پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۲

3 زمین‌لرزه در استان
روز گذشته سه زمین ‌لرزه شهرهای کهنوج، ارزوئیه و شهربابک را لرزاند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «کرمان نو» زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر رأس ساعت 7 و 49 دقیقه صبح دیروز شهرستان کهنوج را لرزاند. بر اساس استعلام از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در عرض جغرافیایی ۲۸.۱۲۴ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۷.۷۳۹ دقیقه به وقوع پیوست. همچنین عمق زمین‌لرزه گفته‌شده در ۹ کیلومتری از سطح زمین اعلام‌شده است. به گفته مسئولان محلی این زمین‌لرزه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشت. استان کرمان دارای ۱۸ گسل فعال شناخته‌شده است و خود شهر کهنوج نیز در تلاقی سه گسل قرار دارد و این منطقه اصولاً ازنظر امکان وقوع زمین‌لرزه‌های شدید پرخطر محسوب می‌شود. همچنین خبرگزاری مهر گزارش داد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر رأس ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح دیروز ارزوئیه در جنوب استان کرمان را لرزاند. عرض و طول جغرافیایی این زمین‌لرزه به ترتیب ۲۸.۳۲۳ و ۵۶.۶۱۸ درجه بوده است. همچنین کانون زمین‌لرزه گفته‌شده در هشت کیلومتری از سطح زمین ثبت‌شده است. بنا به اعلام مسئولان محلی این زمین‌لرزه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشت.
ساعت 12 و 33 دقیقه ظهر دیروز هم زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 2 ریشتر شهربابک را لرزاند.

ثبت‌نام 20 هزار خانوار کرمانی در سامانه سرشماری
مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به تعداد خانوارهای که تا پایان ساعت 24 روز 9 مهرماه از طریق اینترنت در استان کرمان در سامانه نفوس مسکن سال 95 ثبت‌نام کردند، اعلام کرد: «20 هزار و 10 خانوار ثبت‌نام کرده‌اند که 69 هزار و 983 نفر تاکنون در سرشماری استان کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.» به گزارش ایسنا مهرداد سلیمانی با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ به‌صورت اینترنتی آغازشده است، گفت: «مشکلی که برای سرعت اینترنت در استان وجود داشته است، کاملاً در استان کرمان برطرف و اکنون هیچ‌گونه مشکلی در سرعت اینترنت برای انجام سرشماری اینترنتی نیست.»
وی با اشاره به استقبال مردم استان کرمان در مقایسه با کشور تصریح کرد: «استان کرمان با میانگین کشور برابر است.» نخستین سرشماری اینترنتی ایران از بامداد 3 مهرماه آغاز و تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد که مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز عرضه اینترنت و یا از طریق دستگاه‌های خانگی اقدام به ثبت‌نام با مراجعه به تارنمای سرشماری به نشانی www.sarshomari95 اطلاعات خود را وارد سامانه کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

پاک‌سازی حریم مدارس از خرده‌فروشان و عرضه‌کنندگان مواد مخدر
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: «پاک‌سازی حریم مدارس از خرده‌فروشان و عرضه‌کنندگان مواد مخدر در این محیط‌ها از دیگر اولویت‌های مهم این شورا است که در این راستا تا شعاع 500 متری اطراف محیط‌های آموزشی را بررسی نموده تا مشاغلی که احتمال آلودگی را دارند، شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه معرفی گردند.» به گزارش ایسنا، حسین چناریان روز گذشته در نشست فرمانده انتظامی استان با مسئولین آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در خصوص پیشگیری در محیط‌های آموزشی ضمن گرامی داشت و تبریک هفته نیروی انتظامی و با یاد و خاطره شهدای حوزه نظم و امنیت خصوصاً مواد مخدر افزود: «یکی از کانون‌های مهم پیشگیری، حوزه فرهنگ پیشگیری محیط‌های آموزشی است و اگر برنامه‌ریزی مناسبی در محیط آموزشی داشته باشیم، قطعاً با هم‌افزایی، کارکرد مؤثرتری را خواهیم داشت.» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: «امروزه در دنیا یکی از کانون‌های هدف و مؤثر برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، محیط‌های آموزشی است که بر اساس سیاست‌های کلی نظام و همچنین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، یکی از آن‌ها کانون‌های آموزشی است.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *