«آرت زی» نمونه استارت آپ موفق ایرانی

منتشر شده در صفحه کسب وکار نوین | شماره 733

«آرت زی» نمونه استارت آپ موفق ایرانی

میثم دهقانی، مدیرعامل استارت آپ «آرت زی» (Artzy) که در عرصه فروش مستقیم آثار هنری ایرانی، به ویژه صنایع دستی، فعالیت دارد، گفت: «آرت زی (شرکت ماندگار نقش سپنتا) از خرداد ۱۳۹۴ فعالیت خود را در عرصه فروش مستقیم آثار هنری ایرانی، به ویژه صنایع دستی، در شتاب دهنده دیموند (دانشکده فنی دانشگاه تهران) آغاز کرده است.
این شرکت در این مدت توانسته است علاوه بر جذب سرمایه اولیه مورد نیاز از این شتاب دهنده، همکاری خوبی با شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشد».
او افزود: «آرت زی طی فعالیت خود توانسته است بیش از ۲۵۰ تولید کننده اثر هنری را از سراسر کشور جذب، و برای عرصه محصولات آنها در نمایشگاه‌های مختلف (نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته، نمایشگاه ملی صنایع دستی و غیره) و فضای مجازی (وب سایت آرت زی و شبکه های اجتماعی) اقدام کند.
«بازدهی و به سود رسیدن کار به طرح و ایده آن بستگی دارد، اما به طور میانگین زمانی بین سه تا پنج سال برای آن در نظر گرفته می شود. این زمان برای آن است که جذب سرمایه انجام شود و طرح بتواند رشد کافی داشته باشد
دهقانی درباره ساختار آرت زی گفت: «آرت زی مجتمعی تجاری برای عرضه مستقیم محصولات هنری است؛ به این ترتیب که هر هنرمند می تواند به صورت رایگان فروشگاه اینترنتی خود را در آرت زی ایجاد کرده، برای عرضه مستقیم محصولات خود اقدام کند».
او ادامه داد: «کارشناسان فروش و بازاریابی ارت زی آموزش های لازم برای بهبود کسب و کار و عرضه بهتر محصولات ر ا به صورت اختصاصی به هر هنرمند می دهند و با استفاده از شبکه های مختلف راه را برای فروش هر چه بیشتر محصولات او آماده می کنند. خریدار در آرت زی، علاوه بر کالا، با خالق و پدیدآورنده محصول و نیز قصه ای که پشت تولید هر محصول وجود دارد آشنا می شود». مدیرعامل استارت آپ آرت زی با تاکید براینکه آرت زی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صنعت، معدن و تجارت نشان اعتماد، و از سایت ساماندهی وزارت ارشد نشان طلایی دریافت کرده است، از تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای صادرات این آثار خبر داد. او درباره حضور سرمایه گذاران در این طرح هم گفت: «تیم آرت زی پس از حضور و طی دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهنده دیموند توانست با ارائه طرح کسب و کار خوب و قابل دفاع خود، سرمایه گذاران این شتاب دهنده را برای سرمایه گذاری صدمیلیون تومانی روی استارت آپ خود مجاب کند».
دهقانی که در جذب سرمایه گذار موفق بوده و بازدهی مناسب هم رسیده است، گفت: «اکنون این استارت آپ روزهای پایانی دوره شتاب دهی خود را می گذارند و درحال مذاکره با سرمایه گذاران برای دور دوم جذب سرمایه است».
او همچنین درباره مشکلات و چالش های موجود در این راه افزود:«جذب سرمایه اولیه، انتخاب نوع کالاهای قابل عرضه در سایت، جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد و شاداب، طراحی خدمات، بحث های مالیاتی و قانونی، ارتباط با هنرمندان و جلب اعتماد انها، مدیریت هزینه، و تبلیغات از مشکلات و چالش های مهم این راه بوده است که به مرور آنها را رفع کرده ایم».

227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «پیام ما» بیشتر بدانید :

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 67
  • دیروز: 400
  • هفته: 3,437
  • ماه: 19,061
  • سال: 213,075