پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افتتاح چهار مدرسه خیر ساز در ریگان

افتتاح چهار مدرسه خیر ساز در ریگان





۵ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۰

افتتاح چهار مدرسه خیر ساز در ریگان

به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش عشایری استان کرمان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این مدارس گفت: این واحدهای آموزشی توسط غلامرضا مولایی از خیرین در روستاهای عشایری ریگان ساخته شد. منوچهر امیر تیموری اظهار کرد: این چهار واحد آموزشی با زیربنای 870 متر مربع و اعتبار 6 میلیارد ریال طی 89 روز در شهرستان ریگان ساخته و در اولین روزهای مهر ماه افتتاح شد. وی گفت: این مدارس با 19 کلاس درس بیش از 230 دانش آموز را پذیرا شدند. مدیر آموزش و پرورش عشایری استان کرمان افزود: در شرق استان بیش از 3 هزار دانش آموز عشایری در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که بیشترین آنها مربوط به شهرستان ریگان می باشند. وی تصریح کرد: بیش از 50 واحد آموزشی غیر استاندارد شامل چادری، کپری، خشت و گل در شهرستان ریگان وجود دارد که توجه ویژه خیرین را می طلبد.
امام جمعه ریگان نیز با تقدیر از خدمات خیر مدرسه ساز گفت: خیرین مدرسه ساز نماد و الگوی انجام امور خیرخواهانه هستند و باید در این راه تقویت انگیزه شوند. حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی تصریح کرد: انگیزه را باید بین خیرین تقویت کرد چرا که فضیلت کمک و انجام امور خیریه امری مهم و قابل ستایش است. وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای محروم استان کرمان می باشد توجه ویژه خیرین مدرسه ساز را می طلبد.
فرماندار ریگان نیز گفت: در شهرستان ریگان 96 واحد آموزشی وجود دارد که 60 درصد آنها غیراستاندارد می باشند. امین باقری فعالیت خیرین مدرسه ساز را نماد عمل صالح دانست و گفت: خیرین مدرسه ساز با فعالیت خود عمل صالح انجام می دهند. وی افزود: 16 درصد راه آسفالت در شهرستان ریگان وجود دارد و مابقی خاکی هستند و ریگان یکی از شهرستان های محروم استان است. فرماندار ریگان با بیان اینکه بیشترین دانش آموز عشایر شرق استان مربوط به شهرستان ریگان است، خواستار راه اندازی نمایندگی آموزش و پرورش عشایری در این شهرستان شد.
خیر مدرسه ساز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از این کار خیر را رضایت خداوند متعال برشمرد و گفت: امروز خوشحالی دانش آموزان بهترین خاطره ام شد. غلامرضا مولایی افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات دانش آموزان عشایری در ریگان نبود دبیرستان شبانه روزی پسرانه است قول ساخت این واحد آموزشی را به این دانش آموزان داده ام.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *