سایت خبری پیام ما آنلاین | شب به خیر فرمانده

شب به خیر فرمانده





۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴

شب به خیر فرمانده

پیام ما- به مناسبت هفته دفاع مقدّس کارگاه آموزش فیلم نامه نویسی ساعت ۹ صبح پنج شنبه اوّل مهر با حضور انسیه شاه حسینی، کارگردان فیلم سینمایی«شب به خیر فرمانده» و جمعی از سینماگران جوان در سالن اجلاس کانون هنر برپا شد.
ساعت 18 همان روز در سالن شماره دو سینما شهر تماشا مراسمی با حضور این کارگردان و فیلمساز دفاع مقدس برگزار شد. این مراسم با پخش و نقد و بررسی فیلم شب به خیر فرمانده، با حضور کارگردان فیلم، تجلیل از همسر شهید آتشی گوهری(تصویر بردار کرمانی) و تقدیر از چند فیلم ساز فعال کرمانی همراه بود. مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم حضور داشت.
شاه حسینی اوّلین زن رزمنده ای است که در موضوع دفاع مقدس فیلم ساخته است.
وی فارغ التحصیل کارگردانی سینماست و فعّالیّت هنری خود را با کارگردانی و فیلمنامه نویسی فیلم های کوتاه آغاز کرده است. کتاب توپ چنار (سوره مهر)، فیلم های کوتاهی مانند «مجال»، «آخرین روز تابستان» فیلمی درباره زنان تفحّص، «اعتراض یک جانباز»هیچگاه نمایش داده نشد.
فیلنامه هایی چون: پنالتی، شب بخیر فرمانده، غروب شد بیا، مجروح جنگی، اوینار، آب را گل نکنید، دل نمک، پوریای ولی و غیره و کارگردان فیلم هایی چون: زیباتر از زندگی، پنالتی، شب بخیر فرمانده، را در کارنامه کاری خود دارد.
گفتنی است فیلم شب بخیر فرمانده جوایز و عناوین فراوانی از جمله: جایزه ویژه کلیسای کاتولیک به خاطر نگاه انسانی، جایزه ویژه به عنوان بزرگ‌ترین جایزه از جشنواره سینما توت، اکران و تقدیر در جشنواره کارلوویزاری در کشور چک، اکران در شهر ژنو سوئیس، فیلم، تحسین ویژه و تقدیر از جشنواره‌های فوکوئوکای ژاپن، جایزه بازیگر زن از جشنواره اوراسیا در قزاقستان، جایزه ویژه تماشاگران از جشنواره و سول فرانسه، جایزه بهترین فیلم آسیایی از جشنواره نگاه پرندگان در انگلستان تقدیر در جشنواره ۲۳ فیلم فجر را داراست.
شاه حسینی از حضور گرم کرمانی ها در سینما شهر تماشا سپاسگزاری کرد و گفت:« من برای اولین بار است که فیلم«شب به خیر فرمانده» را از روی فراغت نگاه می کنم. بسیار خرسندم که این اتفاق در جمع کرمانی های خون گرم افتاد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *