پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۵ مهر ۱۳۹۵، ۰:۵۶

آیت‌الله مقتدایی: همکاری انتخاباتی جامعه‌مدرسین و جامعه‌روحانیت مثل سابق نیست
خبرآنلاین نوشت: آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره اینکه ممکن است جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ورودی به انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشد، گفت: به احتمال قوی برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات بیانیه می دهد اما اینکه نامزد تعیین و معرفی کند هنوز بحثی نشده است. مقتدایی درباره همکاری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با جامعه روحانیت مبارز تهران برای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حد متعارف شاید و احتمال همکاری وجود داشته باشند اما در سطح برنامه های قبلی که با هم همکاری می کردند، الان نیست چون آن موقع کمیته مشترک می گذاشتند و با هم همکاری داشتند، الان آن همکاری نیست؛ حالا ممکن است در ضمن قرارهایی که پیش بیاید همکاری های جزیی داشته باشند. علی ایحال مثل سابق نیست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی: مردم به جیب خود نگاه می‌کنند نه حرف مسئولان
مهر نوشت: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، محمدنبی حبیبی در نشست دبیران این حزب گفت: مردم به جیب خود نگاه می‌کنند و در حرف و عمل مسئولان اقتصادی تفاوت و در مواردی تعارض احساس می‌کنند و قطعاً در فشار هستند. حبیبی اظهار کرد: مطالبه مردم از دولت، حل مسائل اقتصادی و گرانی و بیکاری است. ما توسعه برخورد با قاچاق کالاها را کار صحیحی می‌دانیم و این برخورد روز به روز باید گسترده‌تر و قاطع‌تر باشد.

میرتاج‌الدینی: نهی احمدی‌نژاد از کاندیداتوری به نفع اصولگرایان شد
خبرآنلاین نوشت: معاون پارلمانی دولت سابق، محمدرضا میرتاج‌الدینی در پاسخ به اینکه برخی می گویند با نهی شدن آقای احمدی نژاد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، آقای روحانی دیگر رقیب جدی ندارد، نظر شما چیست؟ گفت: البته فکر می کنم این به نفع جریان اصولگرا تمام شد چون آقای احمدی نژاد مورد اختلاف در میان جریان اصولگرا بود و هیچ وقت اصولگرایان روی نام آقای احمدی نژاد به وحدت نمی رسیدند. در واقع یکی از مواردی بود که موجب اختلاف در جریان اصولگرا می شد و حالا این مسئله حل شده است.

تنبلی ۱۴۰ نماینده مجلس در رای دادن
خبرآنلاین نوشت: علیرضا سلیمی نماینده محلات مجلس دهم به دلیل رأی ندادن اهالی خانه ملت زبان به انتقاد از آنها گشود و گفت: بعد از 24 روز تعطیلات 140 نفر در رای‌گیری قبلی شرکت نکردند، مگر بناست که 24 روز دیگر هم تعطیلات داشته باشیم که رفع خستگی کنند؟! وی همچنین گفت: در مورد حقوق های نجومی هیئت رئیسه محترم به کمیسیون اصل نود ماموریتی را محول کردند و علی رغم اینکه افکار عمومی و ما نمایندگان منتظر گزارش هستیم، گویا مسئله دچار مرور زمان دارد می شود.

نهاوندیان: هیچ‌ کشوری نمی‌تواند سر ایران کلاه بگذارد
خبرآنلاین نوشت: محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک، به تشریح جزییات سفرهای اخیر ریاست جمهوری به کشورهای ونزوئلا و کوبا و نیز سازمان ملل و دستاوردهای آن پرداخت. نهاوندیان در بخشی از صحبت های خود گفت: انگلیس پیشنهاد کرد بانک ها را جمع کنیم تا تعامل نزدیک با سیستم بانکی ایران قرار بگیرند. فرانس مسئله رفع مشکلات بانکی را در دستور کار خود قرار داده است. افق پیش رو را افق همراهی های جدی تر و عملیاتی تر اروپایی ها می بینم. برای هیچ کشوری هم این تصور وجود ندارد که می توانند کلاه سر ایران بگذارند. مسئولان ما چه در حوزه سیاسی و چه در اقتصاد به اندازه کافی وارد هستند. ما به بازی برد-برد اعتقاد داریم. همانطور که در سیاست نتیجه داد در اقتصاد هم حتما نتیجه می دهد.
واکنش مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی به سخنان اخیر رهبر انقلاب
روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع نوشت: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: سخنان بسیار ارزشمند اخیر رهبر معظم انقلاب در داخل و خارج کشور تاثیر و بازتاب فراوان داشت و سبب خوشحالی مردم شد و بر وحدت جهان اسلام به ویژه انسجام شیعه و سنی بسیار تاثیرگذار بوده است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت زاهدان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانشان فرمودند «احساسات اهل سنت را تحریک نکنید» ما نیز متقابلا همین اعتقاد را داریم که نباید احساسات هیچ یک از فرق اسلامی از جمله شیعه را تحریک کنیم.

واکنش ضرغامی
به بازار شایعات سیاسی
تسنیم نوشت: عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی در همایش تجلیل از خبرنگاران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس طولانی بود اما روزهای خوشی در آن دوران سپری شد زیرا همه با دل و جان از کشور دفاع و کار می‌کردند.
وی با انتقاد از برخی تفرقه‌افکنی‌ها در داخل کشور گفت: چرا باوجود همبستگی، همگرایی، وحدت و همکاری در دوران دفاع مقدس امروز شاهد تشتت هستیم و انسانها از یکدیگر دور شده‌اند؟ چرا کسانی که سابقه جنگ و جبهه داشتند برخی اوقات با فضای سیاسی کشور تا این حد فاصله دارند؟
عضو شورای عالی فضای مجازی نظام افزود: امروز به قدری بازار شایعات گسترده شده که زمانی برخی حرف‌ها را می‌شنویم و تعجب می‌کنیم. متأسفانه جامعه به سمتی سوق پیدا کرده که حتی یاران قدیمی که در عین تفاوت سلیقه با هم دوست بودند امروز از یکدیگر فاصله گرفته و دوری می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه به گستاخی
وزیر اماراتی پاسخ داد
خـبرآنلاین نـوشت: بهـرام قاسـمی، سخـنگوی وزارت خـارجـه کـشـورمـان بـه گسـتاخی هـای وزیـر خـارجـه امارات پاسـخ داد.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات متحده عربی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با رد اظهارات تکراری و بی اساس وی، اظهار داشت: تلاش وزیر خارجه امارات برای فرافکنی و متهم ساختن دیگران به بی ثبات کردن اوضاع منطقه در حالی صورت می گیرد که ابوظبی در سالهای اخیر نقش سنتی محافظه کارانه خود را بنفع بازیگران تندرو و جنگ افروز منطقه کنار گذاشته و بجای کمک به کاهش تنش ها، مشوق عمیق تر شدن شکافها و گسترش جنگ افروزی بوده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *