سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۰:۰۵

ناکامی حمله ۲۱ قایق دزدان دریایی
به کشتی ایرانی
تسنیم نوشت: حمله ۲۱ فروند قایق دزدان دریایی به کشتی تجاری ایرانی با آتش سنگین ناوهای ارتش ناکام ماند. بامداد دیروز دزدان دریایی خلیج عدن که عمدتاً از سواحل سومالی حرکت و اقدام به دزدی می کنند، به کشتی تجاری ایرانی هجوم برده و قصد ربایش این کشتی را داشتند ولی پس از تبادل آتش سنگین بین طرفین فرار را بر قرار ترجیح دادند. بر اساس این گزارش، این دزدان در دو مرحله دیگر به کشتی تجاری دیگری از کشورمان، نخست با هشت فروند قایق در 46 مایلی جنوب عدن و سپس با 13 فروند قایق در 55 مایلی جنوب عدن با تعداد نفرات زیاد و تجهیزات پیشرفته حمله می‌ کنند که در هر دو مرحله با تبادل آتش گسترده بین دزدان و ناوگروه نیروی دریایی ارتش ناکام می‌مانند و پا به فرار می گذارند. ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر از اواسط مهر ماه به منظور برقراری امنیت خطوط مواصلاتی و به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان مأموریت خود را در آب های آزاد و بین المللی آغاز کرد. گفتنی است فرمانده نیروی دریایی ارتش پیش از این اعلام کرده بود که این نیرو در 6 سال گذشته در حدود 3 هزار کشتی تجاری و نفتکش ایرانی و غیر ایرانی را اسکورت کرده است.
شرط قالیباف برای کاندیداتوری
تابناک نوشت: دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران گفت: در دوره گذشته آقای قالیباف رأی‌هایش بیشتر از گزینه‌های دیگر بود برخی حاضر به کناره گیری نشدند و رأی‌های اصولگرایی چند پاره شد؛ اگر این اتفاق تکرار شود او در انتخابات شرکت نمی‌کند. حسن بیادی افزود: قالیباف در شرایطی شانس سه باره اش را برای رسیدن به پاستور را امتحان خواهد کرد که اصولگرایان با هر عنوانی که باشند، از هیچ کاندیدای دیگری حمایت نکنند که لازمه این امر اتحاد انتخاباتی در جبهه اصولگرایی است که در چند سال گذشته بیشتر به امری مثابه امری محال بوده است. طبیعی است که طیف تمامیت خواه و تندروی اصولگرایان نتوانند و نخواهند با چهره ای چون قالیباف همزیستی داشته باشند و گزینه های مدنظر خود را در نظر بگیرند.
مطهری: اینکه عده‌ای راه بیفتند و بگویند نظر رهبری به فلان کاندیداست فضای انتخابات را دوقطبی می‌کند
جماران نوشت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دو قطبی اگر صرفا به معنای رقابت انتخاباتی باشد و دو طرف اخلاق سیاسی را رعایت کنند مشکلی ایجاد نمی کند ولی دو قطبی از نوع آنچه که در سال 88 تجربه کردیم که متاسفانه اخلاق هم رعایت نشد و مراجع قانونی مربوط هم به وظیفه خود عمل نکردند، ‌به صلاح کشور نیست. علی مطهری در پاسخ به این سوال که چه کار باید کرد تا جامعه از دو قطبی بودن فاصله بگیرد، گفت: بعضی از شخصیت ها و روحیه‌ها جنجال آفرین هستند و با توجه به سابقه این موضوع فکر می کنم رهبر انقلاب با این توصیه ای که فرمودند پیشگیری کردند و صلاح ندانستند آن اتفاقات یک بار دیگر تکرار بشود، ولی به طور کلی من معتقد هستم ما در موضوع انتخابات نباید دائما از مقام رهبری هزینه کنیم و ایشان را وارد این میدان کنیم چون باعث آسیب هایی برای کشور می شود. در سال 88 یکی از علل آن حوادث همین بود که عده ای راه افتادند و گفتند نظر مقام رهبری به فلان کس است و علی رغم اینکه خود ایشان تاکید داشتند که من نظر خاصی ندارم ولی عده ای خیلی تبلیغ کردند که نظر ایشان به فلان کاندیداست و همین منشأ دو قطبی شدن جامعه شد. طبیعتا مردم انقلابی و مومن و متدین در چنین حالتی مایل هستند بلکه اصرار دارند که آن کاندیدا برنده بشود و از طرفی عده‌ای می گویند در انتخابات همه آزاد هستند، هر کسی رأی خودش را باید بدهد، و ممکن است افراد معاندی هم باشند که بخواهند از این فرصت استفاده بکنند و بگویند که حالا که نظر مقام رهبری به آقای الف است ما حتماً به فرد دیگر رأی بدهیم تا یک آسیبی به ایشان وارد بشود، لذا جامعه دچار تشنج می‌شود .
قناعتی: حرفی درباره خواهر
یاشار سلطانی نزدم
تسنیم نوشت: ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران گفت: در جلسه ششم مهرماه شورای شهر تهران هیچ اسمی از یاشار سلطانی نیاوردم؛ برخی سایت‌ها حرف‌هایم را تحریف کردند. ابوالفضل قناعتی از اعضای هیأت رئیسه شورای شهر گزارش یک سایت خبری مبنی بر انتساب جمله‌ای درباره خواهر یاشار سلطانی به خود را تکذیب کرد و مدعی تحریف اظهاراتش شد. قناعتی در تشریح این موضوع گفت: در آن جلسه (ششم مهرماه) که همه خبرنگاران هم حضور داشتند من هیچ اسمی از آقای یاشار سلطانی نیاوردم؛ کلیات حرف من این بود که خانم آباد که این‌همه تهمت و افترا از سوی برخی سایت‌ها و پایگاه‌های خبری بی‌اعتقاد به وی نسبت داده شد، آزاده و اسطوره این کشور است؛ حدود 6 سال اسارت را تحمل کرده است؛ به این آزاده عزیز خانه‌ای نداده‌اند که اگر هم می دادند جای دوری نمی‌رفت. وی ادامه داد: من در ادامه صحبت‌هایم گفتم آیا من و شما راضی می‌شویم که خواهر خودمان هم در اختیار داعش و دشمن قرار بگیرد؟ تمام حرف من این بود که برخی آن را تحریف کردند و وارونه جلوه دادند.
واکنش تلگرامی احمد توکلی به شایعه کاندیداتوری‌اش در سال ۹۶
نماینده سابق مجلس در کانال تلگرامی خود نسبت به اخبار برخی رسانه‌ها در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات واکنش نشان داد. احمد توکلی نوشت: چندین بار در طول یکی دو سال اخیر در پاسخ به پرسش خبرنگاران از موضوع داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته ام قصد رئیس جمهور شدن ندارم چون سنگینی کار با وضع من سازگاری ندارد. با این حال گاه گاهی خبرسازان به نیات مختلف بحث را تکرار می‌کنند و برای خبرسازی خود دلایلی هم جستجو می‌کنند، یا اگر لازم باشد جفت و جور می کنند! چرا؟ از انگیزه خیرخواهانه علاقمندان یا رقیبان سیاسی متدین که بگذریم، به نظر می رسد که برخی نیروهای بد سگال نیز در این صحنه باشند. مقصودم زرپرستانی است که از مبارزه سازمان یافته «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با فساد نگرانی دارند. این دسته با گسترش این خبر موهوم که توکلی قصد ریاست جمهوری را کرده است، می خواهند به هدف سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت ضربه بزنند.
ابوبکر بغدادی از بمباران جنگل های موصل جان سالم به در برد
انتخاب نوشت: تلویزیون العالم در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند ابوبکر البغدادی از بمباران جنگل های موصل جان سالم به دربرد اما ابو موسی المغربی از سرکرده های گروه تکفیری صهیونیستی داعش به هلاکت رسید. یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش از یک حمله هوایی در نزدیکی منطقه الغابات در موصل جان سالم به در برده است. به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش از حمله‌ای هوایی که یک کاروان نظامی را در نزدیکی منطقه الغابات در شهر موصل هدف قرار داده بود، جان به در برده است. به گفته این منبع، ابوموسی المغربی، یکی از مهم‌ترین فرماندهان «ارتش العسره»، از یگان‌های نظامی داعش و تعدادی از همراهانش در این حمله کشته شدند. این منبع اعلام کرد که بیش از پنج خودرو که برخی از آن‌ها زرهی بودند در نتیجه این حمله به طور کامل منهدم شدند. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دیروز آغاز عملیات آزادی موصل را اعلام کرد. نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها در ساعات اولیه این عملیات پیشروی خوبی در محور شرقی داشته‌اند و مواضع داعش به شکل مداوم از سوی جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا و نیروی هوایی عراق بمباران می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *