پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تندباد در کرمان می‌وزد امروز هنگام وزش باد زیر مکان‌هایی که استحکام ندارند، نروید

تندباد در کرمان می‌وزد امروز هنگام وزش باد زیر مکان‌هایی که استحکام ندارند، نروید





۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۲۲:۵۹

تندباد در کرمان می‌وزد
امروز هنگام وزش باد زیر مکان‌هایی که استحکام ندارند، نروید

تندبادی که عصر گذشته کرمان را درنوردید، امروز هم مهمان کرمانی‌هاست.
بعدازظهر روز گذشته بود که مردم اکثر مناطق استان کرمان شاهد وزش باد بودند. به‌طوری‌که در شهر کرمان سرعت وزش باد تا ساعت 16 به 10 کیلومتر بر ساعت رسیده بود. البته سرعت باد در شهر کرمان نسبتاً از سرعت وزش باد در دیگر شهرها کمتر بود. به‌طوری‌که بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل هواشناسی استان، سرعت وزش باد در لاله‌زار با 35 کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت در مقایسه با دیگر شهرها بوده است. روز گذشته سرعت وزش باد در شهرستان زرند 21 کیلومتر بر ساعت، در شهرستان‌های سیرجان و بافت 17 کیلومتر بر ساعت، در شهرستان‌های انار، شهربابک و کهنوج 14 کیلومتر بر ساعت و در شهرستان رفسنجان همانند کرمان 10 کیلومتر بر ساعت بود. در جیرفت وزش باد آرام گزارش شد و اطلاعاتی از وضعیت جوی بم در سایت هواشناسی کرمان موجود نبود. همچنین تندباد روز گذشته موجب قطع 10 دقیقه ای برق در خیابان‌های شفا، هزارویکشب، میدان کوثر، شهرک باهنر و قسمت‌هایی از بولوار جمهوری در شهر کرمان شد.
امروز هم وزش باد
ادامه دارد
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در این خصوص به «پیام ما» گفت: «وزش بادی که از دیروز شروع‌شده امروز هم ادامه دارد.» حمید حبیبی افزود: «در شرق و شمال شرق استان این وزش باد نسبتاً شدیدتر است و بیشترین وزش باد را در بعدازظهر خواهیم داشت.» محسن صالحی، مدیر دفتر بحران استانداری کرمان هم در این رابطه با اشاره به اینکه بارش بارانی در این مدت نخواهیم داشت و این تندباد موقت است، به ایسنا گفت: «در زمان وزش باد به مردم توصیه می‌کنیم که در زیر مکان‌هایی که استحکام ندارند و همچنین اجسامی که احتمال سقوط آن‌ها می‌رود، حضور نداشته باشند.»
دما کم می‌شود
طبق گفته رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان این وزش باد در سراسر استان کرمان همچنین موجب کاهش نسبی دما در روزهای آینده خواهد شد. به‌طوری‌که بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کرمان، دمای شهر کرمان که روز گذشته کمینه آن 12 و بیشینه آن 31 درجه سانتی‌گراد بود، امروز کمینه آن به 10 و بیشینه آن به 30 درجه و فردا کمینه آن به 9 و بیشینه آن به 27 درجه خواهد رسید. دمای زرند هم که کمینه آن 11 و بیشینه آن 32 درجه بود، طی امروز و فردا کمینه آن به 10 و بیشینه آن به 30 درجه می‌رسد. کمینه دمای رفسنجان روز گذشته 15 و بیشینه آن 34 بود، امروز و فردا به 14 و 33 درجه می‌رسد. در شهرستان سیرجان هم که کمینه دما 16 درجه و بیشینه 32 درجه بود، امروز کمینه دما 14 و بیشینه دما 31 درجه می‌شود و فردا به 13 و 29 درجه می‌رسد. شهرستان جیرفت هم کاهش نسبی دما را تجربه می‌کند. کمینه دمای هوا در این شهرستان روز گذشته 22 و بیشینه 37 درجه بود که امروز و فردا به 21 و 35 درجه می‌رسد. دمای هوا در بافت هم امروز به 10 (کمینه) و 28 درجه (بیشینه) می‌رسد و در شهربابک هم دما 8 (کمینه) و 30 درجه (بیشینه) خواهد بود. کهنوج هم کاهش یک‌درجه‌ای هوا را تجربه می‌کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *