پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸

تندیس و نشان
«نوای صلح ایکوم» به رئیس جمهور اهدا شد
«تندیس و نشان نوای صلح ایکوم ایران از طرف پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) و دبیرخانه «نوای صلح ایکوم ایران» به حسن روحانی، رئیس جمهوری اهدا شد.»
ایسنا، در جلسه دیدار رئیس جمهور با علما، ایثارگران و برگزیدگان شهر قزوین، سیف الله شکری، دبیر دبیرخانه نوای صلح ایکوم ایران با اشاره به ریشه‌های تاریخی صلح دوستی مردم ایران‌زمین و لزوم پرسشگری درباره ترویج خشونت، جنگ و کودک‌کشی در سراسر جهان، توضیحاتی درباره ساختار و ابعاد اجرای این پروژه جهانی ارائه کرد. شکری در این دیدار همچنین به نمایندگی از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته‌ی ملی موزه‌های ایران و دبیرخانه نوای صلح ایکوم ایران، تندیس و نشان افتخاری این پروژه را به رئیس جمهور اهدا کرد. دبیر دبیرخانه نوای صلح ایکوم ایران در حاشیه این دیدار گفت: نشان «نوای صلح» به عنوان نماد صلح دوستی مردم ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اهدا می‌شود. به گفته وی، این نشان به همراه سه نشان دیگر به پاسداشت حمایت‌های معنوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر امور خارجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دفتر ریاست جمهوری تسلیم می‌شود. دبیرخانه نوای صلح ایکوم ایران که در شهر قزوین قرار دارد، فعالیت خود را از اوایل سال ۹۵ آغاز کرده است و نشان نوای صلح ایکوم در جریان سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهوری به شهر قزوین،به او اهدا شد.

«یارانه سفر» به چه کسانی پرداخت می شود؟
رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی گفت: ۲۰ درصد از هزینه سفر به ۷ مقصد گردشگری در قالب یارانه سفر پرداخته می‌شود تا گردشگران بیشتری به مناطق کمترشناخته شده سفر کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود سلطانی‌فر درباره اینکه شعار روز جهانی جهانگردی، «گردشگری برای همه» است اما در ایران همه افراد جامعه از جمله قشر کم درآمد، معلولان، سالمندان و… نمی‌توانند به سفر بروند، گفت: این شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی به این معناست که می‌بایست از این به بعد در این حوزه بیشتر کار کنیم. وی در پاسخ به اینکه سال‌هاست جامعه معلولان کشور می‌گویند جایی مثل موزه‌ها امکانات لازم را برای بازدید آنها فراهم نمی‌کنند و شما هم وعده اجرایی شدن تورهای ارزان و یارانه سفر را از اول پاییز داده بودید گفت: اماکن اقامتی ما به مرور خود را برای پذیرش معلولان آماده می‌کنند و موزه‌های بزرگ کشور نیز برای حضور این افراد مجهز شده اند بقیه موزه ها نیز باید به مرور امکانات لازم را ایجاد کنند. رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی افزود: برای هفت مقصد جدید گردشگری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال همه اقشار جامعه بتوانند سفر کنند و ۲۰ درصد از هزینه سفر آنها را در قالب یارانه سفر می‌پردازیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *