سایت خبری پیام ما آنلاین | آغاز عملیات اجرایی پارک ملی گردشگری «خَبر» از ماه آینده

آغاز عملیات اجرایی پارک ملی گردشگری «خَبر» از ماه آینده





۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱:۲۸

آغاز عملیات اجرایی پارک ملی گردشگری «خَبر»
از ماه آینده

معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان گفت: عملیات اجرایی پارک ملی گردشگری «خبر» با سرمایه‌گذاری 300 هزار میلیارد تومان از ماه آینده آغاز خواهد شد ضمن آن‌که هتل مرکزی شهر بافت نیز توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
«ابوالقاسم سیف‌الهی» صبح دیروز در جشنواره گردو در شهرستان بافت اظهار کرد: مردم بافت در قبل و بعد از انقلاب، مردمی همیشه در صحنه بودند و بیشترین رزمندگان را به صحنه های جنگ اعزام کردند و حضور سردار سلیمانی برگ زرینی در شهرستان بافت است.
وی با بیان اینکه مجموعه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر دارای استعدادهای خدادادی زیادی هستند اظهار کرد: بیشترین آمار تحصیل کرده ها، هنرمندان و انسان های موثر کشور اهل این خطه هستند که نشان از وجود نیروی توانمند یبه عنوان یکی از ظرفیت های این شهرستان است.
سیف الهی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید وحدت و یکپارچگی خوبی در شهرستان بافت ایجاد شده است تصریح کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی که شامل حضور بخش خصوصی، نمایندگان مجلس، دولت و ائمه جمعه به عنوان ناظر بر اجرا، در استان کرمان توسط استاندار تدوین و اجرایی شده، سبب گردیده که وحدت مثال زدنی در شهرستان های استان ایجاد شود.
معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان ادامه داد: از حدود دو و نیم سال پیش و در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی، الگوی اقتصاد مقاومتی از دورترین نقطه استان و در شهرستان قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان اجرایی شد و هم اکنون به کل استان تعمیم پیدا کرده است.
سیف الهی با اشاره به گام دوم مثلث توسعه اقتصادی ادامه داد: در این گام، استان کرمان به 8 منطقه اقتصادی تقسیم شده تا بتوانیم با کمک موسسات مالی بزرگ خصوصی به عنوان معین های منطقه، اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را از روستا و با اقتصاد خرد روستایی به صورت مردمی عملیاتی کنیم.
معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان در پایان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پارک ملی گردشگری «خبر» با سرمایه گذاری 300 هزار میلیارد تومان از ماه آینده آغاز خواهد شد ضمن آنکه هتل مرکزی شهر بافت نیز توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
پارک ملی خبر یک منطقه حفاظت‌شده در شهرستان بافت استان کرمان است که ۱۴۹ هزار و ۹۸۳ هکتار وسعت دارد. پارک خبر بدلیل دارا بودن تنوع زیستی ناشی از وجود ارتفاعات، دشتهای متعدد، حوزه‌های آبخیز متنوع، در استان و کشور کم نظیر است. این پارک یازدهمین منطقه ای است که در ایران عنوان پارک ملی را بخود اختصاص داده است. این پارک در سال ۱۳۵۰با عنوان منطقه حفاظت شده و در سال ۱۳۵۴ تحت عنوان پناهگاه حیات وحش خبر و روچون مورد حفاظت قرار گرفت، در نهایت در سال ۱۳۷۰ بعنوان منطقه گردشگری فرهنگی در سازمان فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۸ قسمت عمده این منطقه به پارک ملی ارتقاء یافت.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *