پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱ آبان ۱۳۹۵، ۲:۱۷

آیت‌الله مصباح یزدی: در بین سیاسیون فرد کاملاً باورمند به ولایت‌فقیه سراغ ندارم
انتخاب نوشت: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی بسیج جامعه زنان کشور که در سالن جلسات موسسه آموزشی و پژوهشی قم برگزار شد، گفت: نه‌فقط در حوزه زن و خانواده ، بلکه در بحث اقتصاد و سیاست و حتی موضوع ولایت‌فقیه که رکن و اساس نظام اسلامی است ما هنوز کار جدی و کافی نکرده‌ایم به‌خصوص در مسئله ولایت‌فقیه که من حتی در بین سیاسیون فرد کاملاً باورمند به ولایت‌فقیه بر اساس قرائت امام خمینی (ره) را سراغ ندارم. وی گفت: البته برخی به خاطر ساکت کردن مردم و یا ملاحظاتی سخنانی درباره ولایت‌فقیه بر زبان می‌آورند؛ اما نوع رفتار و برخی دیدگاه‌های آنان نشان می‌دهد که در دل چندان به این موضوع اعتقاد و باور ندارند. وی خاطرنشان کرد: همچنین در مسئله اقتصادی مشاهده می‌کنیم که امروز اقتصاد دنیا گرفتار مسئله رباست و این در حالی است که متأسفانه در کشور ما نیز این مشکل وجود دارد و حال‌آنکه ربا بر اساس کلام قرآن، اعلان‌جنگ باخداست. آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: اولین قدم برای مقابله با مشکلات در عرصه‌های مختلف این است که ما به‌اندازه کافی محققینی تربیت کنیم که سخن علمی بر اساس دیدگاه اسلام بیان کرده و بتوانند در مراکز علمی و دانشگاهی به‌خوبی به سؤالات و شبهات قشر جوان و فرهیخته پاسخگو باشند.
توصیه آیت‌الله موحدی‌ کرمانی به اصول‌گرایان
تسنیم نوشت: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ابراز امیدواری کرد که همه‌ اصولگرایان در انتخابات ۹۶ بر روی یک کاندیدای واحد اتفاق‌نظر کنند. آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به راهبُرد وحدت میان اصولگرایان در انتخابات 96، گفت: امیدوار هستیم و خدا کند که اصول‌گرایان بر روی یک نفر اتفاق‌نظر کنند و هرکسی نگوید که من احساس وظیفه می‌کنم و باید بیایم. وی تأکید کرد: اصول‌گرایان باید شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنند که در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 با توجه به تصمیماتی که گرفته می‌شود، درنهایت بر روی یک کاندیدای واحد به اتفاق‌نظر شود.
علم‌الهدی: نباید فکر ساخت‌وساز با دنیا باشیم و اسمش را تعامل با دنیا بگذاریم
تسنیم نوشت: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ما در مقام تخریب کسی نیستیم بلکه این‌یک مسئله عقلانی است که با دشمن نمی‌شود تعامل کرد، نباید فکر ساخت‌وساز با دنیا باشیم و اسمش را تعامل با دنیا بگذاریم. آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه خواسته دشمن در عرصه اقتصاد وابستگی است، بیان کرد: دشمن می‌خواهد ما قائم به وجود خودمان نباشیم و در همه‌جا دستمان پیش دنیا دراز باشد و در عرصه سیاست نیز خواسته دشمن این است که معادلات دشمن را بپذیریم و مسیر خود را دنیا تنظیم کنیم.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور: تجدیدقوای دولت یک ضرورت مستمر است
خبرآنلاین نوشت: معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که رئیس‌جمهور هرگاه مصلحت و ضرورت بداند دولت را در جهت کارآمدی بیشتر هدایت خواهد کرد. حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به استعفای 3 تن از وزرا در صفحه شخصی خود نوشت: مدیریت کلان کشور این روزها با تحولاتی در راستای تجدیدقوای دولت برای خدمت بیشتر و بهتر توأم بود و برخی از دوستان جای خود را به افرادی تازه‌نفس دادند. وی افزود: این تحول نشان داد دکتر روحانی هرگاه مصلحت و ضرورت بداند دولت را در جهت کارآمدی بیشتر هدایت خواهد کرد، مهم آن است که تحولات منطبق بر ضرورت‌هاست. معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران شریف و بزرگوار است، پیشرفت آن واجب و فرصت‌ها تمرمرالسحاب، لذا ارزش نهادن به دغدغه‌ها و لحظه‌لحظه‌های حیات ملی همان صداقت دولت با ملت است.
ابوطالبی با اشاره به مقوله ورزش گفت: توجه افزون‌تر به افتخارآفرینی میدان‌ها فراملی و توانایی‌های حوزه ورزش‌های فوتبال، فوتسال، والیبال و…و زیرساخت‌های ورزش‌های جمعی یک ضرورت ملی است. وی قانون‌مداری و حفظ اقتدار دولت در عرصه فرهنگ را یک ضرورت دانست و افزود: تفاوت دیدگاه‌ها امری پسندیده است، گام‌های دولت در این حوزه از همان آغاز استوار بوده است. معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: آرامش و ثبات در عین پیشرفت در امر آموزش‌وپرورش نیز یک ضرورت ملی است، فرهنگیان و دانش‌آموزان نباید نگران آینده خود باشند، آنان سرمایه‌های کشورند. ابوطالبی یادآور شد: تجدیدقوای دولت یک ضرورت مستمر است و هیچ هدفی جز آرامش و آسایش بیشتر جامعه، اعمال اقتدار ملی و تقویت مدیریت کشور ندارد؛ این رویکردی ارزشمند است.
درخواست توییتری مشاور روحانی از مردم
حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهوری در درخواستی توییتری خطاب به مردم نوشت، برای وزارتخانه‌های ارشاد، ورزش و آموزش‌وپرورش وزیر معرفی کنند.
روایت معاون روحانی از استعفای هم‌زمان سه وزیر و ترمیم کابینه
مهر نوشت: معاون رئیس‌جمهور در واکنش به استعفای هم‌زمان سه وزیر کابینه دولت تدبیر و امید گفت: این ترمیم کابینه دولت نتیجه یک فرایند ارزیابی مستمر عملکرد بود. انصاری شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان در سنندج در واکنش به سؤالی در خصوص استعفای هم‌زمان سه وزیر، اظهار داشت: ترمیم کابینه و تغییر وزیران و همچنین مدیران در هر سطح و شرایطی وجود دارد و یک امر و روال طبیعی است. وی ادامه داد: دولت مثل هر نهاد و دستگاه اجرایی دیگری در حال ارزیابی عملکرد اعضای کابینه است و در همین راستا این ارزیابی‌ها بر اساس عملکردها صورت می‌گیرد و درنهایت منجر به تغییرات اعضای کابینه شد. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در کنار ارزیابی‌های صورت گرفته و باهدف تقویت خدمت‌رسانی از سوی دولت این تغییرات صورت گرفت و وزیران قبلی جای خود را به افراد دیگری دادند. وی گفت: تغییرات صورت گرفته از سوی دولت در اعضای کابینه یک امر طبیعی بود و در همه دنیا وجود دارد ولی متأسفانه در کشور ما حساسیت‌برانگیز است.
کنایه روحانی به منتقدان:می‌گویند به‌جای
هواپیما، اتوبوس بخرید
خبرآنلاین نوشت: رییس جمهور در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: برخی درباره اقدام دولت برای خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی کشور انتقاد می‌کنند. دولت تا می‌خواهد هواپیمایی بخرد عده‌ای می‌گویند هواپیما نخرید بلکه اتوبوس بخرید. این در حالی است که ما برای صنعت تولید کشور و عظمت مردم ایران و تلف نشدن وقت آن‌ها و همچنین صادرات محصولات ایرانی به کشورهای دیگر می‌گوییم که هواپیما بخریم. چنانچه دولت هواپیمایی نخرد آن عده می‌گویند پس برجام چه شد و چنانچه هواپیمایی بخریم می‌گویند که این هواپیماها لوکس و ساخت جدید است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر