پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۴ مهر ۱۳۹۵، ۰:۵۱

ریس جمهوری: سست کردن برجام یعنی ناکامی سیاست
پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا گفت: بحران‌ها و مشکلات بین‌المللی و منطقه‌ای می تواند با الگوبرداری از برجام از طریق مسایل سیاسی و مذاکره حل و فصل شود، بنابراین شکست برجام، شکست ثبات و امنیت جهانی و فعالیت‌های دیپلماسی و بین‌المللی است. کسی از این شکست نفع نمی‌برد و همه باید تلاش بکنیم که برجام پایدار بماند. رییس جمهوری با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا برجام دوام داشته باشد، تاکید کرد: اگر برجام ناپایدار باشد، به این مفهوم است که فعالیت سیاسی ناکام و بی‌نتیجه است و این به ضرر همه خواهد بود.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی: تاریخ‌مصرف اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی گذشته است
خبرآنلاین نوشت: سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو جبهه پایداری درباره ضرورت و نیاز اصولگرایان به وحدت در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: با توجه به رفتار سیاسی دولت یازدهم نوع صف بندی سیاسی در کشور تغییر پیدا کرده، دیگر عناوین اصولگرایی و اصلاح طلبی وجود ندارد و تاریخ مصرف‌شان گذشته است. وی اظهار کرد: معتقدم اینکه اصلاح طلبان یا اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری با هم به وحدت برسند یا نرسند، جنبه فرعی پیدا می کند، به عبارت روشن تر بگویم پرداختن به این موضوع بحثی حاشیه ای است و اصالت ندارد چون مجموع اثر این وحدت ها را در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 میان آقایان خاتمی و ناطق مشاهده کردیم، دو طرف کاملا مقابل هم قرار گرفتند اما شعارها و گفتمان افراد کارساز بود. سال 84 نیز با وجود تفرق کامل اصولگراها احمدی نژاد رأی آورد بنابراین آن گفتمان و ارتباطی که خود نامزد می تواند با توده ها برقرار کند موثرترین عامل رأی آوری اش است.
روایت دبیر شورای عالی امنیت ملی از دلیل رد درخواست آمریکایی‌ها برای مذاکره توسط ایران
ایلنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی با حضور در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی دلیل درخواست‌های مکرر آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران در موضوع تحولات منطقه را احساس خطر آن‌ها مبنی بر شکست برنامه‌ها و محاسباتشان دانست و تاکید کرد: اما نکته‌ای که مانع از گفت‌وگو با آمریکا شده است حمایت پنهان و آشکار آن‌ها از دولت‌ها و گروه‌هایی است که مستقیما موجب تقویت تروریسم می‌شوند. عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه با اشاره به لزوم همگرایی و هم افزایی ظرفیت‌های کشورهای اسلامی برای مقابله با تهدیدات اصلی دنیای اسلام خاطر نشان کرد: متاسفانه روابط پنهان و آشکار برخی کشورهای مرتجع با رژیم صهیونیستی، خیانت به آرمان فلسطین و منافع جهان اسلام است و ملت‌های مسلمان قطعا ادامه این رفتارها را تحمل نخواهند کرد.
هشدار لاریجانی به کشورهای منطقه: وجه‎المصالحه نشوید
خبرآنلاین نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس در دیدار با کارمندان بسیجی مجلس گفت: برخی از کشورهایی که می‌خواهند شلوغ‌کاری کنند باید مواظب باشند وجه المصالحه امیال کشورهای منطقه نشوند زیرا یکبار در دفاع مقدس وجه المصالحه شدند و نتیجه آن را نیز دیدند. لاریجانی اظهار کرد: روز گذشته یک سری اسناد سری آمریکا از حالت محرمانه‌گی خارج شده که نشان می دهد در اوایل انقلاب و قبل از جنگ برژینسکی جلساتی داشت و به صدام پیشنهاد دادند که جزایر سه گانه را از ایران پس بگیرند اما صدام ناتوانی خود را به دلیل دوری مسافت اعلام می کند. آمریکایی ها همیشه مخالف با جنگ بوده و دم از حقوق بشر و صلح می زنند و این نشان می دهد که حتی در آن زمان برای رسیدن به اهدافشان از همکاری با یکی از کشورهای اقمار شوروی دست برنمی دارند.
سیدحسن خمینی: پرسشگری، عدالتخواهی و دردمندی نسبت به مشکلات جامعه شرط اصلی فعالیت دانشجویی است
جماران نوشت: حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار اعضای انجمن «فرهنگ و سیاست» دانشگاه شیراز، «پرسشگری» را اولین نقطه تمایز دوره دانشجویی خواند و اظهار کرد: پرسشگری، عدالتخواهی و دردمندی نسبت به حوادث و مشکلات جامعه شرط فعالیت دانشجویی است و در غیر این صورت هویت دانشجویى زایل مى شود.
کنایه معاون عقیدتی – سیاسی سپاه به اظهارات آیت‌الله هاشمی درباره توان نظامی کشور
ایلنا نوشت: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم روز گذشته در جمع مسئولان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک اعیاد هفته ولایت و گرامیداشت سی و ششمین سالروز دفاع مقدس با اشاره به اهمیت یادآوری فرهنگ دفاع و شهادت، گفت: یکی از موثرترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ترویج فرهنگ دفاع مقدس و آشنا کردن اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان با این فرهنگ است.
آل هاشم تأکید کرد: دوستانی که به دنبال تضعیف قدرت و توان دفاعی کشور هستند، باید توجه داشته باشند که آمریکا به پشتوانه همین قدرت نظامی است که در دنیا عربده‌کشی و تهدید می‌کند و اگر توان و قدرت بالای بازدارندگی نیروهای مسلح کشور نبود، ما نیز امروز مانند برخی از کشورهای منطقه و جهان باید دنباله‌رو سیاست‌های ضد بشری آنان بودیم.
وزیر دفاع: دشمن تلاش می‌کند حضور مردم در صحنه را در سایه عملیات نظامی سست کند
ایسنا نوشت: وزیر دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان پسرانه توحید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 36 هزار شهید دانش آموز دفاع مقدس گفت: نظام سلطه با تهاجم بر مبانی دینی می‌خواهد نسل جوان را از ما بگیرد و رنگ و بویی بیگانه به آن دهد اما پاسخ نسل جوان «نَه» بزرگ بوده‌است. دهقان اظهار کرد: دشمنان ما تلاش کردند حضور ملت ما را در سایه عملیات نظامی سست کنند و نوعی از روحیه مخالفت با سیاست حاکمه در درون جامعه ایجاد کنند اما نه تنها چنین دستاوردی برای آنها ایجاد نشد بلکه سیل جوانان به جبهه‌ها سرازیر شد و نهایتاً می‌توان گفت دفاع مقدس تبلور تدبیر، حکمت و امدادهای غیبی بود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

حسن روحانی در مراسم هفتمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد:

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

با همین شرایط تا چند دهه آینده دریای خزر خشک می‌شود

وزیر کشور

با همین شرایط تا چند دهه آینده دریای خزر خشک می‌شود

بیانیه دوباره روسیه با کشورهای عربی در مورد جزایر سه‌گانه و محکومیت ایران

بیانیه دوباره روسیه با کشورهای عربی در مورد جزایر سه‌گانه و محکومیت ایران

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

بحران محیط زیستی در غزه

بمباران‌های بی‌امان اسرائیل در سال‌های آینده تأثیر فاجعه باری بر فلسطینیان خواهد داشت

بحران محیط زیستی در غزه

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *