پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در مجمع عمومی گردشگری عنوان شد خدمات گردشگری در یزد ارزان‌تر از کرمان

در مجمع عمومی گردشگری عنوان شد خدمات گردشگری در یزد ارزان‌تر از کرمان





۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۰۰

در مجمع عمومی گردشگری عنوان شد
خدمات گردشگری در یزد ارزان‌تر از کرمان

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: «در شهر یزد هم قیمت خدمات رستوران‌ها پایین است و هم فعالیت رستوران‌ها زیاد است، اما متأسفانه در کرمان همان خدمات را باید باقیمتی خیلی بالاتر دریافت کنیم. در یزد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که هتل‌ها و رستوران‌ها با سود کمتر و فروش بیشتر رونق یابند.»
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان عصر سه‌شنبه در مجمع عمومی گردشگری در محل اتاق بازرگانی کرمان گفت: «یکی از وظایف کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تشکیل و حمایت از انجمن‌های تخصصی و ایجاد هماهنگی بین اعضا و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه گردشگری است.» مهدی سیاوشی افزود: «در اولین جلساتی که در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی داشتیم تصمیم گرفتیم انجمن اکو توریسم را در کرمان داشته باشیم و با تشکیل انجمن و با هماهنگی بیشتر گام‌های مؤثری برداریم.» وی افزود: «استان کرمان اولین استانی است که انجمن اکو توریسم را راه‌اندازی کرده است. امیدواریم به‌عنوان اولین انجمن اکو توریسم در ایران بتوانیم برای دیگر استان‌ها در بحث گردشگری الگو باشیم.» رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: «بایستی تلاش مضاعف کنیم تا عقب‌افتادگی در بخش گردشگری را جبران کنیم. در دوران پساتحریم علاقه به گردش در ایران بیشتر شده و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.»
سیاوشی با اشاره به بازدیدی که از شهر یزد داشت، تصریح کرد: «در فرودگاه یزد در همان ابتدای ورود پکیج‌های گردشگری به مسافران داده می‌شود و بیش از 40 هتل فعال در بخش گردشگری در این شهر وجود دارد، اما در استان کرمان با خیلی جاذبه‌های بیشتر تعداد هتل‌های فعال کمتری داریم.» وی افزود: «در شهر یزد از جلوی هر کافه و رستورانی که خدمات صبحانه ارائه می‌دادند رد شدیم حداقل در هر مکان 40 نفر حضور داشتند و ما برای صبحانه به یک مرکز سلف‌سرویس صبحانه رفتیم و هزینه ما و همراهیان که 11 نفر بودیم، فقط 120 هزار تومان شد. در یزد هم قیمت خدمات رستوران‌ها پایین است و هم فعالیت رستوران‌ها زیاد است اما متأسفانه در کرمان همان خدمات را باید باقیمتی خیلی بالاتر دریافت کنیم. در یزد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که هتل‌ها و رستوران‌ها با سود کمتر و فروش بیشتر رونق یابند.» رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اظهار کرد: «کسانی که به‌عنوان هیأت مدیره انجمن اکو توریسم انتخاب می‌شوند باید خیلی تلاش کنند تا استان را در بخش اکو توریسم به‌خوبی بشناسانند و باید معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.»
هر آنچه اکو توریسم به دنبال آن است در استان کرمان وجود دارد
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان نیز در این نشست گفت: «هر آنچه در ایران وجود دارد در استان کرمان نیز وجود دارد، تعبیر ما این است که استان کرمان ایران کوچک است.مهم‌ترین ویژگی استان کرمان بحث جغرافیای طبیعی استان است. این استان ۴ اقلیم را در خود جا داده است و هر آنچه اکو توریسم به دنبال آن است در استان کرمان وجود دارد.» محمود وفایی تصریح کرد: «امیدوارم انجمن اکو توریسم پرچم‌دار حرکتی باشد تا بتواند سفرهای مسئولانه را در طبیعت زیبای کرمان موردتوجه قرار دهد. امروز متأسفانه یکی از تهدیدهایی که طبیعت با آن مواجه است همین گردشگری است و آنجاست که رسالت انجمن‌هایی مثل اکو توریسم آشکار می‌شود. باید روندی پیش‌گرفته شود که آسیب‌های واردشده به طبیعت کمتر شود. وقتی مردم به دامن طبیعت می‌روند متأسفانه آثار تخریبی حضورشان آشکار است باید چاره‌ای اندیشیده شود که دامنه طبیعت ما دچار چنین آسیب نشود.» وی افزود: «امروز طبیعت‌گردی نقش اقتصادی مهمی را در کشورها ایفا می‌کند و هر چه که به جلوتر می‌رویم نیاز ما به طبیعت‌گردی بیشتر می‌شود.»
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: «انجمن اکو توریسم باید آموزش و آموخته‌ها را از مهدکودک و دبستان‌ها شروع کند و تا سطح عمومی جامعه ادامه دهد. » وفایی از افتتاح صدمین اقامتگاه بوم گردی خبر داد و گفت: «این اتفاق بسیار مبارکی است. استان کرمان قریب یک‌سوم از اقامتگاه‌های بوم گردی کشور را دارد. که با راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها شاهد برگشت مهاجرت‌ها و اشتغال ۳۰۰ نفر بودیم. امیدواریم انجمن اکو توریسم هم بتواند از ظرفیت‌های به وجود آمده استفاده کند.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *