پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جلسه شورای شهر کرمان برگزار شد کمیسیون‌های شورای شهر همچنان بدون هیأت رییسه

جلسه شورای شهر کرمان برگزار شد کمیسیون‌های شورای شهر همچنان بدون هیأت رییسه





۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۲:۳۲

جلسه شورای شهر کرمان برگزار شد
کمیسیون‌های شورای شهر همچنان بدون هیأت رییسه

نشست عمومی شورای شهر کرمان در حالی برگزار شد که برخی اعضای شورا نسبت به مشخص نشدن هیأت رییسه کمیسیون‌ها اعتراض داشتند.
نشست عمومی شورای شهر کرمان شب گذشته مطابق معمول یکشنبه‌شب‌ها در خانه شهر کرمان برگزار شد.
مشرفی در ابتدای جلسه از روسای کمیسیون‌ها درخواست کرد با توجه به ایام عزاداری مصوبات کمیسیون‌ها را ارائه کنند و خارج از بحث مصوبات صحبت نکنند. مهنوش مؤمنی گفت: «تکلیف کمیسیون‌هایی که هیأت رییسه آن‌ها مشخص نشده چیست؟» مشرفی در پاسخ اظهار کرد:« مصوبات کمیسیون‌هایی که هیأت رییسه آن‌ها مشخص نشده به‌عنوان مصوبات شورای عمومی مطرح شوند تا کار مردم زمین نماند.» علی منصوری دیگر عضو شورای شهر در پاسخ به مشرفی گفت:« من فکر می‌کنم انجام این کار تذکر آیین‌نامه‌ای داشته باشد. کار را که به‌صورت فله‌ای نمی‌توان انجام داد. کار را باید بر اساس آیین‌نامه و دستوراتی که قانون برای ما پیش‌بینی کرده انجام دهیم نه اینکه ما بخواهیم مسائل را با توافقات پشت پرده پیش‌بریم در این صورت باید بگویم که کار شورا این‌طور انجام نمی‌شود.» وی افزود:« من تقاضا دارم بر اساس آیین‌نامه و قوانین پیش رویم نه اینکه مصوبات کمیسیون‌ها را درصورتی‌که هنوز تکلیف کمیسیون‌ها مشخص نشده و بحث بر سر هیأت رییسه کمیسیون‌ها است مطرح کنیم. مصوباتی که ارائه می‌شود مشکل قانونی دارند و ما باید بر اساس قانون پیش رویم.» مشرفی نیز پاسخ داد: «من به‌عنوان رییس شورا ترجیح می‌دهم زمانی که همه اعضا حضور دارند رأی‌گیری انجام شود و وضعیت هیئت رییسه کمیسیون‌ها مشخص شود.» وی افزود: «مصوباتی که امشب مطرح می‌شود، مصوبات کارگروهی است که قبلاً تشکیل‌شده و به‌عنوان مصوبات شورای عمومی مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد که درنتیجه وجاهت قانونی دارد.» رییس شورا تقاضای رأی‌گیری در خصوص مطرح کردن مصوبات کارگروه‌ها را کرد که منصوری در اعتراض گفت: «مصوباتی را می‌خواهید مطرح کنید که کارشناسی شده نیستند؟ کمیسیون‌ها باید بر اساس تخصص خودشان مصوبات را مطرح کنند.» مشرفی خطاب به منصوری گفت: «حق با شما است و من اجازه رأی‌گیری در خصوص ارائه مصوبات کارگروه‌ها را می‌خواهم. اگر رأی منفی داده شد جلسه پایان می‌یابد در غیراینصورت ادامه می‌دهیم. اما بازهم نظر من این است که با حضور همه اعضا انتخاب هیأت رییسه صورت گیرد و بهتر است کمیسیون‌ها به شکل سال قبل باقی بماند. باید این را نیز در نظر بگیریم که سال آخر شورا است و ما باید به کارها سرعت بخشیم.» یوسف جعفری گفت: «در نشست شورای عمومی هفته گذشته مصوب شد که کمیسیون‌ها به شکل سال قبل باقی بمانند.» منصوری گفت: «درهرصورت چون جلسه قبل مصوب کردید باید وضعیت هیأت ریسه کمیسیون‌ها مشخص شود. وقتی اعضا کمیسیون را تشکیل می‌دهند اما هیأت رییسه مشخص نیست روند اشتباه است.» درنهایت مصوب شد در جلسه فوق‌العاده‌ای هیأت رییسه کمیسیون‌ها تعیین وضعیت شوند.
درخواست سخنگوی شورا از
رهبر انقلاب
سخنگوی شورا گفت:« تقاضای بحث جدی گرفتن حضور مردم در سرشماری اینترنتی را دارم با توجه به اینکه به نظر می‌رسد کرمان از دیگر شهرها عقب‌مانده است. در شرایطی که اهمیت سرشماری در نظام جمهوری اسلامی ایران برای برنامه‌ریزی مسئولین در حوزه‌های مختلف بالا است، شورای شهر تقاضا دارد مردم کرمان نیز این مسئله را جدی بگیرند.» حجت‌الاسلام محمد ربانی زاده با اشاره به اینکه ۲۴ مهر سالروز فاجعه مسجد جامع کرمان است افزود: «این روز در تاریخ انقلاب از افتخارات مردم کرمان است و فاجعه مسجد جامع به دلیل اهمیتی که دارد تبدیل به شعار مردم ایران شد و بنده به‌عنوان سخنگوی شورا از مقام معظم رهبری استدعا دارم با توجه به اینکه معظم له کرمان را وطن دوم خود می‌دانند و همچنین دیار کریمان شهر سردار سلیمانی است این اجازه را به مردم کرمان بدهند تا مردم کرمان هم به همین مناسبت هرساله به خدمتشان مشرف شوند.»
جلسه بی‌نتیجه پروژه آزادی
رییس شورای شهر کرمان در ادامه در خصوص مطلب چاپ‌شده در موردقرارداد میدان آزادی در روزنامه «پیام ما» مورخ 12 مهر 95 گفت: «در خصوص برآورد هزینه مسئله میدان آزادی باید بگویم قطعاً تا زمانی که همه زوایای طرح مشخص نشود پیش‌بینی قطعی هزینه پایان کار امکان‌پذیر نیست و همیشه برآورد هزینه تقریبی صورت می‌گیرد.» مشرفی افزود:« مقصود من این بوده با توجه به اینکه اقلام ستاره‌دار در پل‌های سگمنتال بیشتر از پل میدان آزادی است،ضریب پلوس(هزینه‌ای بالاتر از برآورد انجام‌شده کارفرما) در میدان آزادی امکان دارد بالاتر رود.» وی اظهار کرد:« جلسه در خصوص میدان آزادی نیز در دفتر سعید گیلانی (عضو شورای شهر) برگزار شد اما به نتیجه نرسید. به همین دلیل محاسبات را در اختیار همه اعضای شورا قرار می‌دهیم تا اعضا بعد از کنترل محاسبات اگر پیشنهادی دارند ارائه دهند تا هفته آینده قرارداد میدان آزادی را نهایی کنیم.»
زهرا لری دیگر عضو شورا مهم‌ترین موضوع قابل‌پیگیری را مشکلات محله سرآسیاب عنوان کرد و گفت:« سرآسیاب مشکلات زیادی دارد با توجه به اینکه شهرداری اقدامات ارزشمندی در این محله انجام داده اما کافی نبوده است، ایجاد شهرداری و منطقه برای محله سرآسیاب موردتوجه قرار گیرد زیرا این محله قسمت اعظمی از شهر را شامل می‌شود و وضعیت سرآسیاب در شان شهر کرمان نیست و مشکلاتی را برای دیگر محدوده‌های شهر ایجاد می‌کند.» یکی از اعضای شورا شهر درخواست قطعه‌ای در مسجد صاحب‌الزمان برای مداحان و پیر غلامان امام حسین(ع) کرد و گفت: «از صنف سنگ تراشان خواسته شود که از حک کردن آیات قرآن بر روی سنگ قبور خودداری کنند.» مشرفی گفت: «در نظر گرفتن قطعه‌ای در مسجد صاحب‌الزمان ممکن نیست اما در مقبره سید حسین و مکان‌های دیگر می‌توان محلی را در نظر گرفت.»
برخی پل‌های عابر پیاده جنبه تبلیغاتی دارند
منصورایرانمنش نیز در ادامه در خصوص پل‌های عابر پیاده گفت: « در یک هفته گذشته در چند نقطه به دلیل نبود پل عابر پیاده چند مورد فوتی داشته‌ایم و درخواست داریم با توجه به اینکه خیلی از پل‌ها فقط جنبه تبلیغاتی دارند و استفاده‌ای برای مردم ندارد در جمع‌بندی آن‌ها تجدیدنظر شود و سریعاً روبروی شهرک صنعتی ،شهرک امام حسن،شهرک پدر پل عابر پیاده در نظر گرفته شود.»
بانک شهر خواستار سه دنگ میدان هفت باغ شد
مشرفی گفت: «بانک شهر کرمان از زیر نظر بانک شهر مشهد بیرون می‌آید و به‌صورت مستقل عمل می‌کند و مقرر شد شهردار کرمان رییس هیأت امنای بانک شهر استان شود و بانک برای مستقل شدن از شهرداری تقاضای یک واحد آپارتمان ۷۵ متری با دو نفر کارمند به مدت 4 سال کرده است. همچنین زمینی به مساحت سه دانگ در میدان هفت باغ می‌خواهند. زمین که قرار است در اختیار بانک قرار گیرد در قبال ضمانت است.» وی افزود:«قرار است بانک شهر 50 میلیارد وام در اختیار شهرداری کرمان با سود پایین قرار دهد. همچنین فولاد بردسیر 20 میلیارد تومان وام به شهرداری خواهد داد.» صدیقه زاهدی نیز در این جلسه تقاضا کرد در کرمان خیابانی به نام پهلوان اسدی شود و گفت:«برای زمین تیراندازی در جنگل قایم ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده و تقاضا داریم پیگیری‌ها لازم در خصوص تکمیل این پروژه انجام شود.» مهنوش مؤمنی گفت: «تقاضا داریم که در خصوص تناسب نرخ کرایه تاکسی و مسافت، شورا ورود پیدا کند.»
شورا در بررسی قرارداد آزادی عجله کند
شهردار کرمان هم گفت: «قرارداد میدان آزادی با تأخیر از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به دست ما رسید اما تقاضا داریم شورا زودتر جزییات قرارداد را مشخص کند.» علی بابایی افزود:« باوجود مشکلات مالی شهرداری کرمان سعی کردیم که حقوق‌های عقب‌مانده نیروهای شرکتی را تا تیرماه پرداخت شود و فقط حقوق عقب‌مانده مرداد و شهریور پرداخت‌نشده است.» بابایی همچنین از بررسی پیشنهاد‌های دریافت شده برای المان میدان آزادی خبر داد.
مشرفی در حاشیه جلسه شورا در پاسخ به سؤال خبرنگار پیام ما در خصوص برآورد هزینه نهایی پروژه میدان آزادی گفت: «برآورد شده بود که 85 تا 90 میلیارد تومان هزینه می‌شود اما فکر می‌کنیم هزینه‌ها بین 95 تا 100 میلیارد تومان شود.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *