پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۲:۴۱

عارف: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قاطعانه از دولت حمایت می‌کند
ایرنا نوشت: رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: این شورا تا به حال از دولت آقای روحانی حمایت کرده و ان شاءالله در آینده هم از این دولت قاطعانه حمایت می‌کند. محمدرضا عارف با اشاره به این که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم برای انتخابات شوراها و هم برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد، افزود: مهم ترین راهبرد ما در شورای عالی سیاست گذاری، حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انسجام کامل در داخل حانواده اصلاحات است. رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در مورد نامزد این شورا برای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در انتخابات قطعا یک کاندیدا خواهیم داشت و همه از آن حمایت می کنیم که ان شاءالله این موضوع در شورای عالی سیاست گذاری مطرح می شود. عارف در مورد برخی اختلاف نظرها در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز اظهار داشت: اختلاف نظر امری طبیعی است، در این راستا جمع بندی چند حزب در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان این بود که تشکیل شورای عالی باعث تقویت احزاب نشده و نگران بودند اگر این مسیر ادامه یابد باعث تضعیف احزاب شود. وی اضافه کرد: اکثریت این نظر را قبول ندارند و اعتقادشان این است که تشکیل شورای هماهنگی و وحدتی که در داخل جبهه اصلاحات ایجاد شده، تقویت احزاب همسو را ایجاد می کند. رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان افزود: این اختلاف سلیقه را داریم و هنوز هم دو یا سه حزب این نظر را دارند که امیدواریم ان شاءالله این مساله حل شود و ما شاهد انسجام و وحدت کامل باشیم.
روایت پزشکیان از محکومیت 12 هزار میلیاردی احمدی‌نژاد
ایرنا نوشت: مسعود پزشکیان، در پاسخ به سوالی درباره محکومیت احمدی نژاد در دیوان محاسبات اظهار داشت: اطلاع دقیقی از این حکم ندارم،اما اگر چنین حکمی درست باشد باید هرچه زودتر اجرایی و با وی برخورد شود. وی با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان عدد کوچکی نیست، ادامه داد: باید پیگیر بود چرا در صورت محکومیت قطعی حکم اجرایی نمی شود. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه به خانه ملت، گفت: در خصوص حکم دیوان محاسبات پرس و جو می کنم و در صورت قطعی بودن پیگیری اجرایی شدن آن خواهیم بود. گفتنی است محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نشست علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از محکومیت12 هزار میلیادری قطعی احمدی نژاد و 48 هزار میلیاردی دولت گذشته در دیوان محاسبات خبر داد و خواهان اجرایی شدن آن شد.
مطهری: خوشحالی مردم بعد از گل ایران به کره، اهانت به ساحت سیدالشهداست؟
خانه ملت نوشت:نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مردم می دانند که در ایام سوگواری چگونه باید در استادیوم رفتار کنند تاکید کرد که استقلال سالها قبل در دیدار با دالیان چین تجربه خوبی داشت. علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حساسیت‌های بیش از حد درباره این موضوع را که اختیار آن از دست ایران خارج است، بی‌مورد می‌داند و می‌گوید: در خصوص بازی فوتبال ایران و کره جنوبی در عصر تاسوعا، روشن است بهتر بود این بازی به زمان دیگری موکول می‌شد. اما اکنون که امکان این امر وجود ندارد و لغو این بازی هم خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای کشور دارد، به نظر می‌رسد که ابراز حساسیت بیش از حد نسبت به این موضوع، امری ضد تبلیغ دین به شمار می‌رود. وی تاکید کرد: فرضا مردم برای گلی که ایران به کره جنوبی بزند خوشحال شوند و عده‌ای ابراز شادی کنند آیا این امر به معنی خوشحالی و شادی برای شهادت امام حسین علیه السلام و هتک حرمت و اهانت به ساحت سیدالشهداست؟ وی افزود: علاوه بر این که مردم در چنین موقعیت‌هایی به خوبی می‌دانند که چگونه رفتار کنند و چندین سال پیش شبیه این اتفاق برای مسابقه تیم استقلال تهران و دالیان چین افتاد و تماشاگران رفتار قابل ستایشی داشتند.
ورود شورای عالی امنیت کشور به بازی فوتبال ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا
مهر نوشت:رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از ورود شورای امنیت کشور به موضوع بازی فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورای حسینی خبر داد. علاءالدین بروجردی دیروز در حاشیه رونمایی از مستند «خط قرمز» (درباره زندگی و مبارزات شیخ عیسی قاسم)ُ در جمع خبرنگاران از ورود شورای امنیت کشور (زیرمجموعه شورای عالی امنیت ملی) به موضوع رقابت فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارشی که وزیر ورزش و جوانان ارائه داده است، زمان‌بندی این رقابت در اختیار ایران نبوده و طبق مقررات فیفا، در صورت عدم حضور ایران از دو بازی بعدی نیز محروم می‌شویم. وی افزود: بر این اساس و با جمع‌بندی صورت گرفته در شورای امنیت کشور، قرار شده است این بازی با روح عاشورایی و با ایجاد نمادهای حسینی در ورزشگاه برگزار شود. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تأکید همه، حفظ حرمت ایام عزای حسینی است و ورزش‌دوستان نیز حتماً این مسئله را مد نظر خواهند داشت.
نوار سخنان رکیک دونالد ترامپ در مورد
یک زن متاهل لو رفت
انتخاب نوشت: روزنامه واشینگتن پست یک نوار ویدئویی از مکالمه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه منتشر کرده است که وی در آن با کلمات رکیک درباره زنان صحبت کرده است. این نوار که در سال ۲۰۰۵ ضبط شده، واکنش‌های گسترده در پی داشته است. شماری از چهره های اصلی حزب جمهوریخواه این اظهارات را محکوم کرده اند.
انتشار تصویر تمسخرآمیز ظریف در یک مجلس روضه، جنجالی شد
انتخاب نوشت: روز جمعه کانال تلگرامی وابسته به یک خبرگزاری، با انتشار تصویر ظریف در مجلس روضه امام حسین (ع)، نوشت :‌ «جایزه صلح نوبل به رپیس جمهور کلمبیا رسید…+گفتم ما کجا و نوبل کجا شما چرا جدی گرفتین. منم چیم کمتر از یاسر عرفات، گورباچف و پرز و بدتر از همه شیرین عبادی بود آخه!» این متن اما خیلی زود با واکنش مواجه شد. محمد جواد ظریف در یک درد و دل خصوصی با برخی دوستانش، نسبت به انتشار این تصویر و متن تمسخر آمیز واکنش نشان داد. ظریف در این دلنوشته ، پرسیده است: آیا این دین است؟ این تعظیم شعائر اسلامی و سالار شهیدان است؟ سیاست بازی ما را به کجا کشانده که عزای امام حسین هم بازیچه می شود؟

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *