سایت خبری پیام ما آنلاین | روحانی در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد: اجازه نخواهیم داد که آمریکا 2 میلیارد دلار مردم ایران را ببلعد

روحانی در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد: اجازه نخواهیم داد که آمریکا 2 میلیارد دلار مردم ایران را ببلعد





۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۳

روحانی در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد:
اجازه نخواهیم داد که آمریکا 2 میلیارد دلار مردم ایران را ببلعد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،رییس جمهوری روز جمعه و در بازگشت از سفر هشت روزه خود به ونزوئلا ، کوبا و نیویورک ، دستاوردهای این سفر را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد ، به سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی از این جهت که با حضور سران و نمایندگان کشورها تشکیل می شود برای ما مهم است تا با توجه به تبلیغاتی که دشمنان علیه ایران مطرح می کنند مواضع کشورمان را در قالب سخنرانی ها، دیدارها و مصاحبه ها تبیین و تشریح کنیم.
دکتر روحانی به سه سخنرانی در نیویورک اشاره کرد و اظهار داشت: در این سخنرانی ها مواضع ما تبیین شد همانطور که در مصاحبه ها نیز مسیر حرکت ایران تشریح گردید. رییس جمهوری به سخنرانی خود در جمع سران کشورها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و گفت: در عمده این دیدارها مواضع منطقه ای و بین المللی ما تشریح شد و راجع به برخی از کشورهای اسلامی منطقه همانند عربستان که متأسفانه از اصول اسلامی و انسانی خود تجاوز و عدول کردند، توضیح داده شد. دکتر روحانی همچنین به موضوع برجام اشاره کرد و افزود : در عمده سخنرانی ها و نشست ها بر ضرورت انجام تعهدات همه طرفین به برجام تأکید شد.
رییس جمهوری گفت: در سخنرانی ام در مجمع عمومی سازمان ملل، آمریکا از یک سو به خاطر اهمال هایی که در موضوع تعهداتش در قبال برجام داشته و از سوی دیگر در خصوص برداشت غیرقانونی دو میلیارد دلار از دارایی های ایران، مورد نکوهش قرار گرفت. رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد که دولت آمریکا این پول مردم ایران را ببلعد و ما این موضوع را در دادگاه بین المللی پیگیری می کنیم و با ایستادگی خود، پول مردم را پس می گیریم.
دکتر روحانی افزود: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل 14 ملاقات با سران کشورها داشتیم. در این دیدارها از ما می خواستند راجع به مسایل منطقه از جمله عراق، یمن و لیبی راه حل ارایه کنیم و اذعان داشتند که جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار تأثیر گذار و بی بدیل در حل و فصل مسایل منطقه دارد. رییس جمهوری گفت: همچنین در این دیدارها سران کشورها از اینکه تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی لغو شده و آنها می توانند با ایران روابط برقرار کنند خرسند بودند و در همین ارتباط رییس جمهور فرانسه مطرح می کرد که نمی شود یک کشور در مسایل بانکی، اخلال کند.
دکتر روحانی با بیان اینکه همه باید از این فضای پسا برجام استفاده کنند، گفت: ملت ایران و بویژه کارآفرینان ضروری است که از این فرصت بهره گیری کنند.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تشکیل کمیسیون مشترک 1+5 اشاره کرد و گفت: در چارچوب توافق برجام اگر هر یک از 7 کشور تخلف و اهمال کنند، در ابتدا به آن تذکر می دهند و در مرحله بعد موضوع در سطح مدیران کل و وزرا بررسی خواهد شد. دکتر روحانی گفت: در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک این جلسه ابتدا در سطح مدیران کل سپس وزرا تشکیل شد و همه اعضا و شرکت کنندگان با قاطعیت به آمریکا اعلام کردند که عملکرد این کشور دقیقا با برجام منطبق نیست و واشنگتن نیز قول داد روند را اصلاح کند.
رییس جمهوری افزود: اینکه 6 کشور با تذکر به آمریکا برای اصلاح رفتارش، موضع واحدی اتخاذ کردند، توفیقی مهم برای جمهوری اسلامی ایران بود. دکتر روحانی با بیان اینکه باید همگان از فضای پسابرجام استفاده کنند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز گفتند ما به تعهدات خودمان پایبند خواهیم ماند و در عین حال همانطور که قبلاً اعلام کرده ایم با هر تخلف در این عرصه نیز با قاطعیت برخورد می کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *