‌های ورزش، ارشاد و آموزش‌وپرورش مشخص‌شده است. گزینه‌هایی که مطلوب نظر اصلاح‌طلبان هستند.
گفته می‌شود رضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر وزرای ارشاد و ورزش فردا به مجلس معرفی می‌شوند. همچنین محمدعلی نجفی و دانش آشتیانی به‌عنوان گزینه‌های موردنظر حسن روحانی برای وزارت آموزش ‌و پرورش هستند. سه‌شنبه گذشته بود که جنتی، گودرزی و فانی از وزارتخانه‌های ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش ‌و پرورش استعفا کردند. یک روز بعد حسن روحانی معاونان این سه وزیر را به‌عنوان سرپرست انتخاب کرد و حالا شنیده می‌شود جانشینان این سه وزیر انتخاب‌شده‌اند. موضوعی که محمدعلی نجفی، مشاور رییس جمهور در گفت‌وگو با «انتخاب» تأیید کرده است.
وی در خصوص گزینه‌های رییس جمهور برای وزارتخانه‌های وزرش، ارشاد و آموزش ‌و پرورش خبر داد که گزینه موردنظر رییس جمهور برای وزارت ارشاد آقای صالحی امیری و برای وزارت ورزش و جوانان آقای سلطانی فر است.
نجفی ضمن تأکید بر قطعی شدن دو گزینه فوق اذعان داشت که در مورد وزارت آموزش پرورش گزینه‌ها هنوز قطعی نیست اما در میان گزینه‌های رییس جمهور نام خودش و آقای دانش آشتیانی دیده می‌شود.
او اظهار داشت که من برای بررسی‌های بیشتر مشکلات وزارت خانه از رییس جمهور وقت گرفته‌ام؛ اما تا امروز بعدازظهر تصمیمات نهایی گرفته می‌شود.

رضا صالحی امیری
سید رضا صالحی امیری سیاست‌مدار و فعال علمی و فرهنگی ایرانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است.
او در آغاز کار دولت حسن روحانی، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. وی از حلقه و نزدیکان حسین روحانی در ایام ریاست بر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص بوده و بعد از انتخابات نیز، از همراهان رییس جمهور بوده است. صالحی امیری در دولت اصلاحات، مشاور رییس جمهور بود./ گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد.

مسعود سلطانی فر
مسعود سلطانی‌فر، سیاست ‌مدار اصلاح‌طلب، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. او عضو سابق فراکسیون اصلاح‌طلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و از اعضای حزب اعتماد ملی است. وی معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی، قائم‌مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت‌بدنی به مدت دو سال (در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و هم‌زمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است./گزینه پیشنهادی وزارت ورزش.

محمدعلی نجفی
محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت آموزش‌وپرورش بود که موفق نشد از مجلس نهم رأی اعتماد کسب کند. او هم‌اکنون مشاور روحانی است. وی در دولت هاشمی رفسنجانی به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش خدمت کرد. از مهم‌ترین اقدامات وی در زمان تصدی وزارت آموزش‌وپرورش، تغییر نظام آموزشی به ترمی واحدی، افزایش بی‌سابقه حقوق معلمان و ایجاد مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی است. او در دولت اصلاحات هم رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود./گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *