پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برای نخستین‌بار صورت گرفت راه یابی هنرمندان توان‌یاب کرمانی به جشنواره‌ی بین‌المللی

برای نخستین‌بار صورت گرفت راه یابی هنرمندان توان‌یاب کرمانی به جشنواره‌ی بین‌المللی





۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۴

برای نخستین‌بار صورت گرفت
راه یابی هنرمندان توان‌یاب کرمانی به جشنواره‌ی بین‌المللی

هنرمندان توان‌یاب کرمانی به «چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین» راه یافتند.
به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، یک گروه نمایشی با حضور هنرمندان توان‌یاب کرمان، برای حضور در بخش اصلی جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر معلولین انتخاب شده است.
چهارمین دوره‌ی این جشنواره توسط معاونت امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور برگزار می‌شود و هنرمندان توان‌یاب کرمانی برای نخستین‌بار با نمایش «گاوی که می‌خواست شیر شود» به این جشنواره راه یافته‌اند.
براساس این گزارش، پس از بررسی آثار شرکت‌کننده توسط داوران بازبین مناطق کل کشور، ۲۴ اثر برای حضور در چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر معلولین مورد تایید قرار گرفت که نام نمایش «گاوی که می‌خواست شیر شود» در بین 11 نمایش راه‌یافته به بخش کودک و نوجوان این جشنواره دیده می‌شود.
در این نمایش که اثر مشترک گروه «تیاتر زا» و گروه «آفتاب» است و با کارگردانی «محسن میرزایی» و نویسندگی «ایمان تاج‌سلیمان» به روی صحنه می‌رود، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بازیگران توان‌یاب استفاده شده و کمک به آن‌ها برای بروز خلاقیت و توانایی‌هایشان و نیز فعالیت آن‌ها در اجتماع در کنار بازیگران عادی، مورد توجه قرار گرفته است.
هم‌چنین، مهدیه فخاری‌پور، حلیمه غلامرضایی، علی برهانی، حسن مختارآبادی و محسن میرزایی بازیگران این نمایش‌اند و موسیقی آن را پدرام ظروفچی بر عهده دارد.
نمایش «گاوی که می‌خواست شیر شود» در بهمن‌ماه سال 94 در سومین جشنواره‌ی منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر که در مشهد برگزار شد، 8 جایزه‌ی این جشنواره را در بخش‌های مختلف به‌دست آورد و به جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر معلولین معرفی شد و در نهایت، به‌تازگی با انتخاب داوران بازبین، به این جشنواره‌ی بین‌المللی راه یافته است.
گفتنی است؛ این برای اولین‌بار در تاریخ تئاتر کرمان است که یک نمایش کودک و نوجوان، در یک جشنواره‌ی بین‌المللی حضور پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد پس از درخشش ورزش‌کاران توان‌یاب کرمانی در میدان‌های بین‌المللی همچون پاراالمپیک، بستری برای حضور و درخشش هنرمندان توان‌یاب این خطه نیز فراهم شده است.
«چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین» به‌دنبال برنامه‌های یکپارچه‌سازی و تلفیق اجتماعی معلولین با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ دست‌رسی به امکانات فرهنگی هنری برای همگان، ایجاد زمینه‌های تعامل، تبادل تجربیات و اطلاعات با سایر فرهنگ‌ها، جوامع و ملل و دست‌یابی به تازه‌ترین دست‌آوردهای نمایشی معلولین هم‌پا با سایر هنرمندان تئاتر معلولان جهان، از 12 تا 17 آذرماه 95 برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *