پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آقای مدیر کل؛ رسانه را تهدید نکنید

آقای مدیر کل؛ رسانه را تهدید نکنید





۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۲:۳۹

آقای مدیر کل؛ رسانه را تهدید نکنید

روز گذشته برای پوشش آیین معارفه خداداد مقبلی، مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به سالن اجتماعات فرودگاه کرمان رفتم. پس از جلسه، فرصت را مناسب دیدم تا آخرین وضعیت باند فرودگاه کرمان را از مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان جویا شوم. احتمالاً در جریانید چند ماهی می‌شود که بحث بر سر تعطیل شدن فرودگاه کرمان به دلیل نیاز باند این فرودگاه به ترمیم و یا احداث باند جایگزین، بالاگرفته است و تاکنون چند جلسه در این خصوص بین مقامات استانی و کشوری برگزارشده. به نظر می‌رسد نظر مسئولان شرکت فرودگاه‌های کشور بر تعطیلی چندماهه فرودگاه کرمان است و در مقابل کرمانی‌ها خواستار این هستند که ابتدا باند دوم احداث شود و سپس باند فعلی ترمیم. 13 شهریور گذشته اما رزم حسینی، استاندار، از آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم فرودگاه کرمان در نیمه دوم شهریورماه خبر داد که این نشان‌دهنده به کرسی نشستن حرف مسئولان کرمان بود. اتفاقی که البته با استقبال کرمانی‌ها و رسانه‌های استان ازجمله «پیام ما» روبرو شد. بااین‌حال شهریور به پایان رسید اما خبری از تعیین تکلیف فرودگاه کرمان نبود و همین موضوع را روز گذشته از علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان پرسیدم. جناب مدیرکل اما وقتی فهمید از روزنامه «پیام ما» هستم، به‌جای پاسخ به سؤال، گفت: «من با پیام ما مصاحبه نمی‌کنم. به همه همکاران هم گفتم با شما مصاحبه نکنند.» او دلیل این رفتار خود را مطالب قبلاً منتشرشده «پیام ما» درباره فرودگاه کرمان عنوان کرد. مطلب موردنظر قاسم‌زاده، انتشار اظهارات ضدونقیض وی و اکرمیان، عضو هیأت مدیره فرودگاه‌های کشور درباره فرودگاه کرمان بود. (شماره 657- سوم تیر 95) آنجا که قاسم‌زاده به ما گفته بود «فرودگاه کرمان تعطیل نمی‌شود» اما اکرمیان تأکید کرد که «فرودگاه کرمان تعطیل می‌شود.» به همین دلیل مدیرکل فرودگاه‌های استان روز گذشته از پاسخ دادن به روزنامه «پیام ما» خودداری کرد. من هم به او گفتم «پس همین‌که شما پاسخ نمی‌دهید را می‌نویسم» که قاسم‌زاده جواب داد: «شما حق ندارید این را بنویسید. اگر بنویسید اقدام قضایی می‌کنم. در شهر بزرگ‌تر از کرمان هم این کار را کرده‌ام. شما هم اگر این را بنویسید اقدام قضایی می‌کنم تا بیشتر بااخلاق من آشنا شوید.» همین صحبت‌ها بهانه‌ای شد تا چند خط خطاب به این مدیر که هنوز چهار ماه از عمر مدیریتی‌اش نگذشته، بنویسم:
یک
استان کرمان در کل کشور بیشترین تعداد نشریات چاپی و غیر چاپی را دارد. همچنین بسیاری از نشریات قدیمی کشور از کرمان اوج گرفته‌اند و هم‌اکنون قدیمی‌ترین نشریه در حال چاپ ایران هم به کرمان تعلق دارد. همه این‌ها در کنار چهره‌های شاخص مطبوعاتی که کرمان دارد نشان می‌دهد این استان فضایی کاملاً رسانه‌ای دارد که به نظر آقای مدیر با این فضا آشنا نیستید. پس رسانه ها را تهدید نکنید آقای قاسم‌زاده!
دو
یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور این است که این دولت تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است. با این اوصاف، اگر شما در دولت آقای روحانی به سمت مدیرکلی فرودگاه‌های استان کرمان منصوب شدید، باید به چهارچوب این دولت احترام بگذارید. یکی از این چهارچوب‌ها این صحبت معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور است که می‌گوید: «در دولت یازدهم قرار گذاشتیم از هیچ رسانه‌ای شکایت نکنیم. خبرگزاری ایسنا/ 19 مرداد 95» پس رسانه را تهدید نکنید آقای مدیرکل!
سه
علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان و نماینده عالی دولت در این استان بارها بر وجود دولت شیشه‌ای تأکید کرده است. او همچنین هشتم شهریور تأکید کرد که «همه مدیران باید به رسانه‌ها پاسخگو باشند» و از رسانه‌ها خواست مدیران غیر پاسخگو را معرفی کنند. شما هم جزو مدیران همین استان هستید، پس به وظیفه تان عمل کرده پاسخگو باشید و رسانه را تهدید نکنید آقای مدیرکل!
چهار
شمارا به خواندن قانون مطبوعات دعوت می کنم. در ماده چهارم فصل سوم این قانون آمده: «هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند.» و در تبصره یک این فصل آمده: «متخلف از ماده 4 به‌شرط داشتن شاکی به‌حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم خواهد شد.» پس رسانه را تهدید نکنید آقای مدیرکل!
پنج
آقای قاسم‌زاده، مدیرکل محترم فرودگاه‌های کرمان، امیدوارم با خواندن چند سطر بالا هم با فضای رسانه‌ای استان آشنا شده باشید و به سمت تعامل بهتر با رسانه‌ها قدم بردارید و هم دیگر هیچ رسانه‌ای را تهدید نکنید. زیرا همه مقامات استان از جمله رییس کل دستگاه قضایی استان بر آزادی مطبوعات در چهارچوب قانون بارها تاکید کرده اند و ما به عنوان رسانه به حقوق و وظایف خود آگاهیم و مطالبه گری را نه تنها حق بلکه وظیفه خود می دانیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

لج‌بازی «نجومی» زاکانی

شهردار تهران بی‌اعتنا به کارزار مخالفت‌ شهروندان و کارشناسان، بر ساخت مسجد در پارک قیطریه تأکید کرد

لج‌بازی «نجومی» زاکانی

زاکانی: ماجرای پارک «قیطریه» هیاهو بر سر هیچ است

زاکانی: ماجرای پارک «قیطریه» هیاهو بر سر هیچ است

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اصرار نگران‌کننده بر خودکفایی شهرداری‌ها

پژوهشکدهٔ «نظر» به‌بهانهٔ بازنگری طرح جامع تهران مطرح کرد:

اصرار نگران‌کننده بر خودکفایی شهرداری‌ها

نه! «دیو سیاه» کودکان نیستند

نه! «دیو سیاه» کودکان نیستند

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

استمداد از رهبری برای نجات باغ گیاه‌شناسی

جمعی از تشکل‌های شهر تهران در نامه‌ای خواستار شدند

استمداد از رهبری برای نجات باغ گیاه‌شناسی

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *