سایت خبری پیام ما آنلاین | مویدی با اشاره به پرونده املاک نجومی در شهرداری تهران برای پرسنل شهرداری و اقشار آسیب‌پذیر کرمانی چه کرده‌ایم؟

مویدی با اشاره به پرونده املاک نجومی در شهرداری تهران برای پرسنل شهرداری و اقشار آسیب‌پذیر کرمانی چه کرده‌ایم؟





۵ مهر ۱۳۹۵، ۰:۵۳

مویدی با اشاره به پرونده املاک نجومی در شهرداری تهران
برای پرسنل شهرداری و اقشار آسیب‌پذیر کرمانی چه کرده‌ایم؟

اولین جلسه شورای شهر کرمان بعد از انتخاب علی اکبر مشرفی برای سال چهارم شورا به عنوان رییس شورا شب گذشته تشکیل شد.
یکی از مباحث مهم کمیسیون ها در این جلسه شورا از طرف نایب رییس شورای شهر، فتح الله مویدی مطرح شد. مویدی در این جلسه گفت: «در شهرداری تهران با مصوبه شورای شهر املاک با ۵۰ درصد تخفیف به کارمندان شهرداری واگذار می شود و افتخار می کنند که توانستند که به افراد نیازمند کمک کنند این در حالی است که بسیاری از مصوبات ما در صورتی که مشکلی ندارند توسط فرمانداری برگشت داده می شود.چرا در این موضوع اختلاف اختیارات وجود دارد و ما نمی توانیم به این امور رسیدگی کنیم.» وی افزود: « ما به عنوان شورا چه کار کردیم؟ آیا برای خانواده های بی سرپرست کاری صورت گرفته است؟ ما برای پرسنل شهرداری چه کردیم؟ خواهشمندم کاری صورت پذیرد و از شهرداری های دیگر الگو برداری کنیم.» نایب رییس شورای شهر تصریح کرد:« زمین خواران در کرمان زمین هایی را فروختند و تعدادی از سر استیصال 6 یا 7 قصب زمین خریداری کردند و حال باید هزینه های تاسیسات شهری را بپردازند. خانواده هایی وجود دارد که مشکلات مالی فراوانی دارند و سرپرست خانواده زمینی خریداری کرده و حال بعد از گذشت چندین سال باید 110 میلیون هزینه تفکیک بپردازند.» مویدی اظهار کرد:« چطور است که برای تهران هیچ مشکلی وجود ندارد و زمینی را با ارزش میلیاردی با 50 درصد تخفیف و 30 میلیون تومان از هزینه پروانه با مصوبه شورای شهر تخفیف داده شده است و مشاور عالی شهردار تهران در گفتگو با صدا و سیما این موضوع را تایید کرد و حالا ما برای پرسنل شهرداری کرمان نمی توانیم کاری انجام دهیم؟» وی تاکید کرد: « 4 سال از عمر شورا گذشت ما برای نیازمندان چکار کردیم؟ ببنید در شهرهای دیگر چگونه عمل کردند؟ چه کسی به فکر خانواد های بی سرپرست است؟ خانم های بی سرپرستی مراجعه می کنند و می گویند که حتی هزینه برق منزل خود را نمی توانند پرداخت کنند و باید در کوچه گدایی کنند تا هزینه آب و برق و گاز را بدهند.» مویدی افزود:« در نظام جمهوری اسلامی، انقلاب، انقلاب مستضعفان است و حالا این خانواد ها باید به سختی پول برق و آب را بپردازند. تقاضا دارم که همکاران شورا همکاری کنند.» در پایان مصوب شد که نامه ای از طرف مویدی و جعفری برای محله هایی که مشکل دارند، به سیف الهی و بابایی فرستاده شود تا پیگیری ها انجام شود.
رییس شورا
حرف زور می زند
رییس شورای شهر کرمان در این جلسه گفت: «امروز با حضور شهردار از خیابان گلباز خان که عملیات اجرایی آن شروع شده، بازدید داشتیم و با توجه به اهمیت این خیابان تقاضا داریم اعضای شورای شهر نیز بازدید کنند. خوشبختانه با همت شهردار و اعضای شورای شهر آن خیابان پیاده راه می شود.» علی اکبر مشرفی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورا که دلیل مشخص نشدن تکلیف کمیسیون ها چیست؟ گفت:«باید هماهنگی ها انجام می شد؛ اما به دلیل کسالت نتوانستم در این مدت رایزنی ها را انجام دهم. بنابراین هفته آینده رای گیری می شود که کمیسیون ها ثابت بمانند یا خیر؟» گیلانی با مخالفت با تأخیر رأی گیری گفت:«بهتر است همین هفته تکلیف کمیسیون ها مشخص شود. اگر شورا موافق است که کمیسیون ها مثل قبل بماند. در غیر این صورت حداقل هفته آینده در خصوص ترکیب کمیسیون ها تصمیم گیری شود.»
مشرفی در ابتدا تقاضای انجام رای گیری در همین جلسه شورا را کرد که آیا کمیسیون ها برای سال پیش رو ثابت بمانند یا خیر و گفت:« پیشنهاد من این است که وقت تلف نشود و ترکیب کمیسیون ها به همین حالت فعلی باقی بماند. به دلیل این که اعضای کمیسیون ها یک سال تجربه کاری دارند و اگر نتیجه رای گیری منفی بود من پیشنهاد خود را برای افراد کمیسیون ها اعلام می کنم.» رییس شورای شهر کرمان پس از این که متوجه عدم حضور یکی از اعضای شورا( خانم ایرانمنش) شد، گفت:«با توجه به این که ایشان حضور ندارند و می توانند اعتراض کنند. بنابراین رای گیری به هفته آینده موکول شود.» گیلانی در واکنش به این اظهار رییس شورا گفت:«اگر هفته آینده هم عضوی از اعضای شورا نبود باز هم رای گیری نمی کنید؟» مشرفی پاسخ داد:«خیر در هر صورت هفته آینده رای گیری انجام می شود. به دلیل اینکه قبل از جلسه به تمامی اعضا اطلاع رسانی می شود و در دستور جلسه قرار می گیرد.» گیلانی گفت:«با این که رییس شورا حرف زور می زند، بازهم قبول می کنیم.» مشرفی گفت:«با این که گیلانی دست راست من است؛ اما برای ریاست شورا به من رای نداد. با این حال حرف راست را گیلانی می زند». گیلانی در پاسخ گفت:«خوب است که قبول دارید حرف راست را می زنم.»
شورا از اختیارات قانونی خود استفاده نمی کند
در ادامه جلسه شورای شهر، زهرا لری اظهار داشت:«هفته گذشته مانورهای آتش نشانی انجام شد، ما در اطراف کرمان و شهرستان ها مشکلاتی در خصوص کمبود ایستگاه های آتش نشانی داریم و بعضی مواقع شهرداری کرمان هم مجبور به خدمات رسانی است. با توجه به این که جاده های اطراف، ماشین آتش نشانی ندارند از طریق کرمان کمک رسانی می شود و از شهردار خواهش می کنیم با توجه به این که نیروهای آتش نشانی باید کارآزموده باشند، وسایل ورزشی و امکانات مورد نیاز در اختیارشان قرار گیرد.» منصوری دیگر عضو شورا با انتقاد از معطل ماندن اختیارات توسط شوراها گفت:«متاسفانه ما از اختیاراتی که در قانون اساسی به شورا داده شده استفاده نمی کنیم. شورا به عنوان یک پارلمان محلی می تواند تصمیم گیری کند. متأسفانه در این شهر هر کس به نوبه خود شورا را تخریب می کند. ما نمی توانیم جوابگوی مردم باشیم و مردم به ما به عنوان نماینده خودشان بد بین شده اند.» گیلانی اظهار داشت:«خوشحالیم کسانی که ایراد می گیرند از خود شورا هستند و پیشنهاد می دهم کمیسیونی در راستای حل مشکلات شهری گذاشته شود و ۱۰ معضل شهر کرمان مورد بررسی قرار گیرد.» مشرفی گفت:«در جلسات آینده بررسی ها را انجام می دهیم.»
تقدیر از مدال آوران پارالمپیک
رؤیا دیوان بیگی دیگر عضو شورا در ادامه گفت:«باید شهدا را به جوانان بشناسانیم و همه نهادها و سازمان ها در این زمینه همکاری داشته باشند. در حال حاضر شهیدان برای بسیاری از افراد جامعه ناشناخته هستند. تقاضا داریم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدا را پاس بداریم. ما باید در قالب یادواره‌ها، شهدا را به مردم بشناسانیم.» وی با اشاره به مقوله ی خانواده گفت: «متاسفانه آسیب های اجتماعی رو به افزایش است و باید در مقوله خانواده که مورد نظر مقام معظم رهبری می باشد بیشتر اهمیت قایل شویم.» صدیقه زاهدی نیز در این جلسه گفت:« تقاضا داریم در هفته ورزش از مدال آوران پارالمپیک تقدیر شود. همچنین فاز اول و دوم دوچرخه سواری اجرایی شود.» وی تصریح کرد: «خیابانی به نام دوچرخه سوار شهید شده (بهمن گلبارنژاد) در مسابقات پارالمپیک در کرمان نامگذاری شود.»
در خصوص ادامه تعدادی از پروژه ها تجدید نظر شود
یاسین پنجعلی زاده با اشاره به بحث درآمدهای پایدار شهرداری گفت:« شهردار تقاضا دارد که در این خصوص شورا همکاری لازم را داشته باشد. همچنین شهرداری با توجه به اینکه پروژه‌های زیادی در دست اجرا دارد همه اعضا کمک فکری کنند که چگونه می توانیم به شهرداری کمک کنیم.» منصور ایرانمنش گفت: «با توجه وجود مشکلاتی از جمله کمبود منابع مالی شهرداری در بحث ادامه برخی پروژه ها تجدید نظر شود. شهردار در حال حاضر تعهد داده است که هر ماه ۵ میلیارد تومان پرداختی داشته باشد که واقعا سخت است و باید برای پرداخت ماهانه این پول معجزه رخ دهد.» وی افزود:« تقاضا دارم عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح امیر کبیر ادامه داده نشود و در دستور کار جلسه هفته آینده قرار بگیرد. همانطور که اجرای تقاطع غیرهمسطح سمیه از دستور کار خارج شد.» شهردار کرمان در پاسخ گفت: « عملیات ساخت پروژه هایی که شروع شدند را نمی توان نیمه کاره رها کرد.»
بازگشایی مسیر بهمنیار
و بلوار جمهوری
شهردار کرمان در پایان جلسه گزارشی از عملکرد شهرداری ارائه کرد و گفت:« از ۱۰۰ نفر از سادات شهرداری تقدیر شد. در بحث بازگشایی گلبازخان تخریب صورت گرفت و همه ملک ها را یکجا قیمت گذاری کردیم و با توافق و تهاتر امروز عملیات شروع شد.» وی اظهار کرد:«۵۲ دستگاه اتوبوس هفته آینده رونمایی می شود و در روز چهارشنبه افتتاح سه ایستگاه آتش نشانی تجهیز و تکمیل شده انجام می شود، سرانه استاندارد در بحث آتش نشانی رعایت می شود.»
بابایی تصریح کرد: « اقدامات خوبی در جهت همکاری با آموزش و پرورش برای روز اول مهر از جمله زیرسازی ۱۰ مدرسه در سطح شهر کرمان صورت گرفت. همچنین در تلاش هستیم که پروژه تله کابین تا اردیبهشت ماه راه اندازی کنیم.» شهردار کرمان نیز در خصوص میدان آزادی گفت: «تلاش می کنیم که پروژه میدان آزادی تا ۲۲ بهمن اتمام شود و ظرف ۲۰ روز آینده خیابان استقلال بازگشایی شود و پیگیری های صورت گرفته تا در آینده مسیر بین شریعتی بهمنیار و بلوار جمهوری هم بازگشایی شود.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *