پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از کرمان چه خبر

از کرمان چه خبر





۱ آبان ۱۳۹۵، ۲:۰۴

فراری دادن سارق صندوق خیریه توسط
پاکبان کرمانی
پاکبان کرمانی سارقان صندوق خیریه مرکز بیماران خاص را فراری داد و مبلغ سرقتی را به این مرکز درمانی تحویل داد. به گزارش «کرمان نو» امیر مرادی در حین انجام‌وظیفه در ابتدای روز شاهد سرقت صندوق خیریه مرکز بیماری‌های خاص بوده که بلافاصله به‌طرف سارقان رفته و موفق می‌شود مبلغ دو میلیون ریال سرقت شده را از سارقان پس بگیرد. وی قبلاً نیز در محدوده بیمارستان افضلی پور کیف مدارک باارزشی را پیداکرده و به پلیس تحویل داده بود.
شهردار از امیر مرادی قدردانی کرده و گفته ما وظیفه‌داریم این رفتار را ارج نهاده و از این اقدام‌ها قدردانی کنیم. علی بابایی ضمن تحسین این حرکت خداپسندانه، پاکبانان شهرداری را زحمتکش‌ترین قشر جامعه عنوان کرد و افزود که این افراد سخت‌ترین خدمات را به شهروندان ارائه کرده و حلال‌ترین نان را به خانواده خود می‌دهند.

ستاد اقتصاد مقاومتی به اجرای پروژه‌ها
سرعت می‌بخشد
فرماندار کرمان در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان کرمان گفته هدف از تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی رفع موانع اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان است. محمدعلی توحیدی از تلاش اعضاء کارگروه تشکر کرد و افزود که برخی از پروژه‌های مدون شده به نتیجه رسیده است، امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی بتوانیم خروجی مناسبی داشته باشیم.
به گزارش «کرمان نو» وی عملکرد کارگروه را در بخش‌های تابعه شهرستان کرمان تشریح کرد و ادامه داد که اقداماتی که انجام داده‌ایم در حال رسیدن به نتیجه است. بانک رسالت به‌عنوان یکی از دو معین اقتصادی شهرستان کرمان در بخش گلبافت اقدامات خوبی درزمینه تولید و آموزش انجام داده است.
فرماندار کرمان گفت که در بخش شهداد هواپیمایی ماهان ایر از خیریه مولی‌الموحدین دیگر معین اقتصادی شهرستان کرمان در حوزه گردشگری، کشاورزی، احیاء باند فرودگاه و … اقدامات خوبی انجام داده که احیا باند فرودگاه از برجسته‌ترین کارهای انجام‌شده است.
وی به طرح شیوه‌نامه اقتصاد مقاومتی محلات و روستاها این کارگروه اشاره کرد و افزود این ایده توسط فرمانداری به استاندار محترم ارائه و قرار بر این شد که در روستاها و محلات، کارگروهی متشکل از دو معتمد آگاه به مسائل اقتصادی و چند نفر از مسئولان اداری بخش تشکیل شود، ایده‌های خود را بیان و با بررسی کارشناسانه، طرح‌های قابل ‌اجرا در منطقه را معرفی می‌کنند. توحیدی بیان کرد که طرح موردتوجه استاندار محترم قرارگرفته، کلیات در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان تأییدشده و در حال انجام است. او افزود درگذشته روستاها محل تولید بودند مایحتاج خود را تأمین می‌کردند و بعضی از محصولات خود را هم به شهر می‌فرستند اما متأسفانه در دهه‌های اخیر این روند معکوس شده، تولید در روستاها به حداقل رسیده است.
فرماندار کرمان بابیان اینکه «ایده اولیه این طرح با استفاده از سیاست‌های بیست‌و‌چهارگانه اقتصاد مقاومتی، اعلام‌شده از سوی مقام معظم رهبری تدوین‌شده اظهار داشت: «ما با ارائه طرحِ اقتصاد مقاومتیِ محلات و روستاها به دنبال برگشت به همان دورانِ تولید حداکثری در روستاها توسط روستائیان هستیم.» توحیدی ادامه داد که حمایت‌های مردمی در زمان دفاع مقدس به‌عنوان یک تجربه و الگوی تضمینی مناسب برای جدیت مسئولین در اقتصاد مقاومتی است.

پرداخت ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به متقاضیان کرمانی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از پرداخت ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به متقاضیان کرمانی طی یک سال گذشته خبر داد. آن‌طور که «کرمان نو» نوشته به گفته محمدرضا فتوت پرداخت این تسهیلات برای۱۵۶۰۰ نفر در استان شغل ایجاد کرده است.
وی با اشاره به نقش خوداشتغالی و مشاغل خرد در اشتغال افراد بیکار خواستار افزایش اعتبارات این بخش در سال جاری شد. همچنین طرح ساماندهی مشاغل بانوان تشریح گردید و به ظرفیت انجمن‌های تولیدی بانوان در این زمینه اشاره شد. وی گفت که برای استفاده از ظرفیت این انجمن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی می‌باشد. باید اطلاعات مربوطه از دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری‌شده و برای بازاریابی این محصولات برنامه‌ریزی شود.

سامان‌دهی وانت‌های کرایه از اول آبان
در کرمان
از اول آبان ماه ۹۵ طرح یادشده هم‌زمان با سراسر کشور در محورهای مواصلاتی استان به مرحله اجرا درمی‌آید. به گزارش «کرمان نو» قائم‌مقام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان گفته به‌منظور ساماندهی ناوگان وانت‌بار فعال در جاده‌های برون‌شهری، در راستای ارتقای سطح ایمنی جاده‌های استان این ساماندهی انجام می‌شود.
مسعود جمیلی کرمانی اظهار داشته به‌منظور ساماندهی ناوگان وانت‌بار فعال در جاده‌های برون‌شهری، در راستای ارتقای سطح ایمنی جاده‌های استان و طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده سازمان متبوع با پلیس‌راه راهور ناجا، از اول آبان ماه ۹۵ طرح یادشده هم‌زمان با سراسر کشور در محورهای مواصلاتی استان به مرحله اجرا درمی‌آید. وی اضافه کرده این اقدام با رویکرد شناسنامه‌دار کردن این دسته از ناوگان و انجام حمایت‌های لازم همچون سایر رانندگان فعال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای دنبال می‌شود و کنترل مدارک رانندگان و وانت‌بارهای آن‌ها ازجمله کارت معاینه فنی، بیمه اجباری، کارت صحت و سلامت جسمی و روحی خواهد بود. همچنین با توجه به تمهیدات به‌عمل‌آمده، تمامی مراکز مجاز ثبت‌نام استان آماده خدمت‌رسانی به ذینفعان بوده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان، انجمن‌های صنفی رانندگان بار و مسافر و دفاتر پیشخوان دارای مجوز، نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام کنند.
قائم‌مقام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان تصریح کرده سیاست کلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ساماندهی این ناوگان، اعمال سیاست‌های تشویقی به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در فعالیت شاغلان این بخش و تسریع در انتظام آن‌هاست و خبر داده دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی به‌جای سیکل البته فقط برای متقاضیانی که طی یک سال از ابتدای شروع طرح مبادرت به ثبت‌نام کنند و ارائه گواهی تحصیلی پایین‌تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سوادآموزی بلامانع خواهد بود. جمیلی کرمانی گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی برای رانندگان حمل‌ونقل کالای سبک (وانت‌بار) برون‌شهری را الزامی دانسته و اضافه کرده شرایط و زمان اجرای آن متعاقباً اعلام می‌شود و متقاضیان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند در ساعات اداری به ساختمان شماره دو این اداره کل واقع در کیلومتر یکم جاده ایستگاه راه‌آهن مراجعه کنند.

30 پروانه استاندارد در استان کرمان تعلیق شد
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمان گفت: «ضمن آنکه تولیدات خوبی در استان انجام می‌شود اما طبق قانون در سال جاری 30 پروانه استاندارد به دلیل رعایت نکردن اصول و قوانین مربوط تعلیق شده است.»
به گزارش ایرنا علی بیگ زاده در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان افزود: «شش ماه امسال 46 پروانه صادر و 189 پروانه نیز تمدیدشده است.» وی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر 383 کارخانه و واحد تولیدی گواهی کاربرد استاندارد را در استان کرمان دریافت کرده‌اند که 357 واحد فعال هستند.»
وی گفت: «561 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان کرمان صادرشده که در حال حاضر 470 پروانه استاندارد اجباری است.»مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمان اظهار کرد: «در راستای اصل 44 قانون اساسی و با نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کارهای تصدی‌گری در حوزه اداره کل استاندارد به بخش خصوصی واگذارشده که در این راستا 74 آزمایشگاه و 16 بازرسی به بخش خصوصی به‌عنوان همکار واگذارشده است.»
وی با اشاره به اینکه در عصر پرشتاب تاریخ هستیم گفت: «استاندارد در عرصه صادرات و واردات بین‌المللی یک‌زبان مشترک به شمار می‌رود.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *