سایت خبری پیام ما آنلاین | چه خبر از کرمان

چه خبر از کرمان





۱ مهر ۱۳۹۵، ۰:۱۳

بومی‌سازی بیش از ۴ هزار قطعه در صنایع مس گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
مدیرعامل مس منطقه‌ای استان کرمان گفت: اقدامات بزرگی در مس کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و بومی‌سازی به شکل عملی در شرکت ملی صنایع مس از سالیان گذشته اجراشده و تاکنون بیش از ۴ هزار قطعه بومی‌سازی شده است.
به گزارش خانه خشتی، مدیر مس منطقه‌ای استان کرمان در پانل تخصصی صنعت، اقتصاد، کشاورزی، توسعه و عمران شهری و روستایی همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه ضمن خیرمقدم به حاضرین در این همایش به تعریف بهره‌وری اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌وری شاخصی است که در همه حوزه‌های کاری و همه نهادها تأثیر بسزایی دارد و مناسب‌ترین تعریف آن استفاده کارآمد از مجموعه عوامل تولید است.
وی بابیان اینکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی ۸ درصد در نظر گرفته‌شده و نیم درصد آن محقق شد تصریح کرد: عوامل مؤثر زیادی وجود دارد که بگوییم چرا نتوانستیم این سهم را محقق کنیم و بخش زیادی از آن مربوط به بحث تجارت خارجی ، صادرات و واردات است که در سال‌های اخیر سایه تحریم مشکل داشتیم. نظری خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از این عدم تحقق برمی‌گردد به خودمان که چطور عمل کردیم.
وی در ادامه به عواملی عدم تحقق بهره‌وری پرداخت و تعریف پروژه‌های بی‌حساب‌وکتاب را یکی از این عوامل برشمرد و گفت: دیگر عامل دولتی بودن اقتصاد است، گاهی اوقات ما هم تکلیفمان خوب نمی‌دانیم.
نظری بهره‌گیری از مدیران برتر و نخبگان و نیروهای خبره را یکی از شاخص‌های دستیابی به بهره‌وری مناسب برشمرد و اظهار داشت: نقش مدیران نیز در اینجا اهمیت دارد ، در شرکت‌ها و سازمان مدیران به دنبال اثبات خودشان هستند تا از توانمندی خودشان استفاده کنند درحالی‌که باید در راستای نیاز سازمان عمل کنند. وی افزود: مدیران وضعیت نسبی خود در سازمان بشناسند نه اینکه خلاقیت فردی را ترجیح دهند که درنهایت چیزی عاید شرکت نخواهد شد.
وی افزایش سرانه مطالعه به‌ویژه در مدیران را مهم دانست و گفت: متأسفانه در این عامل ضعف داریم درحالی‌که مطالعه مدیران باید فراتر ازآنچه در سیستم تعریف‌شده باشد. نظری خاطرنشان کرد: مستندسازی نیاز جامعه است ما باید بر ثبت تجارب خود مبادرت ورزیم و درباره کارمان فکر کنیم. وی بیان داشت: عامل دیگر که در بهره‌وری مؤثر باشد و مدیران باید رعایت کنند این است که طرح و برنامه خود را کوتاه نمایند اما مدیران علاقه‌مند هستند که طرح و برنامه پیچیده داشته باشند. نظری گفت: به دیگران اجازه دهیم خودشان صاحب فضای خودشان باشند اگر فرد طرحی دارد ک منجر به حذف نظر مدیر می‌شود نباید با آن مقابله کرد.
مدیرعامل مس منطقه‌ای استان کرمان در بخش دیگر سخنان خود به بهره‌وری در شرکت مس منطقه‌ای استان پرداخت و اظهار داشت: در این شرکت در سال ۹۲ به ازای هر نفر دو تن مس تولید کردیم با توجه به تغییرات سه سال، در سال ۹۴ بهره روی ۱۳.۵ درصد شد یعنی ۳۵ درصد افزایش داشت. وی افزود: امید است در سال اقتصاد مقاومتی بتوانیم به تولید ۲۸۰ هزار تن برسیم که دور از دسترس نیست و این به معنای افزایش ۴۰ درصدی بهره روی است.
نظری خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی در مس کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و بومی‌سازی به شکل عملی در شرکت ملی صنایع مس از سالیان گذشته اجراشده و تاکنون بیش از ۴ هزار قطعه بومی‌سازی شده است.
وی به سرمایه‌گذاری و توسعه در مس منطقه کرمان اشاره کرد و گفت: در استان کرمان ۱۳ پروژه صنعتی و معدنی با هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و مابقی را شرکت از منابع داخلی یا تسهیلات بیرونی تأمین می‌کند که تا سال ۹۸ به ثمر رسد و نهایتاً تولید کنسانتره به یک‌میلیون و ۱۵۴ هزار تن و ظرفیت کاتد به ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد. نظری در پایان خاطرنشان کرد: درست است که این ۱۳ پروژه با هزینه بالغ در حال انجام هستند اما انتظار اشتغال‌زایی در شرکت بزرگ را نداشته باشید و حداکثر سه هزار نفر را می‌توان جذب کرد.

آغاز به‌سازی و زیباسازی محدوده‌ی گنبد جبلیه
شهردار منطقه یک کرمان از به‌سازی و زیباسازی محدوده‌ی گنبد جبلیه خبر داد.
به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی سعیدی با بیان این‌که پروژه‌های عمرانی و خدماتی سطح منطقه با پیش‌رفت خوب و قابل ملاحظه‌ای در حال اجراست، گفت: در ادامه‌ی به‌سازیِ حاشیه‌ی بزرگ‌راه آیت‌الله خامنه‌ای، محدوده‌ی گنبد جبلیه نیز در حال به‌سازی و زیباسازی است. وی افزود: هم‌اکنون، مرحله‌ی نخست این پروژه شامل ساخت باند کندرو و اصلاح هندسی کنارگذر گنبد جبلیه به متراژ 6200 مترمربع در حال اجراست.
سعیدی ادامه داد: پس از تکمیل زیرسازی باند کندرو، جدول‌گذاری مسیر آغاز می‌شود. شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد طی هفته‌های آتی، هم‌زمان با ساخت باند کندرو، ساخت بوستانی در ضلع شمالی گنبد جبلیه و هم‌چنین حدفاصل جاده‌ی مقبره‌ی سیدحسین تا جاده‌ی آرامستان جدید آغاز می‌شود.

مهرماه زمان برگزار جشنواره گردو
چهارمین جشنواره استانی گردو به میزبانی شهرستان بافت برگزار می شود. در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره گردوی استان به میزبانی شهرستان بافت، مدیر جهاد کشاورزی بافت گفت: این جشنواره 9 مهرماه امسال برگزار می شود.
کریمی افزود: با توجه به جمع آوری کامل محصول گردو از باغات توسط کشاورزان برگزاری این جشنواره بامشکل عدم استقبال روبرو خواهد شد . این جشنواره به مدت یک روز برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *