پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۱

یادگاران صنعتی روی صحنه می‌برد
آن اسب کهر را بنگر
گروه فرهنگ و هنر نمایش “آن اسب کَهَر را بنگر” به کارگردانی یدالله آقاعباسی از روز پنجشنبه مورخ ۲۹ مهر در پلاتوی مجموعه یادگاران صنعتی به روی صحنه می‌رود.
یدالله آقاعباسی متن این نمایش را از رمان “آن اسب کَهَر را بنگر ” نوشته امریک پرس برگر اقتباس نموده‌است. در “این اسب کهر رابنگر”، آقایان حمید نژادی، باربد نگارستانی، یدالله آقاعباسی، علی اصغر مقصودی، حسین ذوالعلی، ابراهیم کردی، سپهر دارابی، مجتبی محسنی، محمود نزهتی، و سعید اصطهباناتی ایفای نقش می‌کنند. علاقه‌مندان به تماشای آخرین اثر کارگردانی یدالله آقاعباسی می‌توانند تا روز ۱۳ آبان همه روزه ساعت ۶ بعد از ظهر به پلاتوی واقع در موسسه یادگاران راه همایون صنعتی به آدرس خیابان شریعتی، بین چهارراه طهماسب آباد و باغملی مراجعه نمایند. گفتنی است این رمان در سال ۱۳۸۰ توسط یدالله آقاعباسی ترجمه شده و در شمارگان ۳۳۰۰ نسخه توسط انتشارات جامه دران به چاپ رسیده‌است.

نمایش « دو به دل» برگزیده ی جشنواره تئاتر استانی کرمان جنوب
پس از تغییرات بسیار در برنامه ریزی مسوولان ارشاد کرمان جنوب سرانجام جشنواره تئاتر جنوب کرمان با دیدن CD آثار برگزار گردید و تنها یک اثر از سوی این اداره کل به عنوان کار برگزیده به جشنواره تئاتر فجر معرفی گردید. نمایش « دو به دل» با نویسنده گی جلیل امیری و کارگردانی سامان پهلوان که از سوی کرمان جنوب به عنوان کار برگزیده ؛ معرفی گردیده است نماینده ی گروه شهرایران در این جشنواره بود . نمایش دو به دل ؛ پس از نمایش داراب سالارزاده ای از شاه کوه دومین کار گروه شهرایران است که در سال جاری به عنوان اثر برگزیده ی استانی به جشنواره ی بین المللی فجر معرفی گردیده است .

شمارۀ سوم «جُنگ مس» منتشر شد
شمارۀ سوم «جُنگ مس» گاه‌نامۀ فرهنگ و هنر استان کرمان منتشر شد.
این نشریه در 312 صفحه، شامل 9 فصل است که به فرهنگ، شعر، ادبیات داستانی، طنز، هنرهای نمایشی، هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی و… اختصاص یافته‌اند.
در فصل فرهنگِ «جُنگ مس»، یادداشتی به قلم مهدی محبی کرمانی، یادی از زنده‌یاد استاد «حسین بهزادی اندوهجردی»، نوشتۀ مهدی صمدانی، و مقاله‌ای از سیدعلی میرافضلی با عنوان «فروغ افکار؛ شاهکارِ جعل و انتحال» دیده می‌شود.
مقالۀ «شعر و شاعران زنِ کرمان در گذرِ تاریخ» به قلم شهین خسروی‌نژاد، گفت‌وگو با «ملوک ایرانمنش»، مروری بر مجموعه‌شعر «نزدیک به نبض ماهی‌ها» اثر نرگس باقری، نوشتۀ حسین شریفی و گزیدۀ شعر زنان شاعر کرمان، از مطالب فصل شعر این شماره است. بررسی کارنامۀ داستان‌نویس فقید کرمانی «محمدعلی مسعودی» نوشتۀ مجاهد غلامی، نگاهی به رمان «شب طاهره» نوشتۀ بلقیس سلیمانی، به قلم لیلا راهدار و گزیدۀ داستان شهرستان بم، هم‌راه با یادداشتی از محمدعلی علومی، بخشی از مطالب فصل ادبیات داستانی این نشریه‌اند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *