پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ممنوعيت تعويض قطعات اصلي وسيله نقليه بدون مجوز راهنمايي و رانندگي

ممنوعیت تعویض قطعات اصلی وسیله نقلیه بدون مجوز راهنمایی و رانندگی





۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۲:۴۸

ممنوعیت تعویض قطعات اصلی وسیله نقلیه بدون مجوز راهنمایی و رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: بر اساس ماده 30 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ،تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و رنگ خودرو بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «حمید معین زاده» بیان داشت: امروزه یکی از مهمترین و شاید بتوان گفت عمده ترین مراجعه شهروندان به بخش شماره گذاری تعویض قطعات اصلی در پلیس راهنمایی به علت تعویض قطعات وسیله نقلیه بدون مجوز راهنمایی و رانندگی می باشد.
وی بیان داشت: بر اساس ماده 30 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ابلاغیه1390 تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و نیز رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است، و در صورتی که بدون مجوز اقدام به تعویض موارد فوق شود بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات مندرج در ماده (5) متخلف ملزم به پرداخت جریمه به مبلغ(یک چهارم تا یک هشتم) قیمت قطعه و یا رنگ تغییر یافته خواهد شد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت :برابر ماده 21 فصل 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی مالک وسیله نقلیه چنانچه قصد تغییر رنگ، یا تعویض هر یک از قطعات اصلی وسیله نقلیه شامل موتور، شاسی و اتاق را داشته باشد، باید پیشتر مجوز لازم را از واحد شماره گذاری راهنمایی و رانندگی دریافت کند.
وی در خصوص تعویض دو یا سه رکن از ارکان خودرو گفت: تعویض دو یا سه رکن از ارکان وسیله نقلیه به صورت همزمان ممنوع بوده و مانع خدمات شماره گذاری خواهد بود و در صورت تعویض منجر به اوراق خودرو می شود.
سرهنگ معین زاده گفت :در صورت عدم کشف فساد در احراز اصالت قطعه تعویض شده و خودرو نسبت به اصلاح سند اقدام لازم به عمل می آید.چنانچه قطعه تغییر یافته فاقد استاندارهای لازم و مقررات فنی باشد نسبت به اوراق نزدن خودرو اقدام خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *