پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ مهر ۱۳۹۵، ۰:۴۳

ابتکار عمل اداره کل منابع طبیعی استان کرمان در برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری استان کرمان نمایشگاه عکسی تحت عنوان «دفاع مقدس در قاب تصویر» در ضلع جنوبی این اداره کل واقع در بلوار جمهوری اسلامی برپا گردید.
این نمایشگاه که با حضور سردار ابوالحسنی مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، همچنین سرگرد جلالی فرمانده بسیج ادارات و جمعی از بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، خانواده معظم شهداء شاغل در اداره کل و دیگر کارکنان این اداره افتتاح شد، متشکل از 22 عدد قاب عکس در قالب چاپ بنر در ابعاد 1*2 متر بوده و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برپا شده و تا پایان ماه صفر برقرار خواهد بود. مهندس رجبی زاده مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری استان در آیین افتتاح این نمایشگاه اعلام کرد: ارزشهای دفاع مقدس باید به نسل جدید انتقال یابد و در این مسیر از هر گونه ابزار تبلیغی و ترویجی باید بهره جست تا نسل امروز ضمن آشنایی با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، یقین کند امنیت امروز او مدیون جان فشانی، ایثارو شهادت بهترین انسانهای نسل دیروز است . نامبرده با اعلام اینکه تصاویر در موضوعات و مضامین مختلف مثل « جبهه و معنویت» ، « جبهه و ایثار» ،» جبهه و شهادت» ، « جبهه و مردم» و « جبهه و پشتیبانی» انتخاب شده اند از عموم مردم خواست تا ضمن بازدید از این پتانسیل ارزشمند ، موجبات تشویق و دلگرمی دست اندرکاران را فراهم آورند. بر اساس همین گزارش توزیع شربت صلواتی، ارسال پیامک تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس از طریق سامانه پیام کوتاه، سنگربندی درب ورودی اداره، نصب تصاویر و وصیت نامه شهداء از دیگر برنامه های اداره کل منابع طبیعی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال جاری می باشند که توسط روابط عمومی این اداره جهت برگزاری شکوهمند هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

از نیمه شهریور ماه صورت گرفت
آغاز کاشت پیاز طرح استمرار
در جنوب کرمان
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مدیر زراعت این سازمان گفت: در راستای عملیات اجرایی طرح استمرار پیاز عملیات کاشت این محصول از 15 شهریور ماه جاری آغاز شده است. فرامرز رستگاری اظهار داشت: در راستای عملیات اجرایی طرح استمرار پیاز عملیات کاشت محصول از 15 شهریور ماه جاری با استفاده از onion – set در این منطقه آغاز شده است. وی بیان داشت: بر اساس آمار واصله تاکنون 380 هکتار از اراضی جنوب کرمان به کشت این محصول اختصاص یافته است. رستگاری تصریح کرد: پیش‎بینی می‎شود تا پایان فصل زراعی طرح استمرار در سطح 2 هزار و 400 هکتار عملیات کاشت محقق شود. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: برای کاشت با onion – set در سطح یک‎هزار و 500 هکتار و با نشا در سطح 900 هکتار برنامه‎ریزی شده است. رستگاری عنوان کرد: همچنین با توجه به برنامه‎های ابلاغی برای تولید 120 هزار تن محصول برنامه‎ریزی صورت گرفته است که از اوایل دی ماه به بازارهای مصرف عرضه می‎شود.

مهر ماه 95 صورت می‎گیرد؛
آغاز آمارگیری از زنبورستان‎های جنوب کرمان
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مدیر امور طیور و زنبور عسل این سازمان گفت: آمارگیری از زنبورستان‎های این منطقه همزمان با سراسر کشور از سوم مهر ماه سال جاری آغاز ‎شد و تا هشتم مهر ماه به مدت شش روز ادامه می‎یابد. میثم نیک‎نفس با اشاره به اینکه این سرشماری با همکاری تشکل‎های زنبورداری انجام می‎شود، بیان داشت: هرگونه آماربرداری از کلنی‎های زنبور عسل طی سال و خارج از زمان تعیین شده، فاقد ارزش و اعتبار است. نیک‎نفس تصریح کرد: هرگونه جابه‎جایی کلنی‎های زنبور عسل و کوچ زنبورستان‎ها در مدت زمان آمارگیری ممنوع است. وی افزود: زنبورداران منطقه جنوب کرمان می‎توانند برای هماهنگی و شرکت در آمارگیری موقعیت زنبورستان خود را به نزدیکترین مرکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند. مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: طبق آخرین آمارگیری در سال 94 این منطقه دارای 36 هزار و 389 کلنی و تولید سالانه 272 تن عسل است. نیک‎نفس عنوان کرد: تعداد کلنی‎های جنوب کرمان در مقایسه با سال 91 دو برابر و تولید عسل 75 درصد افزایش داشته است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *