پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶

برداشت پسته رفسنجان کمتر از حد انتظار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از پایان فصل برداشت پسته در این شهرستان خبر داد. رضایی گفت: «برداشت پسته در شهرستان رفسنجان به‌طور رسمی از 15 شهریورماه آغاز شد و کار برداشت محصول پسته 19 مهرماه در شهرستان پایان یافت.» وی بابیان اینکه پیش‌بینی‌شده بود 35 الی 40 هزار تن پسته برداشت شود، اظهار کرد: «32 هزار تن تولید محصول امسال در شهرستان رفسنجان است.» مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان بارش تگرگ و سرمای بهاره ابتدای سال را عاملی برای کاهش تولید محصول عنوان کرد و گفت: «خوشبختانه کیفیت محصول خوب است. همچنین وضعیت تولید در منطقه نوق خوب بوده اما در برخی مناطق ازجمله کشکوئیه کاهش تولید و افت محصول را داشتیم.» رضایی خاطرنشان کرد: «همه امید به سال آینده است. چراکه جوانه خوبی در تمام ارقام پسته ایجادشده است.»

معافیت مالیاتی
برای واحدهای با فعالیت محیط زیستی
پایگاه خبری «کرمان نو» نوشت: سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از ۱۰ درصد معافیت مالیاتی برای واحدهای با فعالیت محیط زیستی خبر داد. مهدی حسینی نژاد گفته اگر واحدها در زمینه‌های بهره‌وری فعالیت‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی و موارد مشابه فعالیت کنند می‌توانند بابت حقوق دولتی تا ۱۰ درصد به سقف پنج میلیون تومان معافیت بگیرند. این واحدها در مالیات هم می‌توانند از معافیت ۱۰ درصدی استفاده کنند. حسینی نژاد اعلام می‌کند که از هفته آینده کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا با مراجعه به واحدها مشاوره و راهنمایی لازم را ارائه کند تا واحدهای صنعتی و معدنی بتوانند از این امکان فراهم‌شده استفاده کنند. وی تصریح کرد: «اعتقادی به پروسه کاری سازمانی ندارم، باید با همه مجموعه‌های استان ازجمله تشکل‌ها خصوصی و دانشگاه‌ها همفکری و تصمیم‌گیری کنیم.» حسینی نژاد گفت در همین همفکری‌ها مواردی برای آیین‌نامه قانون معادن مطرح و تاکنون چهار پیش‌نویس قانون معادن برای تغییر به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال‌شده و خوشبختانه آیین‌نامه آخری که ۷۰ درصد پیش‌نویس آن از جانب ما است برای تصویب فرستاده‌شده است. “معافیت مالیاتی” عبارت است از خروج قانونی برخی از منابع درآمدی و سرمایه‌های از شمول “پرداخت موقت و غیردائمی مالیات” که عمدتاً ابزاری جهت اعمال سیاست‌های حمایتی دولت است. اساسان یکی از اهداف اعطای معافیت‌های مالیاتی در هر کشور این است که این موضوع به‌عنوان یک ابزار تشویقی برای جهت دادن به سرمایه‌گذاری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. دولت‌ها با استفاده از معافیت مالیاتی سعی می‌کنند نقدینگی جامعه را به سمت طرح‌های عام‌المنفعه و کم بازده سوق دهند.

قاتل فراری در جیرفت دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از دستگیری قاتل فراری پس از 7 ماه در جیرفت خبر داد و گفت: «با تلاش شبانه‌روزی دادستانی و پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) این فرد دستگیر شد.» به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مجید رستمی از دستگیری قاتل فراری پس از هفت ماه در جیرفت خبر داد و گفت: «با تلاش شبانه‌روزی دادستانی و پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) این فرد دستگیر شد.» رستمی در تشریح جزئیات این خبر افزود: «29 اسفندماه سال 94 درگیری لفظی دو جوان در شهرستان جیرفت موجب به قتل رسیدن یکی از آن‌ها با اسلحه کلاشینکف شد که با دستور قاطع دادستان و پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) قاتل در یک اقدام عملیاتی موفق در شهرستان جیرفت دستگیر شد.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *