پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۱

افزایش توان اداره اجرای اسناد رسمی در وصول مطالبات مردم
مدیرکل ثبت ‌اسناد و املاک استان کرمان از افزایش توان اداره اجرای اسناد رسمی در وصول مطالبات بانک‌ها در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان رضا طالبی زاده در جلسه‌ای که با حضور شورای هماهنگی بانک‌ها و کارشناسان اداره کل بازرسی به میزبانی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان برگزار شد با اشاره به اینکه چارت جدید اداره اجرای اسناد رسمی کرمان در سال گذشته تصویب‌شده است گفت: «به دنبال تقویت و افزایش توان اداره اجرای اسناد رسمی کرمان و واحدهای اجرا در کلیه شهرستان‌ها هستیم.» وی ادامه داد: «در صورت افزایش نیروهای جدید و با در نظر گرفتن کارکنانی که از طرف بانک‌ها با اداره اجرای اسناد رسمی همکاری می‌کنند در آینده شاهد تسریع در وصول مطالبات بانک‌ها و مطالبات مردم و افزایش قدرت اجرایی این اداره خواهیم بود.» وی در خصوص برخی مشکلات مربوط به کارشناسی و نحوه ابلاغ اوراق اظهار داشت: «امر ارجاع به کارشناسان به عهده کانون کارشناسان سپرده‌شده است و اداره اجرا هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن ندارد ، ابلاغ اوراق هم توسط شرکت پست انجام می‌شود که با تعامل با کانون کارشناسان و شرکت پست بایستی به دنبال رفع برخی مشکلات باقیمانده باشیم.»

قطار گردشگران خارجی به کرمان می‌آید
دهمین قطار گردشگران خارجی در آخرین روز مهر به ایران خواهد رسید. به گزارش ایسنا، شرکت راه‌آهن اعلام کرده از روز جمعه ۳۰ مهر، قطار گردشگران خارجی با حضور گردشگران آمریکایی، اروپایی و آسیای شرقی آخر مهرماه به ایران خواهد رسید. گردشگرانی از آلمان، آمریکا، انگلیس، سوئیس، اتریش ، فرانسه، مالزی، لیتوانی و… مهمانان این قطار خواهند بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این قطار طی ۹ روز از برخی شهرهای ایران ازجمله مشهد، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز عبور خواهد کرد. راه‌آهن همچنین اعلام کرده این رویه در آینده نیز ادامه خواهد یافت و ورود چند قطار گردشگری خارجی دیگر توافق شده که در ماه‌های آتی وارد کشور خواهند شد. نخستین قطار حامل گردشگران خارجی مهرماه سال ۱۳۹۳ وارد ایران شد. این قطار که ۷۸ مسافر داشت، گردشگرانی از کشورهای اروپایی به ایران آورد.پس‌ازآن هشت قطار دیگر در زمان‌های مختلف وارد ایران شدند. چند روز قبل مسئولان شرکت راه‌آهن از نهایی شدن مذاکرات برای برقراری سفرهای ریلی مستقیم میان ایران و آلمان سخن گفته بودند و بناست در آینده نزدیک تصمیماتی قطعی در این زمینه اتخاذ شود.

قطع شدن چند درخت جنگل قائم به دلیل آتش‌سوزی
رییس سازمان پارک و فضای سبز شهرداری کرمان، درباره قطع شدن برخی درختان بخشی از پردیسان قائم‌شهر کرمان توضیحاتی را ارائه کرد. آن‌طور که ایسنا نوشته، ایمان سیف‌اللهی گفت: «مدتی قبل در بخشی از جنگل آتش‌سوزی رخ‌داده بود که حدود شش تا هفت اصله درخت طعمه حریق شدند، اما این بحث رسانه‌ای نشد. چهار اصله درخت کاملاً سوخته بود که همان روز جمع‌آوری‌شده و سه درخت دیگر که نیمه‌سوخته بودند، شاخه‌های سوخته آن‌ها را بریده و تیمار کریم، اما به‌مرورزمان به دلیل سوختن بافت روییشان، خشک شدند که آن‌ها را نیز جمع کردیم.» وی تصریح کرد: «هیچ راهی غیر از جمع‌آوری این درختان نبود و اصلاً بحث این نیست که بخواهیم به‌جای آن‌ها ساختمان ساخته یا طرح عمرانی اجرا شود. به‌جای درختان قطع‌شده، درخت کاشته می‌شود و به دلیل اینکه باید شرایط کاشت درخت در جنگل مساعد شود، با آغاز بارندگی کار کاشت درختان جایگزین را انجام خواهیم داد.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر