پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دستگیری سلطان شیشه در جیرفت

دستگیری سلطان شیشه در جیرفت





۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱:۳۷

دستگیری سلطان شیشه در جیرفت

پیام ما- دو روز پایانی هفته گذشته برای پلیس کرمان پرخبر بود. پر خبر ازاین‌جهت که در جنوب کرمان فردی ملقب به «سلطان شیشه» دستگیر شد، یک دستگاه ایسوزو با 63 کیلوگرم تریاک متوقف شد و محموله قاچاق چهارمیلیاردی ضبط شد.
سلطان شیشه آدم‌ربا
فرمانده انتظامی جیرفت در خصوص خبر دستگیری یکی از توزیع‌کنندگان مواد مخدر و اراذل‌واوباش این شهرستان معروف به «سلطان شیشه» گفت: «مأموران در پی اقدامات اطلاعاتی از فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر آگاه شدند و بررسی موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.» سرهنگ ماشاالله ملایی افزود: «مأموران در تحقیقات خود دریافتند، این فرد دارای 16 فقره سابقه محکومیت کیفری است که در هر مرحله بعد از آزادی از زندان مجدداً به تکرار اعمال مجرمانه و ایجاد ناامنی دست‌زده است. ازاین‌رو کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس سرانجام مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.» به گفته وی مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار 110 گرم شیشه را کشف کردند و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد. همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد وی هشت فقره ایراد ضرب‌وجرح عمدی، قدرت‌نمایی با سلاح سرد، دو فقره آدم‌ربایی، اعمال غیراخلاقی، درگیری با مأموران، سرقت، تخریب اموال، تبانی، توزیع مواد مخدر صنعتی، ایجاد درگیری با سلاح سرد، ایجاد رعب و وحشت بین مردم و دیگر اعمال مجرمانه را در کارنامه سیاه خود دارد.
جاسازی تریاک در باک
فرمانده انتظامی شهرستان بافت هم در خصوص کشف 63 کیلوگرم تریاک در یک دستگاه ایسوزو در این شهرستان به پایگاه خبری پلیس گفت: «مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی اجرای طرح ایست و بازرسی در محور رابر- بافت به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک و آن را توقیف می‌کنند .پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی خودرو به همراه سرنشینان کامیونت جهت بررسی بیشتر به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر دلالت شدند.»
به گفته سرهنگ پور احمدی در بازرسی از کامیونت مشخص شد که در باک آن درب جا ساز از بالا به طرز ماهرانه‌ای تهیه‌شده بود که پس از بیرون آوردن آن مقدار 63 کیلوگرم تریاک کشف شد. همچنین طی بررسی‌های به ‌عمل‌آمده این محموله از شرق کشور بارگیری و پس از عبور از شهرهای جنوبی و این شهرستان قصد عبور به استان‌های مرکزی را داشته است. در ماجرای کشف این محموله تریاک، علاوه بر توقیف دستگاه ایسوزو، سه نفر متهم دستگیر شدند.
قاچاق نوشابه انرژی‌زا تا سیگار
اما خبر مهم دیگر پلیس کرمان به کشف و ضبط محموله چهارمیلیاردی قاچاق برمی‌گردد. در این محموله اقلامی همچون 18 هزار و 840 نخ انواع سیگار، پنج هزار و 87 قلم وسایل آرایشی و بهداشتی، سه هزار و 750 کیلو لیمو خشک، دو هزار و 580 لیتر فرآورده‌های نفتی و انواع البسه و انواع کمپوت و نوشابه‌های انرژی‌زا وجود داشته است.
به گفته یدالله حسن‌پور، فرمانده انتظامی استان کرمان، ارزش ریالی این محموله چهار میلیارد و 133 میلیون بوده و برای حمل آن از 16 دستگاه خودرو استفاده می‌شده است. این خودروها به همراه 35 متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شدند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *