سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

رئیس جمهوری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان کرد:
عربستان اگر به امنیت منطقه چشم دوخته، باید از تعرض به حقوق همسایگان دست بردارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در جمع سران کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تبیین سیاست های اصولی ایران اسلامی در عرصه ملی ، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد: رویکرد اصولی ایران، مشارکت سازنده با همسایگان برای تحقق نظم پایدار مبتنی بر امنیت جمعی و حمایت از توسعه کشورهای منطقه و ایجاد پیوندهای متقابل اقتصادی است.
رییس جمهوری با بیان اینکه ایران با هرگونه فرقه گرائی و دامن زدن به اختلافات مذهبی مخالف است، گفت: آینده ی منطقه ما در گرو مواجهه با چالش هایی از قبیل بحران‌های امنیتی ناشی از فقدان مشروعیت و ناکارآمدیِ دولت هاست و بدون مردم‌سالاریِ واقعی و بدون جلبِ مشارکتِ فراگیر، نمی‌توان با اشکال گوناگون شبکه‌های جنایی وتروریستی مبارزه کرد .
رییس جمهوری در بخشی دیگری از سخنان خود اظهارداشت: دولت عربستان سعودی اگر به تحقق چشم انداز تازه ای در توسعه خود و امنیت منطقه چشم دوخته است، باید از ادامه سیاست های تفرقه افکنانه، ترویج ایدئولوژی نفرت و تعرض به حقوق همسایگان باز ایستد، مسئولیت خود نسبت به حیات و حرمت زائران را بپذیرد و روابط خود را بر پایه احترام متقابل و مسئولیت پذیری در قبال ملتهای منطقه تنظیم کند.
دکتر روحانی همچنین به برجام اشاره کرد و با اشاره به بدعهدی آمریکا تصریح کرد: هر گونه بدعهدی در اجرای برجام، به بی اعتباری بیشتر ایالات متحده در سطح جهان می‌انجامد. تعلل ایالات متحده در اجرای تعهدات قانونی اش در ماه‌های گذشته اشتباهی راهبردی است که باید فوراً جبران شود.

آیت الله دری نجف آبادی:
در سال 88 به عنوان دادستان کل مخالف انتقال زندانیان به کهریزک بودم
به گزارش انتخاب آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اعلام کرد: در سال 88 به عنوان دادستان کل کشور،مخالف انتقال زندانیان به کهریزک بودم و پافشاری کردم که این کار انجام نشود .نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در گردهمایی روحانیون شهرستان خمینی شهر اصفهان افزود: امروز بعضی افراد دخیل در قضیه کهریزک بعد از 7 سال اعلام می کنند که ما توبه کردیم اما توبه آن ها دیگر اثری ندارد زیرا زیان های سنگینی برای کشور داشته است . وی ادامه داد: این غفلت باعث شد تمام دنیا علیه نظام ما معرکه بگیرند، علیه ما توطئه کنند و قانون تصویب نمایند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: در سال 88 در قضیه زندان کهریزک صددرصد مخالف بعضی از اعمال و رفتار مسئولان وقت بودم و در آن زمان به عنوان دادستان کل کشور دستور دادم که انتقال زندانیان صورت نگیرد و حتی آقای اژه ای و دیگران نیز مخالفت خود را در این موضوع اعلام کردند ولی آن ها خودسرانه دست به این حرکت غلط زدند،حالا بعد از 7 سال اعلام می کنند که اشتباه کرده ایم. عضو خبرگان رهبری گفت: در زمانی که دادستان کل کشور بودم براثر غفلت بعضی از افراد یک خانم براثر حادثه ای فوت نمود و این موضوع موجب قطع رابطه دولت کانادا با ایران شد. وی یادآوری کرد: دولت کانادا براثر همین غفلت علیه نظام ما کارشکنی زیادی کرد. آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: بعضی مواقع به خاطر اشتباه و کار غلط یک فرد 80 میلیون جمعیت زیر سؤال می روند . وی اظهار کرد: یک اشتباه، آثار سوء زیادی را به همراه دارد و ممکن است از یکسو برای کشور و نظام زحمت ایجاد نماید و از دیگر سو، موجب استفاده سوء دشمنان شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *