پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفت و گو با پیام ما برای کسب میزبانی کرمان درمسابقات آسیایی همه باید همت کنند

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفت و گو با پیام ما برای کسب میزبانی کرمان درمسابقات آسیایی همه باید همت کنند





۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۲:۴۹

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفت و گو با پیام ما
برای کسب میزبانی کرمان درمسابقات آسیایی همه باید همت کنند

کرمان از دیروز میزبان مجمع عمومی و اجلاس هئیت رئیسه کمیسون جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی است. درمراسم افتتاحیه این اجلاس که صبح دیروز با حضور اعضای هیئت رئیسه، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران و تعدادی از مسئولین شهری و خبرنگاران برگزار شد، رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در سخنانی کوتاه ضمن ابراز خرسندی از میزبانی کرمان و ایران از این اجلاسیه گفت: استان کرمان با داشتن چندین اثر ثبت شده و ملی مانند کویرلوت دارای شهرت جهانی است و این می تواند نکته مثبتی برای استان کرمان باشد.
رضا زارعی افزود: ماه گذشته میزبان کمپ جوانان فدراسیون جهانی در منطقه سبلان بودیم و در سال 2017 هم همزمان با هفتادمین سال افتتاح فدراسیون کوهنوردی ایران، میزبان مجمع عمومی فدراسیون جهانی کوهنوردی خواهیم بود. امیدواریم این مجمع و اجلاسیه کرمان سرآغاز هرچه بهتر برگزار شدن مجمع جهانی باشد و بتوانیم اعتماد اعضا هئیت رئیسه را در برگزاری اینچنین جلسات و مسابقاتی در ایران را بیش از پیش جلب کنیم.
دیبا کلانتری، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان هم گفت: هدف بنده از حضور در این مراسم عرض خوش آمد گویی و خیرمقدم به میهمانان و تشکر از برگزار کنندگان این مجمع هست و امیدواریم برگزاری مجمع عمومی و اجلاس هیأت رئیسه کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی به پایه‌ریزی و موفقیت روزافزون و بیش از پیش در هیأت ورزشی کوهنوردی بینجامد.
علی اکبر مشرفی رئیس شورای شهر و عضو هیات مدیره کوهنوردی کرمان، نیز با اعلام اینکه در چند سال اخیر ورزش کوهنوردی کرمان رشد چشمگیری داشته گفت: هیات کوهنوردی کرمان از سال 1327 تاسیس گردیده و یکی از قدیمی ترین هیات های استان محسوب می شود، ضمن اینکه استان کرمان با دارابودن 116 کوه بالای 3 هزار متر و 28 مورد غار شناسایی شده، می تواند جایگاه خوبی برای ورزشکاران و علاقمندان کوه باشد و خیلی از کوهنوردان برای صعود به قله های مرتفع کشور و جهان، کوههای سه شاخ جوپار و هزارکه بلندترین قله استان است، را برای تمرین انتخاب می کنند چراکه موقعیت بسیار خوبی برای علاقمندان است و استانداردهای بالایی دارد.
محمد رحیم ابوسعیدی، مشاور استاندار در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه گفت: ورزش کوهنوردی یکی از ورزش‌های منحصر به‌فردی است که برنده ندارد و به شکل مسابقه نیست و افراد به صورت تیمی کار می‌کنند و در کوه می‌توانیم عظمت خداوند و طبیعت را ببینیم و موفقیت هر یک از کوهنوردان موفقیت همه تیم است. وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم با توجه به ظرفیت بالای کوهنوردی استان و تجربیات و توانایی های خوبی که آقای ایران منش در این زمینه دارند، زمینه را برای عضویت کرمان وشخص آقای ایران منش در این کمیسیون فراهم شود تا روز به روز شاهد پیشرفت و ترقی ورزش کوهنوردی ذر سظح استان و ایران باشیم.
در بخش پایانی مراسم افتتاحیه اسرافیل عاشورلی، رئیس آذربایجانی کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی ضمن ابراز خوشحالی ار حضور در ایران و کرمان و بازدید از فضاهای سنتی و زیبای ایرانی، اظهار داشت: ایران کوهنوردان معروف و سطح بالایی دارد که به طور مثال بارها صعودهای بالای 8 هزار متر را بدون تجهیزات و امکانت انجام داده اند که این ها همه از وضعیت خوب ایران در کوهنوردی است، ضمن اینکه دریخ نوردی هم ایران ورزشکاران خوب و درجه یکی را دارد که نشان از حمایت خوب فدراسیون و دولت ایران از این ورزش است که از همه آنها و اعضای فدراسیون تشکر می کنم. محمودهاشمی، عضو هیات رئیسه کنیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی در مورد این اجلاس عنوان داشت: این مجمع عمومی با حضور اعضای خود از آلمان، اسپانیا، ایران و آذربایجان برای انتخاب رئیس و نایب رئیس جدید این کمیسیون با نامزدهایی از ایران و انگلستان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه دو فعال دیگر کوهنوردی از کشورهای هند و کانادا نیز درخواست عضویت در هیات رئیسه این کمیسیون را دارند که در این مجمع برای عضویت آنها تصمیم گیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین میزبانی برگزاری پنج کمپ جوانان در کشورهای ایتالیا، فرانسه، گرجستان، ایران و آمریکا که قبلا تصویب شده بود نیز در این جلسه بررسی می شود. عضو هیات رئیسه کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی گفت: همچنین برنامه صعود به یکی از قلل استان کرمان نیز برای اعضای هیات رئیسه این کمیسیون در نظر گرفته شده تا ضمن بازدید از منطقه مورد نظر، بتوان میزبانی رقابت های جهانی را دریافت کرد.
فرزاد ایران منش، رئیس هیئت کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان درباره این اجلاس گفت: این مجمع جهت بررسی مسائل روز و انتخاب رئیس جدید است و با شرکت نمایندگان 5 کشورعضو هیات رئیسه که شامل کشورهای آذربایجان، انگلیس، روسیه، اسپانیا و ایران است که از امروز شروع و تا 19 مهرماه ادامه خواهد داشت. وی اضافه کرد: در حال حاضر ریاست این کمیته بر عهده آقای اسرافیل عاشورلی آذربایجانی است و آقایان ایرج مانی و محمود هاشمی از ایران که مسئول روابط بین الملل فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی هستند، در این اجلاس شرکت دارند.
وی درباره هدف از میزبانی این اجلاس گفت: کرمان بیشترین قله های بالای 4000 متر در ایران را دارد و این موضوع در کنار علاقه خاص مردم کرمان به کوهنوردی و جهت شناساندن بیشتر استان کرمان به جهانیان به عنوان قطب کوهنوردی، درخواست میزبانی این مجمع را ارائه و خوشبختانه مورد قبول قرار گرفت، ضمن اینکه اعلام آمادگی کردیم تا سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا را در کرمان برگزار کنیم که اگر مورد قبول واقع شود، شاهد اتفاق خوبی در استان خواهیم بود.
در حاشیه این مراسم رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درگفت و گوی اختصاصی با پیام ما درباره وضعیت کوهنوردی و سنگ نوردی استان کرمان گفت: متاسفانه یکی از ایرادات وارد به ورزش ما تغییرات پی در پی مدیران و مسئولان است که این تغییرات به ساختار ورزشی ما لطمه وارد می کند. چند سال پیش کوهنوردی کرمان رشد خوبی داشت اما تغییر و تحولات باعث افت شدید این ورزش در استان کرمان گردید.
وی ادامه داد: اما در یک دهه اخیر مجددا شاهد شکوفایی و رشد کرمان در این زمینه بودیم و گواه این ادعا، موفقیت های اخیر ورزشکاران کرمانی در مسلبقات آسیایی و کشوری است و امیدواریم تداوم داشته باشد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درمورد درخواست میزبانی کرمان از مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2017 اظهار داشت: دو سال قبل میزبانی ایران مورد تایید قرار گرفت و پس از آن شهرهای تهران، همدان، و زنجان اعلام آمادگی کردند اما در بازدیدهایی که مسئولان آسیایی از این شهرها داشتند تا کنون امکانات را تایید نکرده اند. اگر کرمان هم خواهان برگزاری این مسابقات است باید بصورت مکتوب درخواست را ارائه دهند و همه عوامل استانی و ادارات در این راه کمک کنند و امکانات و زیرساخت های مورد تایید را فراهم سازند تا پس از بازرسی و تایید فدراسیون جهانی، میزبان نهایی این مسابقات تعیین شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور رسمی سنگ نوردی در دوره بعدی مسابقات المپیک و آسیایی، روز به روز شاهد پیشبرد این ورزش ار سطح کشور باشیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *