پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۲:۴۵

نوکیا ۳۰۱ با مقاومت شگفت‌انگیزش جان یک انسان را نجات داد
شرکت نوکیا از قدیم به دلیل ساخت گوشی‌های بسیار مقاوم معروف بود. مقاومت بعضی از این گوشی‌ها به‌قدری زیاد بود که حتی درباره‌شان جوک می‌ساختند. درباره نوکیا ۳۳۱۰ می‌گفتند که این گوشی شبیه یک تانک است. مقاومت و فناناپذیری این گوشی به قدری بود که به شوخی می‌گفتند اگر شب آن را زیر خاک هم دفن کنید فردا دوباره روی میزتان پیداش خواهید کرد. نوکیا ۳۳۱۰ با ابعاد ۱۱۳ در ۴۸ در ۲۲ میلی‌متر و وزن ۱۳۳ گرم یکی از مقاوم‌ترین گوشی‌های تاریخ بود و اگر به خاطر بیاورید گوشی‌هایی شبیه به این مدل که نوکیا تولیدشان کرده بود انواع و اقسام شکنجه‌ها را تاب می‌آوردند. به هر حال این روزها گوشی‌هایی با برند نوکیا بسیار کم یافت می‌شوند اما با این وجود همان تعداد کم از گوشی‌های نوکیا که در اختیار کاربران مانده مقاومت شگفت‌انگیزشان را حفظ کرده‌اند. اما اتفاق جالبی که اخیرا افتاده و باعث شد یاد گذشته و گوشی‌های نوکیا بیفتیم این است که یک گوشی نوکیا ۳۰۱ توانسته جان یک نفر را نجات دهد. ماجرا از این قرار است که مردی در افغانستان گلوله خورده اما این گلوله به گوشی نوکیا ۳۰۱ برخورد کرده و گلوله هم در این برخورد نتوانسته از سد نوکیا ۳۰۱ عبور کند. به این ترتیب مقاومت عجیب و غریب گوشی‌های نوکیا این بار توانسته جان یک نفر را نجات دهد.

سرفیس های جدید مایکروسافت ۵ آبان ماه معرفی می‌شوند
کنفرانس مایکروسافت برای معرفی سرفیس‌های جدید، اوایل آبان ماه امسال برگزار می‌شود.
غول دنیای نرم‌افزار، مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده است که کنفرانس این شرکت روز ۵ آبان ماه برگزار می‌شود. در این کنفرانس انتظار می‌رود اطلاعاتی راجع به ایکس‌باکس در کنار اخبار سخت‌افزاری در مورد سرفیس‌ها و احتمالا آپدیت بعدی ویندوز 10 ارائه خواهد شد. البه انتظار نمی‌رود کنفرانس امسال مایکروسافت با توجه به ابعاد مراسم سال قبل، به خصوص از لحاظ سخت‌افزاری چندان گسترده باشد. در روزهای گذشته شاهد فاش شدن تصاویری از کیبورد و ماوس سرفیس بودیم و احتمالا آل این وان جدیدی نیز توسط مایکروسافت معرفی شود. البته منابع آگاه بیان کرده‌اند که در این مراسم جایگزین‌های سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ معرفی نخواهند شد و تنها دستگاه‌های شرکت‌های همکار مایکروسافت نمایش داده خواهد شد. هدف اصلی در این کنفرانس بیان آینده‌ی سیستم عامل ویندوز و سخت‌افزار پشتیبانی کننده از آن است. انتظار می‌رود مایکروسافت اطلاعاتی از دو آپدیت بزرگ سال بعد برای ویندوز ۱۰ ارائه دهد. باید منتظر ماند و دید مایکروسافت در روز ۵ آبان ماه چه محصولاتی را معرفی خواهد کرد.

گلکسی S8 هیچ حاشیه‌ای نخواهد داشت
ساختن یک گوشی بدون حاشیه که صفحه نمایش آن تمام فضای سطح گوشی را در بر بگیرد کار سختی است. در طول چند سال گذشته سعی شده تا حاشیه صفحه نمایش با لبه‌های گوشی کم شود؛ اما هنوز هیچ شرکتی نتوانسته یک گوشی بدون حاشیه تولید کند. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد چنین کاری را در گلکسی S8 انجام دهد .امروز مشخص شد که گوشی گلکسی S8 سامسونگ دکمه‌ی خانه ندارد و سنسور تشخیص اثر انگشت آن هم زیر صفحه نمایش قرار گرفته است؛ اما شایعات جدیدتر به این موضوع اشاره می‌کنند که این تلفن همراه هوشمند هیچ حاشیه‌ای هم نخواهد داشت و صفحه نمایش فضای روی گوشی را کاملا در اختیار دارد. به نظر می‌رسد که حالت خمیده‌ی صفحه نمایش در این تلفن همراه هوشمند از بالا و پایین هم به وجود آمده و در نتیجه با محصولی مواجه هستیم که از هر چهار طرف صفحه نمایش خمیده دارد. همین موضوع باعث می‌شود که دیگر هیچ حاشیه‌ای در این گوشی وجود نداشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *