سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان: فیلم تنبیه بدنی دانش آموزان رودباری مغرضانه بود

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان: فیلم تنبیه بدنی دانش آموزان رودباری مغرضانه بود





۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱:۴۶

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان:
فیلم تنبیه بدنی دانش آموزان رودباری مغرضانه بود

پیام ما- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان که روز گذشته در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان رودبار جنوب شرکت کرده بود، یک‌بار دیگر نسبت به جنجال دانش آموزان رودباری واکنش نشان داد.
محمد محسن بیگی در این جلسه فیلمی که در آن ادعاشده بود برخی دانش آموزان یکی از روستاهای رودبار جنوب به دلیل پرداخت نکردن شهریه، کتک‌خورده‌اند را «مغرضانه» دانست. به نظر می‌رسد گذشت یک هفته از جنجال دانش آموزان رودباری باعث نشده واکنش‌ها به آن پایان یابد. جنجالی که از ابتدای هفته گذشته و با انتشار خبری با این مضمون که «مدیر مدرسه شهید چمران در روستای مختارآباد شهرستان رودبار جنوب (استان کرمان) برخی دانش‌آموزان را به دلیل ناتوانی در پرداخت تنها 30 هزار تومان پول، شلاق می‌زند و از مدرسه اخراج می‌کند» منتشر شد. خبر به‌قدری جنجالی بود که سریعاً در فضای مجازی دست‌به‌دست شد اما زمانی جنجال‌ها بیشتر شد که سایت «فردا نیوز» فیلمی منتشر کرد که در آن «دانش‌آموزان تنبیه‌شده این مدرسه، خبر شلاق خوردنشان را تأیید می‌کنند و می‌گویند که در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که بنیه مالی بسیار ضعیفی دارند و قادر به پرداخت شهریه‌های تعیین‌شده از جانب مدرسه نیستند.» این ویدئو به‌مانند تیر خلاصی بود بر آموزش‌وپرورش استان کرمان. به‌خصوص که تعطیلی ایام تاسوعا و عاشورا موجب شده بود رسانه‌های رسمی نتوانند به این قضیه بپردازند و این ویدئو در فضای مجازی موج ایجاد کرده بود. بااین‌حال پنج‌شنبه گذشته وزارت آموزش‌وپرورش این خبر را تکذیب کرد. در اطلاعیه‌ای که مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش به نقل از استان کرمان منتشر کرد، تأکید شده «فیلم و مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش‌آموزان شهرستان رودبار جنوب؛ منتشرشده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کذب محض و مغرضانه است.» همچنین در این اطلاعیه عنوان‌شده که ویدیویی که در آن دانش‌آموزان مدعی می‌شوند کتک‌خورده‌اند «به سفارش عده‌ای و در راستای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دادن وعده‌های عجیب به دانش‌آموزان توسط فردی که با مدیر مدرسه اغراض شخصی داشته، تهیه و منتشرشده است که نحوه صحبت کردن و حرکات دانش‌آموزان در برابر دوربین که بازیگران حرفه‌ای نیستند و نمی‌توانند جلوی خنده خود را بگیرند مؤید ساختگی بودن آن است.»
آموزش‌وپرورش همچنین مدعی شده که والدین این دانش‌آموزان از انتشار این فیلم «به‌شدت معترض» هستند. بااین‌حال دو روز پس‌ازاین اطلاعیه، سهراب سالاری، دادستان رودبار جنوب با اعلام اینکه «با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت ایجادشده در افکار عمومی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب قرار گرفت و پرونده در شعبه اول بازپرسی این دادسرا در حال رسیدگی است» خبر داد که «طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده از سازنده این کلیپ، مشخص گردید این فیلم با رضایت کامل دانش آموزان در جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی از خیرین بوده است که متأسفانه با سوءاستفاده عده‌ای سودجو در فضای مجازی منتشر و منجر به ایجاد شایعاتی شده است.»
یک روز پس‌ازاین هم مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مجدداً به این ماجرا واکنش نشان داد. آن‌طور که ایسنا نوشته محسن بیگی بابیان اینکه پرداختن به حاشیه‌ها آموزش‌وپرورش را از رسیدن به اهداف خود دور می‌کند، گفت: «طبق بررسی‌های صورت گرفته، فیلم ، مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش آموزان مدرسه‌ای در رودبار جنوب، ساختگی و مغرضانه است.» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اضافه کرد: «مسائل حاشیه‌ای و کاملاً ساختگی برای شبکه‌های خارجی خوراک تأمین کرده و به کلیت نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد می‌کند.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *