پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بهانه سایت های اصولگرا برای تخریب مدیر کل اصلاح طلب آموزش و پرورش کرمان جنجال برای هیچ

بهانه سایت های اصولگرا برای تخریب مدیر کل اصلاح طلب آموزش و پرورش کرمان جنجال برای هیچ





۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۲:۲۵

بهانه سایت های اصولگرا برای تخریب مدیر کل اصلاح طلب
آموزش و پرورش کرمان
جنجال برای هیچ

پخش شدن فیلمی از صحبت‌های چند دانش‌آموز رودباری در رابطه با شلاق خوردن و تنبیه بدنی به علت پرداخت نکردن شهریه، یک هفته جنجالی را برای دانش‌آموزان رودباری و آموزش‌وپرورش کرمان رقم زد.
داستان از اینجا شروع شد که ابتدای هفته گذشته خبری با این مضمون که «مدیر مدرسه شهید چمران در روستای مختارآباد شهرستان رودبار جنوب (استان کرمان) برخی دانش‌آموزان را به دلیل ناتوانی در پرداخت تنها 30 هزار تومان پول، شلاق می‌زند و از مدرسه اخراج می‌کند» منتشر شد. خبر به‌قدری جنجالی بود که سریعاً در فضای مجازی دست‌به‌دست شد اما زمانی جنجال‌ها بیشتر شد که سایت «فردا نیوز» فیلمی منتشر کرد که در آن «دانش‌آموزان تنبیه‌شده این مدرسه، خبر شلاق خوردنشان را تأیید می‌کنند و می‌گویند که در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که بنیه مالی بسیار ضعیفی دارند و قادر به پرداخت شهریه‌های تعیین‌شده از جانب مدرسه نیستند.» (از طریق رمزینه شماره 1 این فیلم را ببینید.)
تابناک: والدین، تنبیه بدنی را تأیید کردند
سایت تابناک هم در گزارشی مدعی شد «والدین دانش‌آموزان ضمن تأیید خبر منتشرشده، نسبت به فشار وارده از سوی مدارس برای دریافت پول اعتراض داشتند و گفتند که شرایط اقتصادی آن‌ها به‌گونه‌ای نیست که بتوانند از پس هزینه‌های کمک به مدارس برآیند.» البته یک روز بعد فیلم دیگری منتشر شد که در آن یکی از دانش‌آموزانی که در فیلم قبلی گفته بود کتک‌خورده است، در حضور پدرش ماجرا را تکذیب می‌کند. پدر این دختر هم می‌گوید دخترش هیچ‌گاه از مدرسه بیرون نبوده و از کتک خوردن دخترش هم خبر ندارد. این فیلم که به نظر در یک مدرسه گرفته‌شده به دلیل اینکه حس سفارشی بودن را به مخاطب القا می کرد، چندان نتوانست به کمک آموزش‌وپرورش بیاید. (از طریق رمزینه شماره 2 این فیلم را ببینید.)
ورود استاندار به ماجرا
«تحصیل در سایه آرامش و امنیت حق دانش‌آموزان است/ استاندار کرمان شخصاً پیگیر قضیه روستای مختارآباد رودبار جنوب می‌شود» این واکنشی بود که استانداری کرمان به خبر تنبیه و شلاق تعدادی دانش‌آموز مدرسه شهید چمران روستای مختارآباد رودبار جنوب، در 333 کیلومتری شهر کرمان، نشان داد و از سفر رزم حسینی به این روستا در روز شنبه (امروز) خبر داد. چهارشنبه در سایت استانداری کرمان آمده بود «استاندار برای پیگیری موضوع و اطلاع از وقایع رخ‌داده و همچنین دیدار با این دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان، شخصاً به این شهرستان سفر خواهد کرد.» یک روز پس‌ازاینکه رزم حسینی اعلام کرد برای بررسی این ماجرا به رودبار جنوب می‌رود، وزارت آموزش‌وپرورش خبر شلاق خوردن و تنبیه این دانش‌آموزان را «کذب محض و مغرضانه» خواند. در پی این تکذیبیه، احمد حمزه، نماینده مردم رودبار جنوب در مجلس به «پیام ما» خبر داد که سفر استاندار کرمان به این شهرستان لغو شده است.
دلیلی برای سفر استاندار نیست
نماینده شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب، منوجان و کهنوج به ما گفت: «کل خبر تنبیه بدنی دانش‌آموزان رودباری شایعه بود و وزارت آموزش‌وپرورش با بررسی‌هایی که انجام داد ماجرا را تکذیب کرد.» حمزه در خصوص سفر استاندار به رودبار جنوب اظهار کرد: «اصل خبر که تکذیب شد، سفر استاندار به این شهرستان هم لغو شد. اصلاً دلیلی ندارد استاندار برای یک خبری که شایعه بوده به اینجا بیاید.» وی بابیان اینکه به‌هیچ‌عنوان تنبیه بدنی دانش‌آموزان رودباری صحت ندارد، اضافه کرد: «شنیده‌شده یک بنده خدایی می‌خواسته از این طریق نظر خیرین را به خود جلب کند.»
البته عظیم زاده، مشاور استاندار در امور رسانه ای به ما گفت که تیمی از استانداری برای بررسی ماجرا به رودبار خواهد رفت و در صورت نیاز در روزهای آینده رزم حسینی هم به این شهرستان می رود.

آموزش‌وپرورش: فیلم و مصاحبه تنبیه بدنی، مغرضانه است
با بیشتر شدن جنجال‌ها، درنهایت پنج‌شنبه گذشته وزارت آموزش‌وپرورش این خبر را تکذیب کرد. در اطلاعیه‌ای که مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش به نقل از استان کرمان منتشر کرد، تأکید شده «فیلم و مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش‌آموزان شهرستان رودبار جنوب؛ منتشرشده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کذب محض و مغرضانه است.» همچنین در این اطلاعیه عنوان‌شده که ویدیویی که در آن دانش‌آموزان مدعی می‌شوند کتک‌خورده‌اند «به سفارش عده‌ای و در راستای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دادن وعده‌های عجیب به دانش‌آموزان توسط فردی که با مدیر مدرسه اغراض شخصی داشته، تهیه و منتشرشده است که نحوه صحبت کردن و حرکات دانش‌آموزان در برابر دوربین که بازیگران حرفه‌ای نیستند و نمی‌توانند جلوی خنده خود را بگیرند مؤید ساختگی بودن آن است.» آموزش‌وپرورش همچنین مدعی شده که والدین این دانش‌آموزان از انتشار این فیلم «به‌شدت معترض» هستند. در این اطلاعیه همچنین هرگونه تخلف احتمالی و تنبیه بدنی دانش‌آموزان را غیرقانونی دانسته و وعده داده که به‌زودی نتایج تحقیق در خصوص انگیزه منتشرکنندگان این خبر به اطلاع خواهد رسید.

چه چیزی مناسب‌تر از حمله با چاشنی فقر به دولت؟
محمود صادقی، عضو هیأت رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص نوشت: «محمد صالح مفتاح {مدیرمسئول فردانیوز}، با انتشار ویدیویی که در آن ادعاشده بود در هشتم محرم در یکی از مدارس استان کرمان دانش‌آموزان فقیر به علت فقر در دولت تدبیر و امید هر یک هشت ضربه شلاق خوردند. پی‌نوشت کرده است که حالم خیلی بده ….؛ ایشان که دیروز عدالت‌خواه و از فعالان ستاد انتخاباتی آقای دکتر سعید جلیلی بودند و این روزها در کمیته رسانه سردار شهردار مسئولیت دبیری و تنظیم صورت‌جلسات و مدیرمسئولی فردا نیوز را بر عهده دارند، مسئولیتی که انتشار این ویدئوی مجعول و تکذیب شده را توسط ایشان توجیه می‌کند! چه چیزی مناسب‌تر از حمله با چاشنی فقر در هشتم محرم به دولتی که نگذاشت آقای جلیلی را که مفتاح برای پیروزی‌اش در شب انتخابات اخبار خوب در پلاس از شهرستان‌ها منتشر کرد به پاستور برساند و بعدتر آقا محمد صالح مجبور شد برای پیوستن به آقای قالیباف اسناد ستاد جلیلی را امحاء کند. البته احتمالاً این اسناد پس از انتشار به سرنوشت اخباری که ایشان علیه آقای شهردار در تریبون مستضعفین کار کردند و بعد در فردای پیوستن به فردا نیوز به یک کلیک حذف شدند را پیدا خواهند کرد.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

۱۶ مرگ ناشی از هاری در ۱۴۰۲

 افزایش آمار گازگرفتگی توسط حیوانات خانگی

۱۶ مرگ ناشی از هاری در ۱۴۰۲

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

معاون محیط‌ زیست: منتظر جواب آزمایشگاه هستیم

جست‌‌وجوی حل معمای محموله بزرگ زبان حیوانات ادامه دارد

معاون محیط‌ زیست: منتظر جواب آزمایشگاه هستیم

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *