پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۳

هیات‌رئیسه موقت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مشخص شد
ایلنا نوشت: اولین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با ترکیب جدید برگزار شد. ر این جلسه ۲۰ حزب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و ۴ حزب دیگر اصلاح‌طلب و همچنین ۱۵ نفر از شخصیت‌های ملی و حقیقی جریان اصلاحات شامل مرتضی حاجی، محسن مهرعلیزاده، محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری، مرتضی مبلغ، سید محمود می‌رلوحی، مصطفی معین، سرحدی‌زاده، محمد سلامتی، جعفر توفیقی، بناب، حسین مرعشی، الهه کولایی، محمدجواد حق‌شناس و رسولی حضور داشتند. همچنین قرار بود در این جلسه ۳ نفر از اعضای فراکسیون امید هم حضورداشته باشند اما چون فراکسیون امید هنوز سه نماینده خود را برای حضور در شورای عالی سیاست‌گذاری مشخص نکرده است نمایندگان فراکسیون در این جلسه حضور نداشتند.
در جلسه دیروز ابتدا هیأت رئیسه موقت انتخاب شد. و بر این اساس عارف به‌عنوان رئیس، ظفرقندی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به‌عنوان نایب‌رئیس و ژاله فرامرزیان به‌عنوان منشی هیأت رئیسه بارأی دیگر اعضا انتخاب شدند. در ادامه جلسه دیروز عصر همچنین کمیته هفت‌نفره‌ای به ریاست حسین کمالی مشخص شد تا در جهت تدوین آیین‌نامه برگزاری جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اقدام کنند.
رئیس قوه قضاییه: اگر جای دولت و وزیر خارجه بودم اجازه نمی‌دادم وزیر اقتصاد آلمان وارد ایران شود
انتخاب نوشت: آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضاییه با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر لزوم به رسمیت شناختن اسرائیل و طرح برخی ادعاهای حقوق بشری علیه ایران، گفت: اگر به‌جای دولت محترم و وزیر امور خارجه بودم قطعاً اجازه نمی‌دادم چنین شخصی وارد کشور شود.
تصمیم زیرکانه تاج
خبرآنلاین نوشت: فدراسیون فوتبال دریکی از منطقی‌ترین تصمیم‌های سال‌های اخیرش، درحالی‌که با تمام توان آماده برگزاری مسابقه مهم ملی با کره جنوبی می‌شود، تصمیم‌گیری درباره اولویت‌بندی برای بازی با کره را به مسئولان عالی‌رتبه کشوری واگذار کرد. درحالی‌که فدراسیون فوتبال از ماه‌ها قبل تمام رایزنی‌های ممکن برای تغییر زمان بازی با کره را انجام داده اما نتوانسته است این تاریخ را تغییر دهد،حالا تصمیم گرفته تا تابع تصمیمات مدیران عالی نظام باشد. محمدرضا ساکت خیلی هوشمندانه بعد از انتقادات مذهبی صورت گرفته ، درباره بازی گفته است:«ما تابع تصمیم مقامات مسئول در نظام هستیم و تبعات را هم می‌پذیریم.» تبعات این تصمیم شاید نرفتن به جام جهانی باشد اما فدراسیون در روزهایی که انتقادهای زیادی را تحمل می‌کند ، تصمیم گرفته تا تصمیم‌گیری به این مهمی بر عهده خودش نباشد.»
حمله تند حسن عباسی به رسانه‌های اصلاح‌طلب: شما که زنازادگی غرب را مسخره می‌کنید در اصل خود شک کنید
شرق نوشت؛ حسن عباسی در سخنرانی جدیدی که فایل صوتی آن دیروز منتشرشده؛ اما مشخص نیست محل سخنرانی کجاست، صحبت‌های جدیدی مطرح کرده است. صحبت‌هایی که در ادامه و واکنش به صحبت‌های یک هفته پیش خود است. او گفته: «بر اساس آمار رسمی و صریحی که سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی منتشر کرده‌اند، درصد زنا‌زادگی آن‌ها ۵۰ درصد و ۶۰ درصد و ۷۰ درصد است. آمار نهاد‌های بین‌المللی را منتشر می‌کنیم، رسانه‌های داخلی این را توهین به ملت‌های دیگر می‌دانند درحالی‌که ما این را منتشر نکردیم. چرا شما به خودتان می‌گیرید؟! روزنامه رسمی دولت چرا زنازادگی فرانسه و آمریکایی‌ها را به خودش می‌گیرد. این آمار سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی است، می‌گویند کشور برزیل ۶۶ درصد زنازاده است. کشور آمریکا و انگلیس ۴۱ و ۴۹ درصد زنازاده است. تمام خبرگزاری‌های لیبرال و اصلاح‌طلب در این مملکت چهار روز است که از این می‌سوزند که چرا شما گفتید این‌ها زنازاده هستند، تو چرا به خودت گرفتی. تو که وقتی ربای غرب مطرح می‌شود صدایت بلند می‌شود تو که زنازادگی غرب مطرح می‌شود این را توهین می‌دانی، توهین تو هستی، تو که نمی‌گذاری روشن شود که غرب چه کثافتی است، تو هستی که خدا را می‌گذاری و به سراغ کدخدا می‌روی؛ لذا گفته باشم به تمام خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب اگر در قضیه زنازادگی غربی‌ها یک‌بار دیگر مسخره کنید، به مردم می‌گوییم کسانی که تمسخر می‌کنند و آمار نهادهای بین‌المللی، بروند در اصل خود شک کنند».
مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
ایسنا نوشت: یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت. غلامرضا کاتب اظهار کرد: با توجه به تعطیلات دوروزه عاشورا و تاسوعا 20 و 21 مهرماه ،مجلس در هفته بعد جلسه علنی نخواهد داشت . گفتنی است،‌ مجلس بعد از تعطیلات سه‌هفته‌ای جلسات علنی، در هفته گذشته و هفته جاری جلسه علنی داشت.
تدبیر مطهری برای اینکه ظریف از مجلس کارت زرد نگیرد
ایسنا نوشت: یک عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به طرح سؤال از وزیر خارجه در جلسه علنی یکشنبه مجلس از تدبیر نایب‌رئیس مجلس برای تغییر رویه در سؤال از وزرا خبر داد که به گفته‌ی وی احتمال دریافت کارت زرد از سوی وزرا را کاهش می‌دهد. علی‌اصغر یوسف نژاد اظهار کرد:‌ تاکنون در زمان طرح سؤالات از وزرا به این شکل عمل می‌شد که پاسخ وزرا به سؤالات مطروحه به رأی گذاشته می‌شد که آیا این پاسخ‌ها قانع‌کننده بوده یا خیر؟ اما روز یکشنبه من و آقای مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشتند با مراجعه‌ای به آیین‌نامه داخلی دیدیم که طبق آیین‌نامه باید سؤال نمایندگان به رأی گذاشته شود و نه پاسخ وزیر. وی افزود: درصورتی‌که سؤال نمایندگان از وزرا به رأی گذاشته شود با توجه به اینکه نیازمند نصف به‌اضافه یک رأی است آرای ممتنع و کسانی که رأی ندادند به نفع وزیر محاسبه می‌شود. درحالی‌که اگر پاسخ وزرا به رأی گذاشته شود آراء ممتنع و کسانی که رأی ندادند به ضرر وزیر خواهد بود.
سلیمی نمین: احمدی‌نژاد همه تلاشش را برای شکست اصول‌گرایان می‌کند
تابناک نوشت: سلیمی نمین گفت: ایده آل احمدی‌نژاد ترویج و تقویت این ذهنیت است که بدون او، اصول‌گرایان فاقد پایگاه اجتماعی هستند که البته این‌یک دروغ بزرگ است. عباس سلیمی نمین در مورد منعِ انتخاباتی احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات، و اینکه او به چه کسی رأی خواهد داد گفت:قطعاً آقای احمدی‌نژاد طرفدارانی دارد که منتظر بودند تا رأی سوم را هم به او بدهند و سه‌باره رییس جمهورش کنند. اینکه رأی‌های احمدی‌نژاد به کدام سمت برود، بستگی به نوع کارهایی دارد که در ماه‌های منتهی به انتخابات از خود نشان خواهد داد و اینکه او چه هدف‌هایی را برای خود در نظر خواهد گرفت. آقای احمدی‌نژاد همه هم‌وغمش را به کار خواهد گرفت تا اصولگرایان در انتخابات شکست بخورند و به همین دلیل برای اینکه آن‌ها باهم به مشکل بربخورند، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *