پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دلایلی برای رد قمه زدن

دلایلی برای رد قمه زدن





۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۲:۵۰

دلایلی برای رد قمه زدن
1- کوبیدن سر به محمل توسط حضرت زینب سلام الله علیها با وصیت سیدالشهدا منافات دارد سیدالشهداء علیه السلام، آنحضرت و دختران خود را حتی از لطمه و خراشیدن صورت و شیون منع نمود لذا انتساب کوبیدن سر به محمل در واقع هتک مقام منیع آن بانوی بزرگ است که باید از آن استغفار و توبه کرد.
۲- اگر قمه زنی، مواسات با حضرت زینب سلام الله علیها و تبعیت از کار آن حضرت است چرا این مواسات و تبعیت را از حضرت رباب و حضرت سکینه سلام الله علیهما و دیگر اسیران نمی بینیم؟ آیا قمه زنان بیشتر از دختران و زنان سیدالشهداء علیه السلام می فهمند و بیشتر از آنها ناراحت هستند؟! چرا توابین که به خاطر امام حسین علیه السلام به قصد شهادت قیام کردند قمه نزدند؟
۳- اگر مروجان قمه زنی بدلیل تبعیت از کار حضرت زینب قمه میزنند باید محملی درست کنند و سر خود را به آن بکوبند زیرا حضرت زینب قمه نزده و قیاس قمه به محمل هم باطل است زیرا قیاس، کار اهل سنت است ضمن اینکه باید همدیگر را با سنگ بزنند زیرا کوفیان به برخی اصحاب و سیدالشهدا سنگ زدند.
۴- اگر قرار باشد کسی با حضرت زینب مواسات کند چرا مروجان قمه زنی، نماز شب را ترویج نمی کنند؟ مگر سیدالشهداء علیه السلام برای نماز شب و دعا، یک روز جنگ را به تاخیر نینداختند و مگر حضرت زینب سلام الله علیها با وجود آن همه مصیبت و خستگی نماز شب یازدهم را هرچند نشسته نخواندند؟
۵- بنا بر تصریح کتب تاریخ، اهل بیت را سوار بر شتران بی جهاز و بی محمل کردند پس حضرت زینب سلام الله علیها چگونه سر خود را به جهاز کوبیده است؟
۶- در روایت نامعتبر مذکور آمده که “نطحت براسها” الله اکبر می دانید انتساب فعل “نطح” چه توهین بزرگی به عقیله ی بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها است؟
۷- همه می دانیم که عمربن سعد، سر مقدس سیدالشهداء علیه السلام را عصر روز عاشورا به خولی داد و او را همراه حمید بن مسلم به کوفه فرستاد و اهلبیت سیدالشهداء علیه السلام را به همراه باقی سرها در روز یازدهم به سمت کوفه بردند پس اساسا سر مقدس سیدالشهداء علیه السلام همراه دیگر سرهای مقدس نبوده لذا اصل دیدن سر سیدالشهداء علیه السلام و کوبیدن سر به محمل، منتفی است بلکه حتی در راه شام نیز سر مقدس سیدالشهداء علیه السلام را جداگانه بردند.
8- طرفداران قمه می گویند این کار نوعی حجامت است در حالیکه حجامت روش خاصی دارد و هر کسی نمی تواند خود را حجامت کند. اما بالفرض اگر حجامت هم باشد دیگر نمی توانند بگویند برای عزاداری امام حسین علیه السلام قمه می زنیم زیرا اگر نیت دیگری در کار عبادی داخل شد آن عمل باطل است مثلا اگر کسی بخواهد به نیت خنک شدن وضو بگیرد یا به نیت نرمش نماز بخواند وضو و نمازش باطل است.
9- مروجان قمه زنی علاوه بر زدن قمه بر سر خود، سر بچه های کوچک خود را هم تیغ می زنند و در حالیکه بچه از ترس گریه می کند خون سرش را می ریزند. همه می دانیم اگر کسی بچه خود را کتک بزند و فقط جای ضربه قرمز شود این کار حرام است و باید دیه پرداخت کند چه رسد به ریختن خونش./ بولتن نیوز

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اعلام وضعیت قرمز در کل استان اردبیل به دلیل بارش سنگین برف

اعلام وضعیت قرمز در کل استان اردبیل به دلیل بارش سنگین برف

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *