پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به بهانه آغاز هفته تربیت بدنی ورزش کرمان رو «ولش کن»

به بهانه آغاز هفته تربیت بدنی ورزش کرمان رو «ولش کن»





۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۲:۰۱

به بهانه آغاز هفته تربیت بدنی
ورزش کرمان رو «ولش کن»

در تقویم ایرانی امروز مصادف با آغاز هفته تربیت بدنی است. هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.
اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت مقوله تربیت بدنی و ورزش در زندگی روزمره مردم، بر لزوم توسعه آن در بین آحاد مردم تأکید کرده است، به گونه ای که برای گسترش ورزش، تشکیلاتی شامل: سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها و هیأت ورزشی، تربیت بدنی وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، کار و امور اجتماعی، نیروهای مسلح و غیره شکل گرفته اند. از جمله مهمترین وظایف این تشکیلات ورزشی، فراگیر کردن ورزش و ایجاد زمینه لازم برای تحقق برنامه ورزش برای همه است.
استان کرمان به عنوان پهناورترین استان ایران نزدیک به 3 ماه است که ازاستعفای محمود محمودی نیا، مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان کرمان می گذرد و در نیمی از این سه ماه، اداره این نهاد حساس و مهم برعهده دیبا کلانتری در سمت سرپرست آن بوده است.
در حالی که دولت یازدهم آخرین ماههای عمر خود را سپری می کند، ورزش کرمان نیز بدترین روزهای خود را پشت سر می گذارد، از 29 تیر که محمودی نیا از سمت خود به دلایلی که بارها گفتیم و نوشتیم و تکرار آنها هیچ ثمر و فایده ای ندارد، حرف ها و حدیث های زیادی برای مدیر جدید گفته شد و هزاران نفر خود را فرد لایق برای تصدی این سمت دانستند، اما تا لحظه نگارش این یادداشت همه در حد شایعه و تصورات بود و همچنان این اداره بی مدیر روزگار می گذراند. سرپرست جدید هم که گمان می شد به واسطه خیلی از مخالفت ها و حداقل برای نشان دادن لیاقت های خود، کار را با قدرت انجام دهد و کارها را بهتر از پیش جلو ببرد، در همان روزهای آغازین فعالیتش و با برکناری و انتصاب های شتاب زده و کارشناسی نشده در اداره مطبوعش و حضور و اطلاع رسانی بسیارکمرنگ این اداره در مراسم ها و همایش ها و مسابقات و غیره و بخصوص در مراسم تقدیر از پارالمپیکی ها در باغ فتح آباد ، نشان داد حرف های زیادی برای گفتن ندارد و برای تصدی در این کار خیلی مناسب نیست و باید برای این پست فکرهای جدید کرد.
امسال در حالی هفته تربیت بدنی را آغاز می کنیم که هیچ خبری از اقدامات و کارهای احتمالی این اداره در این هفته نبوده و نیست و یا حداقل من خبرنگار از آن بی اطلاعم که در هر دو صورت باید به آن خرده گرفت. چرا که اگر هیچ برنامه و مراسمی برای بزرگداشت این هفته و نشر ورزش و سالم سازی جامعه پیش بینی نشده، اصل سوم قانون اساسی و اهمیت مقوله تربیت بدنی را فراموش کرده ایم و بر آن مهر بی اعتنایی زده ایم که مایه تاسف است و اگر برنامه هایی تدارک شده و اطلاع رسانی مناسبی انجام شده که باز هم ایراد بر اداره ورزش و جوانان استان کرمان و روابط عمومی آن وارد است که چرا در بی خبری محض پیش می روید!؟
در هر حال و در صورتی که سلامت روانی و روحی جامعه ما هر روز از طرق مختلف درمعرض خطر قرار گرفته و به سبب رشد زندگی ماشینی انواع بیماریها سلامتی انسان را تهدید می کند ، لازم است تا با تنوع بخشیدن و ایجاد انگیزه در بین اقشار مختلف مردم آنها را به سمت و سوی ورزش سوق داده و نشاط و شادابی را که لازمه تکاپو و پیشرفت هر مجموعه ای است را به ارمغان بیاوریم. امری که به نظر می رسد متاسفانه در ورزش استان کرمان به بوته فراموشی و همان جمله معرف«ولش کن »سپرده شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

چاه‌نیمه‌ها خالی ماندند

سخنگوی صنعت آب کشور می‌گوید تنها ۴۰ میلیون مترمکعب آب از افغانستان وارد ایران شده است

چاه‌نیمه‌ها خالی ماندند

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

گفت‌وگو با وحید قبادیان، معمار، مولف و استاد دانشگاه:

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفت‌وگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

سیل ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت زد

خسارت سیل سیستان‌وبلوچستان اعلام شد

سیل ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت زد

چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید

چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید

استفاده از خدمات صندوق بیماران خاص برای افراد کم توان دارای اختلال عملکردی

استفاده از خدمات صندوق بیماران خاص برای افراد کم توان دارای اختلال عملکردی

ارائه خدمات به زوجین نابارور جهت جلوگیری از بحران سالمند

ارائه خدمات به زوجین نابارور جهت جلوگیری از بحران سالمند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *