پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱:۴۹

ضرغامی: قصد کاندیداتوری ندارم
تسنیم نوشت: رییس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: فعلاً برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ندارم. عزت الله ضرغامی درباره شایعات مطرح مبنی بر عزم او برای کاندیداتوری در انتخابات 96 و حتی تاسیس ستادهایش در یکی از خیابانهای مشهور تهران، گفت: فعلاً برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال 96 ندارم و مهمترین وظیفه‌ای که در این مقطع احساس می‌کنم، تقویت جریان و نیروهای انقلابی است.
کنایه به احمدی‌نژاد در صحن مجلس:
شکر در محله آقای وزیر کیلویی چند؟
خبرآنلاین نوشت: قاضی پور نماینده مردم ارومیه در جریان سئوال از وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت شکر گفت: : آقای وزیر بگویید شما شکر از کجا خریدید؟ شکر در محل شما چه قیمتی است؟ مثل بعضی ها شکر در محل شما ارزان است؟ قاضی پور که بیشتر با سئوال به توضیح سئوالش از وزیر می‌پرداخت، افزود: ما عامل به وجود آوردن این رانت خوارها هستیم،‌آقای وزیر، چرا آمار صریح و واضح در مورد موجودی شکر نمیدهند؟ این پول های شکر ما به کام چه کسی میرسد؟ نمایندگان محترم زنگی به شهرهایتان بزنید از بقال محل بپرسید که شکر کیلویی چند است؟وی اظهار کرد: شما پول بازنشستگان را نمیدهید اما همکاران و اقوام خودتان را استخدام میکنید؟ خانم دانشجوی جوانی به نام «سین-قاف» در دفتر شما حقوق 12 میلیونی میگیرند.
آیت‌الله علم‌الهدی: کسانی که به دنبال مذاکره اند
کافر نیستند اما می‌خواهند سازش کنند
تسنیم نوشت: آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: برخی در کربلای حسینی به‌دلیل اینکه فاقد بینش و بصیرت کافی بودند راه را اشتباه رفتند و البته برخی از این‌ها انسان‌هایی با پیشانی پینه بسته بودند و اینطور نبود که کافر و ملحد باشند اما دلخوش به تعامل و مذاکره بودند. امروز هم کسانی که به دنبال مذاکره هستند کافر و ملحد نیستند اما به‌دنبال سازش هستند و می‌خواهند راهی جز مقاومت را برگزینند.
محسن رضایی: لباس سبز را برای مدتی به خاطر در
اختیار گرفتن دولت از تن درآوردم
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لباس من پاسداری از انقلاب است. لباس سبز را مدتی به دلیل دغدغه‌ای که در موضوع اقتصاد داشتم، به‌طور موقت از تن بیرون آوردم تا بتوانم با در اختیار گرفتن دولت، انقلاب را از گردنه اقتصاد عبور دهم. بعد از دفاع مقدس به نتیجه رسیده بودم که تهدید، بعد از جنگ تحمیلی در اقتصاد خواهد بود. اما دو سال پیش تکلیف خود را در تقویت اقتدار نظام و رهبری دیدم ولذا با کسب اجازه از محضر فرمانده کل قوا، دوباره این لباس را بر تن کردم. من هر جا احساس خطر برای انقلاب و نظام و کشورم داشته باشم آن‌جا حاضر می‌شوم.
ناطق‌نوری: آسیب‌های وارده به تامین احتماعی در دولت گذشته قابل جبران نیست
ایرنا نوشت: ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: دولت ها نگاه صحیحی به سازمان تامین اجتماعی نداشته اند و در دولت قبل این وضعیت تشدید شد و مثل بسیاری جاهای دیگر، در آن هشت سال آسیبی به مملکت رسید که به سادگی قابل جبران نیست.
وزارت اطلاعات از ادامه فعالیت مسئولان
دوتابعیتی جلوگیری می‌کند
مهر نوشت:دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر اطلاعات در نشست کمیسیون اعلام کرد که این وزارتخانه مانع از ادامه فعالیت مسئولان دوتابعیتی شده است. محمدجواد جمالی‌ با اشاره به حضور سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در این جلسه وزیر اطلاعات به سؤالات آقایان کریمی قدوسی، حاجی دلیگانی، ابطحی و قاضی‌پور در رابطه با موضوع دوتابعیتی‌ها و به کارگیری آنان در مسئولیت‌های نظام و نیز اقدامات دولت برای پیشگیری از پروژه نفوذ در مسئولیت‌های دولتی مطرح شد. وی افزود: همچنین تقاضای تحقیق و تفحص نمایندگان از مسئولان دوتابعیتی نیز مطرح و بررسی شد، اما فرصت برای رأی‌گیری نبود و تعیین تکلیف این مسئله به تکمیل مباحث و جلسه آینده موکول شد. دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آقای علوی در پاسخ به موضوع دوتابعیتی‌ها تأکید کرد که هر کسی که در بین مسئولان دوتابعیتی بوده و ما متوجه شده‌ایم، از ادامه مسئولیتش جلوگیری کرده‌ایم.
اولین کارت زرد مجلس دهم، به وزیر اصلاح‌طلب
کابینه رسید
زیر جهادکشاورزی دیروز در مجلس کارت زرد گرفت. محمود حجتی اولین وزیر کابینه روحانی است که از مجلس دهم کارت گرفته است. به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی پور به همراه علیرضا محجوب دیروز دو سوال ملی را از محمود حجتی در صحن علنی مجلس مطرح کردند. در نهایت قاضی پور از توضیحات این وزیر اصلاح طلب کابینه راضی نشد. مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جلسه، وارد بودن سوال را به رای گذاشت که از 239 نماینده حاضر در مجلس 143 نماینده به سوال رای موافق، 59 نماینده رای مخالف و 8 نماینده رای ممتنع دادند. به این ترتیب حجتی اولین کارت زرد مجلس دهم را دریافت کرد. قاضی پور و محجوب در جلسه علنی دیروز درباره علت عدم کنترل قیمت شکر و تعطیلی اکثریت کارخانجات قند ریزی از وزیر جهاد کشاورزی سوال کرده بودند.
واکنش نوبخت به شعار یارانه ۱۰۰هزارتومانی
خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از سخنگوی دولت پرسید:«عدم اجرای قانون همیشه برای کشور هزینه‌هایی داشت مثل آنچه در گذشته داشتیم، الان که دولت رویکردش اجرای قانون است در موضوع یارانه ها و حذف برخی یارانه بگیران، دولت چه هزینه هایی متحمل شده و خواهد شد؟ خصوصا که بعضی جریانات سیاسی در آستانه انتخابات دارند روی شعارهای پوپولیستی و مثلا یارانه 100 هزار تومانی مانور می دهند.» نوبخت در پاسخ به این سوال گفت: باید بدانیم اهداف اجرای قانون چه بود و چه می شود، آیا امکان پرداخت بیشتر وجود دارد یا خیر، قانون گذار مقرر کرده بوده هر چه قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کند 50 درصد به خانوارها برگردانده شود. 30 درصد به تولید و 20 درصد صرف هزینه های عمرانی و جاری شود. اما نتوانستیم این مبلغ را نصف کنیم و به مردم بدهیم به همین جهت کل پول افزایش قیمت حامل ها را دولت به مردم داد حتی از خزانه دولت 10 تا 12 هزار میلیارد تومان هر سال برداشت کردیم. قانون بودجه هم این اجازه را داد پس هرچه قیمت حامل ها بالا رفت به علاوه رقمی از خزانه در کل 60 تا 70 هزار میلیارد تومان برداشت کردیم و یارانه نقدی شد. حالا اگر قرار به افزایش است از کجا بدهیم؟ مثلا قیمت بنزین 5 هزار تومان لیتری شود تا بتوانیم یارانه بدهیم؟ یا از خزانه رقم بیشتری برداشت کنیم؟ 6 تا 7 هزار میلیارد تومان امسال از خزانه برداشت کردیم و به مردم یارانه دادیم چنین امکانی دیگر وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *