پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۸

رهبر انقلاب: عده‌ای از تکرار کلمه «دشمن» ناراحت می‌شوند
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری نوشت: رهبر انقلاب در دیدار بیش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی فرمودند: عده‌ای تا کلمه دشمن تکرار می‌شود، ناراحت می‌شوند اما این تکرار و هشدار، همچون تکرار کلمه‌‌ شیطان در قرآن مجید، با هدف ایجاد هوشیاری دائم انجام می‌شود و درواقع، «شناخت توطئه» است نه «توهم توطئه».
سخنگوی فراکسیون امید: اتهام واردکردن به پایه‌گذاران نظام شایسته نیست
سخنگوی فراکسیون امید در مجلس دهم درباره تفاوت برخورد مسئولان با موضوع املاک و حقوق‌های نجومی از سوی مسئولان گفت: انجام برخوردهای دوگانه باعث خدشه واردکردن به اعتماد مردم نسبت به‌نظام می‌شود که به‌هیچ‌وجه به صلاح نظام ما نیست. به گزارش خبرآنلاین،‌ بهرام پارسایی در تذکر شفاهی در جلسه علنی دیروز مجلس از قوه قضائیه خواست در رسیدگی به پرونده‌های کلان فساد مالی از قبیل پرونده هشت هزار میلیارد تومانی باند بابک زنجانی، باند دکل‌های نفتی و دیگر تخلفات نفتی و اقتصادی،‌ تسریع و نسبت به برگرداندن اموال بیت‌المال اقدام و نتیجه را شفاف به اطلاع مردم برسانند. او تذکری نیز خطاب به همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی،‌ صداوسیما و قوای سه‌گانه مطرح کرد و گفت: نسبت به مسائل و قضایا جانب عدل و انصاف را رعایت کنند به‌ویژه مسائلی که افکار عمومی نسبت به آن‌ها حساسیت خاصی دارند. سخنگوی کمیسیون اصل نود در ادامه اظهار کرد: دو مورد نسبتاً مشابه یکی فیش‌های نجومی بود که ضمن تأکید بر پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری متأسفانه قبل از اثبات جرم از افراد نام‌برده و با آبروی آن‌ها بازی شد و برعکس در املاک نجومی با رسانه‌ها و سایت‌های اقدام کننده به روشن گری برخورد شد. وی تأکید کرد: انجام برخوردهای دوگانه باعث خدشه واردکردن به اعتماد مردم نسبت به‌نظام می‌شود که به‌هیچ‌وجه به صلاح نظام ما نیست. نماینده مردم شیراز سپس گفت: از تریبون مجلس واردکردن اتهام به هر شهروندی علی‌الخصوص افرادی که در پایه‌گذاری نظام مؤثر بودند شایسته نیست، انتظار می‌رود دوستان رعایت انصاف را داشته باشند. از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درخواست می‌کنم در دفاع از خود و توضیح به افکار عمومی طبق ماده 78 قانون اساسی اقدام کنند.
محسن رضایی: آمریکایی‌ها هنوز باورشان نشده که شاه دیگر به این مملکت برنمی‌گردد
مهر نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی با باورهای غلط و با رؤیای برقراری ارتباط با آمریکا وقت مردم را می‌گیرند. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر دیروز در دومین مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران درباره مداخلات آمریکا در امور داخلی ایران گفت: آمریکایی‌ها هنوز باورشان نشده است که شاه دیگر به این مملکت برنمی‌گردد و ایران مستقل شده است و از بیرون مرزها حرف کسی را گوش نمی‌کند. وی گفت: آن‌ها باید باور کنند ایران مستقل شد و روی پای خود ایستاده است. رضایی درباره فرمایشات رهبری در جمع نخبگان درباره بدعهدی آمریکا و اینکه برخی هنوز باورشان نمی‌شود که این توطئه‌ها وجود دارد، عنوان کرد: این واقعیت است، مقام معظم رهبری یک تجربه تاریخی را بیان می‌کنند که طی صدسال اخیر بارها و بارها بدعهدی آمریکا و انگلیس را دیده‌ایم؛ این به یک باور سیاسی برای ما تبدیل‌شده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برخی در اداره کشور سعی می‌کنند پیشرفت کشور را ترمز بزنند و با ایجاد رؤیاهای غلط با برقراری ارتباط با آمریکا وقت مردم را گرفته و اجازه نمی‌دهند توانایی‌های بروز پیدا کند.
دفاع انصار حزب‌الله از منصور ارضی
شرق نوشت: انصار حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای به دفاع تمام‌قد از منصور ارضی پرداخت و تهاجم به او را تهاجم به اسلام انقلابی و عاشورای حسینی خواند. در این بیانیه که در صفحه اینستاگرام حسین الله کرم منتشرشده، آمده است: «بر‌همین‌اساس حاج منصور ارضی در اظهارات سیاسی، آنچه به کار می‌برد ناسزا نیست، بلکه همان سزای لیبرال‌هاست». انصار حزب‌الله همچنین در این بیانیه متذکر شده است: «چنانچه لیبرال‌ها از حاج منصور ارضی عذرخواهی نکنند، ضمن افشای محتوای دیدگاه‌های کلی و لیبرالی آن‌ها، طبق بند «م» وصیت‌نامه امام راحل(ره)، به مقابله جدی با عوامل آن خواهد پرداخت». حزب‌الله منصور ارضی و سایر مداحان انقلابی را پیشرو جریانات سیاسی و غیرسیاسی فتنه ۸۸، دانسته است. در بند م وصیت‌نامه امام (ره) آمده است: «اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس‌جمهور و رؤسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضائی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن‌که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آن‌ها واجب است. از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود، از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور کردند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی کردند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد».
فانی: آماده حضور در جلسه استیضاح بودم
ایلنا نوشت: وزیر آموزش‌وپرورش در نامه‌ای خطاب به روحانی از آمادگی خود برای حضور در جلسه استیضاح مجلس خبر داد. متن نامه علی‌اصغر فانی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان به شرح زیر است: پس از اطلاع از نظر جناب‌عالی در خصوص ضرورت ترمیم کابینه که در جلسه روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۹۵ هیأت محترم دولت ابراز فرمودید؛ علی‌رغم آمادگی کامل برای حضور در جلسه استیضاح و ارائه گزارش عملکرد سه‌ساله وزارت آموزش‌وپرورش در دولت تدبیر و امید و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بدین‌وسیله آمادگی خود را برای عمل به هرگونه تصمیم حضرت‌عالی در خصوص ادامه کار خویش نیز اعلام می‌نمایم.
آیت‌الله مصباح از اختلافش
با آیت‌الله مهدوی کنی روایت کرد
تسنیم نوشت: آیت‌الله مصباح‌ گفت: خدا می‌داند و شاهد است که حقیر آیت‌الله مهدوی کنی را همانند چشمانم دوست داشتم منتهی برای داشتن چنین علاقه‌ای نیاز نبود که ایشان، همانند من فکر کند و نظر من را تکرار کند.
درخواست از رییس قوه قضاییه درباره زندانیان امنیتی از تریبون مجلس
خبرآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز گفت: ‌ از ریاست قوه قضائیه تقاضا می‌کنم با رأفت اسلامی در جهت کاهش مشکلات زندانیان امنیتی نقشی تاریخی در جهت همگرایی و انسجام ملی ایفا کند.
حضرتی: دولت برای ترمیم کابینه معذوریت‌هایی داشت اما هنوز دیر نشده است
ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران بابیان این‌که انتظار بود دولت زودتر دست به اصلاحات در کابینه بزند اظهار کرد: اما شاید برخی ملاحظات نظیر عدم همراهی مجلس قبل با وزرای جدید پیشنهادی این اقدام را به تأخیر انداختند.
الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما بارها به‌عنوان نمایندگانی که علاقه‌مند به تعامل با دولت هستیم و به‌عنوان طرفدار دولت محسوب می‌شویم علاقه‌مند بودیم اصلاحات کابینه و ترمیم تیم دولت سریع‌تر انجام شود، منتهی دولت معذوریت‌هایی داشت ولی حالا نیز دیر نشده است و فرصت برای این کار وجود دارد. این تغییرات 4 ماه به تأخیر افتاده اما بازهم خوب است و این انتظار وجود دارد که این تغییرات ادامه پیدا کند و نگاه دولت و وزرا باید به 4 سال و 6 ماه دیگر باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *