پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گفت و گوی اختصاصی پیام ما با بانوی مدال آور المپیک ریو دعا می‌کردم حذف شوم

گفت و گوی اختصاصی پیام ما با بانوی مدال آور المپیک ریو دعا می‌کردم حذف شوم





۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰:۱۱

گفت و گوی اختصاصی پیام ما با بانوی مدال آور المپیک ریو
دعا می‌کردم حذف شوم

کرمان شنبه شب میزبان آیین تجلیل از کیمیا علیزاده، سهراب مرادی و سعید عبدولی، مدال آوران ورزش ایران در المپیک 2016 برزیل بود. این مراسم همزمان با مراسم افتتاح فروشگاه نسل جدید فروشگاه رفاه کارگران، شعبه «خواجوی کرمان»، با حضور کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد
شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه پیش از این با امضای تفاهم نامه ای با کمیته ملی المپیک، حامی مدال آوران ایران در المپیک شد که بر این اساس 50 میلیون تومان رفاه کارت به همراه یک سهمیه استخدام از بستگان درجه یک مدال آوران در شرکت رفاه به عنوان پاداش به قهرمانان طلایی المپیک، در نظر گرفته بود، ضمن اینکه این شرکت برای کیمیا علیزاده، اولین بانوی مدال آور ایرانی در المپیک، پاداشی معادل طلایی های المپیک در نظر گرفته بود که در این مراسم به قهرمانان اهدا شد.
در حاشیه این مراسم فرصتی دست داد تا گفت و گویی صمیمی با چند تن از میهمانان این مراسم داشته باشیم. در ابتدا سراغ سامان عبدولی، کشتی گیر ملی پوش فرنگی ایران در وزن 75 کیلوگرم که متولد 13 آبان 1368 در شهر اندیمشک است، رفتیم. وی که سابقه کسب چندین مدال رنگارنگ از مسابقات آسیایی و جهانی و برنز المپیک ریو را در کارنامه دارد، درباره کرمان می گوید: نخستین بار است که به این استان می آیم، متاسفانه به دلیل مشغله های کاری و خانوادگی تا کنون کمتر موفق به سفر شده ام ولی امیدوارم پس از این فرصت بیشتری دست دهد تا بتوانم به کرمان و سایر شهرهای ایران سفر کنم. در این فرصت کم موفق شدیم ماهان و دیدنی های آن را ببینیم و واقعا شگفت آور است در دل کویر و بیابان باغ زیبا و پرآبی مانند باغ شازده را ببینی. بسیار زیبا و دیدنی بود.
وی برخورد مردم را بسیار گرم وصمیمی دانست و افزود: همین مردم و برخوردهای گرم آنهاست که ما را یاری و امیدوار می کند به شرکت در مسابقات و کسب افتخار برای ایران. کرمان هم مردم خونگرم و صمیمی دارد و همین حضور شما و دوستان نشان دهنده میهمان نوازی و مهربانی شماست.
عبدولی که 5 مدال طلای فرنگی جهان را در اختیار دارد، از کشتی پهلوانی جنوب و جنوب شرق ایران به نیکی یاد کرد و گفت: این منطقه از ایران از قدیم خاستگاه پهلوانان بزرگ و نامی مانند رستم دستان و غیره بوده ولی اکنون متاسفانه ازکشتی این منطقه کمتر یاد برده می شود، اگر اهالی و بزرگان کشتی به استعدایابی بپردازند و این استعدادها را پرورش دهند، می توان در آینده شاهد حضور ورزشکاران استان در رده های ملی بود. لازم است همین جا موفقیت های اخیر کشتی گیران کرمانی از جمله کسب مقام سوم کشتی فرنگی جوانان کشور را به مردم خوب کرمان تبریک بگویم.
کیمیا علیزاده دختر برنزی المپیک ریو که اولین و تنها ترین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک را به دست آورد، یکی دیگر از میهمانان این مراسم بود.
کیمیا علیزاده زنورین ۱۹ تیر ۱۳۷۷ در کرج به دنیا آمد و در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در وزن ۵۷ کیلوگرم زنان صاحب گردن آویز برنز شد. او هم که اولین بار است به کرمان سفر کرده در این باره معتقد است: کرمان را زیبا و خارج از تصور خودش می داند و در همین زمان کوتاه که موفق شدیم از باغ شازده و شاه نعمت الله دیدن کنیم، واقعا لذت بخش بود. تعریف شاه نعمت الله و شخصیت و آرامگاهش را شنیده بودم اما وقتی از نزدیک دیدم به زیبایی و شکوهش پی بردم، بخصوص سقف ها و کاشی های بکار رفته درآن که به راستی زیبا و بی نظیر بود.
علیزاده به گفته خودش عاشق سوغاتی های کرمان است و از خوراکی های معروف کرمان به کلمپه و قوتو اشاره می کند و می گوید: شنیده ام که این کلمپه و قوتو کرمان معرف است و قرار است با خود سوغات ببریم همچنین شیرینی به نام کماچ در این جاست که خیلی معروف است و باید حتما امتحان کنم.
بانوی تکواندوکار ایرانی درصحبت هایش به المپیک ریو اشاره می کند و می افزاید: تا کنون این مطلب را در جایی ذکر نکرده ام اما این جا اقرار می کنم که بعد از باختم به حریف اسپانیایی، حس کردم انرژی بدنم از 100 به صفر رسیده و آرزو کردم تکواندوکار اسپانیایی به مراحل بالاتر صعود نکند تا من مجبور نباشم دوباره روی شیابچانگ بروم، حسابی احساس خستگی و افت قوای بدنی می کردم و اصلا آمادگی نداشتم مجدد درمسابقات المپیک شرکت کنم اما تنها عاملی که باعث شد به مسابقات برگردم، مشاوره ها و صحبت هایی بود که استاد و مربی من که به آن اعتقاد و اعتماد کامل دارم، با من داشتند، من بازیکنی هستم که وقتی انگیزه ام را از دست بدهم، خیلی سخت به مسابقه بر می گردم ولی اگر انگیزه کافی داشته باشم تا آخر ادامه می دهم. صحبت های استادم دلیل برگشتم بود، خیلی جاها شکست خوردم، زمین خوردم و دیگر نخواستم ادامه بدهم اما نیرویی که استادم به من داد و ناامید نشدنم باعث شد تا آخر ادامه دهم. در بازی با حریف تایلندی علیرغم اینکه 5 امتیاز عقب افتادم اما ناامید نشدم، چون می خواستم و می دانستم برنده می شوم وخدا رو شکربرنده هم شدم.
کیمیا درباره مسابقات آتی اش می گوید: مردادماه سال آینده مسابقات جهانی کره را پیش رو داریم اما شرکت من در این مسابقات با توجه به آسیب دیدگی مچ پایم که قرار است اواسط مهرماه جراحی اش کنم، نامعلوم است. هرچند من با توجه به شناختی که از مربی ام دارم و تجربه ایشان در آماده سازی من امیدوارم بتوانم به این مسابقات برسم، با این حال باید منتظر بمانم و ببینم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
محمود عبداللهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک نیز در گفت و گویی کوتاه با روزنامه پیام ما، ضمن ابراز خوشحالی از سفر به کرمان در مورد عدم حضور هیچ یک از مسئولین ورزش استان در سفر رئیس کمیته ملی المپیک گفت: این سفر خارج از موضوع ورزشی بوده و به دعوت یک شرکت خصوصی انجام شده و نمی توان از مسئولین ورزش استان توقع خاصی داشت با این حال شاید عدم اطلاع رسانی درست، باعث آن شده است.
محمدحسین میثاقی، خبرنگار و مجری ورزشی سیما نیز یکی از مدعوین این مراسم بود که در یاددآوری خاطراتش ازسفر کرمان به سال های اوج تیم فوتبال مس کرمان و همچنین حضور این تیم در فینال جام حذفی فصل 92-93 اشاره و بیان کرد: عجب تیم خوب و یکدستی بود آن تیم، حضور در مراتب بالای فوتبال ایران و جام باشگاههای آسیا خاطرات خوبی برای من و سایر دوستان کرمانی داشت اما حیف که دیگر تکرار نشد ولی امیدوارم باز هم شاید حضور تیم های خوب کرمانی در سطح اول ورزش و فوتبال ایرا و آسیا باشیم.
میثاقی از عادل فردوسی پور به عنوان استاد خودش یاد می کند و می گوید: عادل عاشق کرمان است و همیشه به کرمانی بودن خودش افتخار می کند و اگر گاهی گلایه ای از فوتبال کرمان می کند، فقط به دلیل همین دوست داشتنش است و خیلی دلش می خواهد فوتبال این استان پیشرفت کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *