پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۶

عامل شکار قوچ وحشی جوان در پارک ملی توران شناسایی و به دادگاه معرفی شد
صبح روز سه شنبه 30/۶/95 نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی توران حین گشت زنی و کنترل آبشخورهای منطقه با رد مشکوک یک موتورسیکلت مواجه شدند.
رییس ذخیره گاه زیستکره توران در این باره گفت: محیط بانان رد موتورسیکلت را نزدیکی یک چشمه طبیعی موسوم به چشمه زاغ بو در دامنه ارتفاعات درازآب دنبال نمودند. علی اکبر قربانلو اظهار داشت: در این هنگام یک شکارچی متخلف که بر سر چشمه درون کومه ای مخفی شده بود پس از مشاهده محیط بانان از راه دور با پای پیاده به سمت ارتفاعات متواری شد. محیط بانان پس از رسیدن به محل کومه متوجه شدند که شکارچی متخلف یک قوچ وحشی جوان را شکار کرده و پس از مشاهده مامورین لاشه قوچ و موتورسیکلت خود را رها نموده و متواری شده است. محیط بانان صاحب موتورسیکلت را که از شکارچیان بومی و از اهالی یکی از روستاهای حاشیه منطقه است بطور شناسایی نموده اند. با شکایت اداره محیط زیست پارک ملی توران، پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و بزودی متهم جهت رسیدگی به جرم به دادسرا احضار خواهد شد.

یک توله خرس قهوه ای در جاده کلیبر- جانانلو بر اثر برخورد با خودرو از بین رفت
چند شب پیش یک توله خرس قهوه ای بر اثر برخورد با خودرو در محور کلیبر- جانانلو در حاشیه منطقه حفاظت شده ارسباران از بین رفت.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کلیبر در این باره گفت: این حادثه در طول شب رخ داده است و محیط بانان صبح زود متوجه مرگ توله خرس شدند. عبدالرضا کلانتری اظهار داشت: خودروی عامل حادثه نیز توقف نکرده و شناسایی نشده است. این توله خرس حدودا یک ساله است و هنوز با مادر خود زندگی میکرده است. به احتمال فراوان شب گذشته خرس مادر عرض جاده را طی کرده اما توله اش موفق به عبور از جاده نشده و با یک خودروی عبوری برخورد کرده است.

عاملین شکار غیرمجاز و فروش گوشت بره میش وحشی در فیروزکوه دستگیر شدند
به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به ارتفاعات آزاد فیروزکوه در استان تهران، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محدوده مورد نظر شده و به جست و جو و گشت زنی مشغول شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: با توجه به وسعت محدوده مورد نظر گروهی از مامورین در جاده های خروجی به گشت زنی پرداخته و پس از مدتی به یک تاکسی پراید مشکوک شدند. محمد فریدی اظهار داشت: محیط بانان خودروی مورد نظر را متوقف نموده و به تفتیش خودرو پرداختند. در بازرسی از داخل این خودرو لاشه یک بره میش وحشی کشف و راننده تاکسی بعنوان مجرم بازداشت گردید.
متهم در بازجویی ها اعتراف نمود که میش وحشی را فرد دیگری از بومیان منطقه شکار نموده و وی به منظور انتقال گوشت به مکان دیگری با شکارچی متخلف همکاری نموده است. با مشخص شده هویت شکارچی متخلف، هر دو متهم (راننده تاکسی و شکارچی) به جرم شکار غیرمجاز و همکاری در جرم به مراجع قضایی معرفی شدند. بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *