سایت خبری پیام ما آنلاین | خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شد بازگشت مدیر کلیدی به استان پس از هشت ماه

خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شد بازگشت مدیر کلیدی به استان پس از هشت ماه





۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۲:۳۶

خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شد
بازگشت مدیر کلیدی به استان پس از هشت ماه

پیام ما- خداداد مقبلی در حالی به‌عنوان اولین مدیر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان منصوب شد که چندی پیش با کارنامه‌ای موفق مدیرکلی راه و شهرسازی کرمان را ترک کرده بود.
هشت ماه زمان کافی بود تا مدیری که مقامات استانی با رفتنش شدیداً مخالف بودند، به کرمان بازگردد و این بار مدیر یک اداره کل جدید شود.دهم بهمن‌ماه سال گذشته بود که خداداد مقبلی، مدیرکل وقت راه و شهرسازی کرمان جای خود را به محمدمهدی بلوردی داد و خود برای مدیرکلی راه و شهرسازی استان فارس، راهی شیراز شد. البته رفتن او به همین سادگی نبود. سیف الهی، معاون عمرانی استاندار در آیین تودیع او و معارفه بلوردی در این خصوص گفت: « استانداری چندین بار با رفتن مقبلی مخالفت کرده بود اما زمانی که فهمیدیم آقای بلوردی جایگزین ایشان می‌شود، با رفتن مقبلی موافقت کردیم. در غیر این صورت شخص استاندار اصلاً با رفتن مقبلی موافق نبود.» همین اتفاق انگار در شیراز رخ داد. طبق گفته معاون وزیر راه، استاندار فارس از شنیدن خبر رفتن مقبلی «برافروخته» شد و مخالفت کرد اما با رایزنی‌های صورت گرفته و چند قول، قبول کرد مقبلی به کرمان بیاید. بدین ترتیب روز گذشته خداداد مقبلی، جایگزین مسعود جمیلی در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان شد. البته پیش‌ازاین، جمیلی مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌ها بود اما از این به بعد با ادغام راهداری و حمل‌ونقل و پایانه‌ها، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با مدیریت خداداد مقبلی به کار خود ادامه می‌دهد.
انتخاب به دلیل اشراف بر جاده‌های استان
معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در آیین تودیع و معارفه جمیلی و مقبلی گفت: «به دلیل گستردگی استان کرمان و داشتن جاده‌های حساس و مهم در سطح کشور، می‌بایست مدیری را در این استان انتخاب کنیم که به راه‌های کرمان آشنایی داشته باشد. به همین دلیل ما آقای مقبلی را انتخاب کردیم.» داود کشاورزیان با اشاره به عملکرد مثبت مقبلی در ادارات کل راه و شهرسازی کرمان و فارس، افزود: «هر دفعه که آقای مقبلی را از یک استان بردیم، صدای مقامات آن استان درآمد که نشان‌دهنده توانایی ایشان است.» وی به مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های استان کرمان توصیه کرد وظایف تصدی‌گری حمل‌ونقل را به اصناف واگذار کند.

عملکرد مقبلی در حوزه راه‌های استان
خداداد مقبلی از سال 90 تا 94 مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بود. در این دوران، در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها، 56 پروژه در استان به اجرا درآمد که از این تعداد 16 پروژه مربوط به باند دوم و بزرگراه، 23 پروژه مربوط به بهسازی، پنج پروژه تقاطع غیر هم‌سطح و 12 پروژه تعریض، زیرسازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز بوده است. در سال گذشته هم 146 کیلومتر باند دوم بااعتباری بالغ‌بر هزار و 600 میلیارد ریال احداث شد و چندین پروژه همچون باند دوم بم-شورگز به طول 55 کیلومتر، باند دوم ورودی ماهان به طول 2 کیلومتر، باند دوم رفسنجان-نوق به طول 4 کیلومتر و پروژه بردسیر سیرجان به طول 36 کیلومتر در پایان مدیریت وی در آستانه افتتاح قرار داشتند. همچنین از حدود چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی استان، نزدیک به یک هزار کیلومتر در دوران مدیریت مقبلی ساخته‌شده است.

آشنایی با سوابق مدیرکل جدید و سابق
خداداد مقبلی متولد 1343 است که در سال 1375 به استخدام رسمی وزارت راه و شهرسازی در آمد. معاونت راه و شهرسازی استان هرمزگان، مدیرکلی راه و شهرسازی استان هرمزگان، مدیرکلی راه و شهرسازی استان کرمان و مدیرکلی راه و شهرسازی استان فارس ازجمله سوابق وی بوده است. او چهار سال در اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان فعالیت کرد و سپس هشت ماه به استان فارس رفت. مسعود جمیلی کرمانی هم متولد 1357 و به‌عنوان جوان‌ترین مدیرکل وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رفت، وی پیش از سمت مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمان، به مدت هفت ماه سرپرستی این اداره کل را عهده‌دار بود و قبل از آن نیز به‌عنوان معاون حمل‌ونقل اداره کل انجام‌وظیفه کرده است. وی همچنین قرار است در منصب معاون اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمان به فعالیت خود ادامه دهد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *