پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیشنهاد حجاریان به اصلاح‌طلبان: فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنید تا در مبارزه با فساد پیش‌قدم شوید

پیشنهاد حجاریان به اصلاح‌طلبان: فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنید تا در مبارزه با فساد پیش‌قدم شوید





۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰:۱۰

پیشنهاد حجاریان به اصلاح‌طلبان:
فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنید تا در مبارزه
با فساد پیش‌قدم شوید

ایسنا نوشت: تئوریسین اصلاحات در پیشنهادی از اصلاح‌طلبان درخواست کرد تا فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند و پیش‌قدم اجرای قانون «از کجا آورده‌اید» شوند.
نگرانی این روزهای سعید حجاریان نه‌تنها برای اصلاح‌طلبان که برای نظام است. او می‌گوید با این انگشت اتهامی که دو جناح سیاسی ایران در رابطه با فسادهای اقتصادی مقابل هم گرفته‌اند ؛ هرکسی می‌تواند از بیرون کل نظام را فاسد بنامد.
ازاین‌رو است که در آخرین پیشنهاد خود به جناح مطبوعش از آن‌ها می‌خواهد که پیش‌قدم عرصه مبارزه با فساد شوند، فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند، در آزمون از کجا آورده‌اید شرکت کنند و اگر فاسدی را در میان خود یافتند از آن برائت بجویند. حجاریان در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فسادها و حقوق‌های نجومی در مقابل هم یک بازی سیاسی برای انتخابات نیست، گفت: «اگر این قصه را بخواهند کش بدهند، عده‌ای از مردم می‌گویند ما در انتخاباتی که هر دو جناحش در فسادها دست داشته، شرکت نمی‌کنیم. چنین رویه‌ای معمولاً خواست جناح راست است .آن‌ها می‌خواهند مشارکت انتخاباتی را پایین بیاورند و خوب مشخص است که با کاهش مشارکت ما ضرر می‌کنیم. نقشه‌ی راست‌ها همین است نمی‌خواهند مبارزه کنند بلکه می‌خواهند با ایجاد هیاهو صحنه را به نفع خود تغییر می‌دهند.»
وی در ادامه خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: «بهترین کاری که اصلاح‌طلبان می‌توانند در این فرصت انجام دهند این است که نشان دهند نیروهای قابل‌اطمینان نظام و مردم هستند. بدون شک اگر در داخل خودشان نمونه‌ای از فساد و فاسد را دیدند، سریعاً بدون در نظر گرفتن مصالح جناحی باید اعلام کنند و از او برائت جویند.» حجاریان در ادامه به اصلاح‌طلبان پیشنهاد داد تا پرچم‌دار مبارزه با فساد باشند، فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند و در آزمون قانون از کجا آورده‌اید شرکت کنند. وی در همین راستا گفت: «بد نیست که در این میان اصلاح‌طلبان فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند. اعلام کنند که قوه قضاییه قانون از کجا آورده‌اید را از آن‌ها شروع کند. من معتقد هستم اکثریت قریب به‌اتفاق اصلاح‌طلبان از این آزمون سربلند بیرون می‌آیند.
جوان‌های اصلاح‌طلب که تازه‌وارد صحنه شده‌اند و چیزی از خودشان ندارند، بزرگ‌ترها و قدیمی‌ها پیش‌قدم شوند و در این آزمون شرکت کنند، نکته اینجاست که اگر از میانشان کسی وجود داشت که از رانت‌ها استفاده کرده بود و در اموراتش فساد مشاهده شد را هم باید معرفی کنند و به‌هیچ‌وجه از او حمایت نکنند. من مطمئن هستم اصلاح‌طلبان روسفید از این امتحان بیرون می‌آیند.»
این تئوریسین اصلاح‌طلب بار دیگر بر تقدم مبارزه با فساد سیاسی در مقابل مبارزه با فساد اقتصادی تأکید کرد و گفت: «قبلاً هم گفتم در این مصاحبه هم می‌گویم، مبارزه با فساد سیاسی بر مبارزه با فساد اقتصادی اولویت دارد. اگر شرایط سیاسی برای اصلاح‌طلبان خوب پیش می‌رفت، حتماً امروز افراد دیگری به‌عنوان کاندیدهای لیست اصلاح‌طلب وارد مجلس می‌شدند، بعد از آن‌ها بهتر می‌شد خواست که با فساد اقتصادی مبارزه کنند. حالا در همین لیست هم افرادی قوی و باتجربه هستند، ما بقیشان هم مدت‌زمان لازم را دارند تا کار و راه را یاد بگیرند. نکته در همین مثالی است که زدم؛ اگر فساد سیاسی نباشد راه برای ورود فاسد اقتصادی و یا راه برای دست‌اندازی فاسدان به اقتصاد بسته می‌شود.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *