پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | «خدارحم رییسی» شرور مسلح جنوب استان به هلاکت رسید

«خدارحم رییسی» شرور مسلح جنوب استان به هلاکت رسید





۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۲:۲۹

«خدارحم رییسی»
شرور مسلح جنوب استان به هلاکت رسید

پیام ما- یکی دیگر از شروران مسلح جنوب استان در حالی به هلاکت رسید که وی از باقیمانده نیروهای باند «آریا جاویدان» بوده و سوابق متعددی در زمینه شرارت و سرقت داشته است.
آن‌طور که پایگاه خبری «کرمان نو» نوشته، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با اشاره به جنایات شرور «خدارحم رییسی»، اظهار کرد: «سرقت اموال و اشیاء مردم در مناطق کوهستانی عنبرآباد، رودبار جنوب و ریگان و هم‌چنین قاچاق مواد مخدر بخشی از جرائم نامبرده بوده است.» خلیل همایی راد افزود: «این شرور دارای سابقه دستگیری و زندان بوده که با مصوبه شورای تأمین و دستور قضایی تحت تعقیب قرارگرفته و چهارشنبه‌شب در مناطق کوهستانی منطقه عنبرآباد در جنوب استان کرمان توسط مأمورین اداره کل اطلاعات به هلاکت رسیده و یک دستگاه موتورسیکلت، یک قبضه اسلحه کلاشنیکف و تجهیزات کامل انفرادی از وی کشف‌شده است.» همایی راد آخرین موارد شرارت نامبرده را سرقت النگوهای دختری از افراد محلی هنگام تردد در مسیر یکی از زیارتگاه‌های منطقه عنوان کرد که چندی قبل برای تظلم خواهی به سربازان گمنام امام زمان (عج) در جیرفت مراجعه کرده بود .
پیش‌ازاین هم دو شرور دیگر جنوب استان به نام‌های «آریا جاویدان» و «بختیار رییسی معروف به مختار جهش» توسط اطلاعات کرمان به هلاکت رسیده بودند. در سوابق آریا جاویدان که بیش از 20 سال سابقه قاچاق مواد مخدر دارد، سه مورد درگیری مسلحانه با مأمورین، ۱۹ فقره گروگان‌گیری مسلحانه، ۱۳ فقره سرقت مسلحانه، سه مورد راه زنی مسلحانه، یک مورد تجاوز به عنف مسلحانه، یک مورد قتل مسلحانه، سه فقره تیراندازی ایذایی به‌قصد ایجاد رعب و وحشت برای مردم، هفت مورد تهدید و اخاذی، یک مورد فراری دادن متهم و سه مورد نگهداری گروگان سرقت مواد مخدر دیده می‌شود. همچنین ازجمله موارد اتهامی وی قتل شخصی به نام خیرمحمد جاویدان به دنبال سرقت مسلحانه از سه دستگاه کامیون در رودبار طی سال ۸۰ است.
ضرب و شتم زنان و کودکان روستای نرگسان و سرقت ۹۰ رأس گوسفند از آنان، گروگان‌گیری پسربچه هشت‌ساله‌ای از شیراز در سال ۸۳، تجاوز به دختری در سال ۸۴ در منطقه اسفندقه و گروگان‌گیری پسربچه ۱۲ ساله‌ای در سال ۸۵ از جرائم جاویدان است که مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری این جرائم را «تنها بخشی از اقدامات جنایت‌کارانه» این شرور می‌داند. این شرور همچنین مبالغ متنابهی وجه نقد از متمولین منطقه جنوب و شرق استان اخاذی کرده و در آخرین اقدام خود به‌منظور ایجاد رعب و وحشت در بین مردم روستایی در عنبرآباد تیراندازی ایذایی کرده بود.
بختیار رییسی هم با 37 چریک مسلح اقدام به تشکیل گروهی مسلح کرده بود. این گروه مسلح طی سال‌های متمادی در جنوب استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان و منطقه شرق استان کرمان به‌ویژه در ریگان اقدامات علیه امنیت داخلی و شرارت‌های داخلی علیه جان، مال و نوامیس مردم داشته است. همچنین وی قبلاً امان‌نامه دریافت کرده بود اما به شرارت‌های خود ادامه داد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *