پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۰۰

صدور ۸۰۰ ویزای جعلی توسط دفا‌تر غیرمجاز برای اربعین
ایلنا نوشت: رییس سازمان حج و زیارت با اعلام صدور ۸۰۰ ویزای جعلی توسط دفا‌تر غیرمجاز گفت: با هماهنگی‌هایی که با قوه قضاییه و نیروی انتظامی صورت گرفته، برخورد جدی با این دفا‌تر غیرمجاز در استان‌ها آغاز شده است. اوحدی گفت: مردم فریب تبلیغات واهی را نخورند و تردید نداشته باشند که این ادعاهای واهی و غیرواقع چیزی جز کلاهبرداری نیست. وقتی دولت عراق قیمت ویزا را رسماً ۴۰ دلار اعلام کرده و توافق نامه آن نیز با وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امضا شده است؛ مگر ممکن است کسی بتواند، ویزا را کمتر از ۴۰ دلار صادر کند؟ لذا این بیانگر فعالیت یک مجموعه بسیار مشکوکی در داخل کشور بوده که به شکل یک سلسله زنجیروار در تلاش برای چنین کلاهبرداری است.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد
هیأت رئیسه مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد. به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی دیروز طرح اعلام وصول استیضاح فانی را با 45 امضا قرائت کرد. مطابق مواد 223 و 225 آیین نامه داخلی مجلس وزیر باید برای ارائه توضیحات به صحن علنی مجلس بیاید. در همین رابطه علی لاریجانی رییس مجلس نیز گفت: زمانش را با وزیر هماهنگ کنید تا یک روز در هفته آینده به مجلس بیایند.

واکنش دادستان کل کشور به نامه ۱۵ نماینده مجلس درباره نرگس محمدی
میزان نوشت: دادستان کل کشور تصریح کرد: اخیراً تعدادی از نمایندگان نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته و امضا کرده‌اند و خواستار حمایت از افرادی شده‌اند که پرونده‌هایی دارند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. حجت‌الاسلام منتظری بیان داشت: این افراد که نمایندگان مجلس خواستار حمایت از آن‌ها هستند پرونده‌هایی دارند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نمایندگان قبل از نوشتن نامه در حمایت از عناصر مطرود، وضعیت پرونده آن‌ها را بررسی کنند و آن را موردبررسی قرار دهند. دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر قوه قضائیه اسناد تخلف این افراد را برملا نمی‌کند دلیل این نیست که انسان‌های خوبی هستند، عنوان کرد: اگر این حرکت‌ها از روی نادانی انجام شود برای جامعه و نظام مصیبت است و اگر این حرکت‌ها عمدی باشد برای جامعه مصیبت بزرگی است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با تاکید بر اینکه باید مراقب حرکت و اعمال خود باشیم تا این حرکت‌ها درراه خواسته‌های دشمن نباشد، افزود: دشمن امروز به دنبال آن است تا اعتقادات ما را بگیرد و نیز به دنبال خدشه‌دار کردن نظام اسلامی است.

استقبال سخنگوی هیات رییسه مجلس از ترمیم کابینه روحانی: این توقع از دولت وجود داشت
ایسنا نوشت:سخنگوی هیات رییسه مجلس با مثبت خواندن اهتمام دولت برای ترمیم کابینه، گفت: از مدت ها پیش این توقع وجود داشت که دولت نسبت به ترمیم کابینه اقدام کند لذا اگر در مدت باقیمانده تا پایان عمر دولت یازدهم افرادی توانمند برای برخی از وزارتخانه ها سر کار بیایند می تواند مثبت باشد. بهروز نعمتی افزود: امیدواریم رییس جمهور افرادی که پیش از این به مجلس معرفی شده و نتوانستند رای اعتماد بگیرند را مجدد به مجلس معرفی نکند چون به صلاح نیست و ممکن است حساسیت های قبلی مجددا به وجود آید.

بگومگوی لاریجانی و کواکبیان در مجلس
خبرآنلاین نوشت: کواکبیان، نماینده تهران در مجلس خطاب به لاریجانی گفت: آقای رئیس شما قسم خوردید که هر زمان هر یک از نمایندگان اخطاری داشت، مذاکرات را متوقف کرده و به تذکر و اخطار گوش دهید. ما از روز اول با شما رفاقت داشتیم اما شما تا اسم ما می آید اصلا به اخطار ها توجهی نمی کنید. لاریجانی در پاسخ به او گفت: شما که مدام دارید اخطار می دهید. کواکبیان سپس در توضیح اخطارش گفت: شما چند بار گفتید که به رهبری نامه نوشته اید.
شما با چه اختیاری این نامه را نوشته اید؟ لاریجانی پاسخ داد: مگر نامه نگاری بنده نیازی به اجازه شما دارد؟ از حالا یک دفتری در کنار دفترم درست می کنم تا هر نامه ای خواستم بنویسم، ممهور به مهر پرفسور کواکبیان شود. رئیس مجلس ادامه داد: چه ایرادی است که می گیرید؟ رئیس مجلس می تواند هر نوع نامه نگاری داشته باشد.

روستاییان با 70 سال سن و داشتن 10 سال حق بیمه بازنشسته می شوند
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: جهت رفع ایراد شورای نگهبان مقرر شد روستاییان با 70 سال سن و داشتن 10 سال حق بیمه بازنشسته شده و حق بازنشستگی دریافت کنند و سن بازنشستگی بیمه روستایی به 65 سال برسد.

سخنگوی فراکسیون امید: ترمیم کابینه تاثیر مثبتی در عملکرد سال آخر دولت دارد
بهرام پارسایی در واکنش به انتشار اخباری در خصوص تغییراتی در کابینه دولت، گفت: ما امیدواریم بخشی از کابینه دولت ترمیم شود چون این ترمیم می تواند تاثیر مثبتی در سال آخر عملکرد دولت داشته باشد. برخی از وزرای کابینه یازدهم گزینه های چهارم و یا پنجم دولت بودند که توانستند از مجلس نهم رای اعتماد بگیرند. حال با توجه به تغییر به وجود آمده در مجلس دهم قطعا دولت می تواند با ترمیم در کابینه به اولویت هایش دست پیدا کرده و کابینه مدنظر را تشکیل دهد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *